Logo de la Universitat de València Logo Servei de Llengües i Política Lingüística Logo del portal

La Càtedra de Drets Lingüístics de la UV celebrarà l'escola d'estiu 'Llengües minoritàries: drets i pràctiques lingüístiques' [18-22/7]

• 5 de maig de 2022

Aquesta activitat, organitzada en col·laboració amb el projecte FORTHEM, tindrà lloc a Gandia en el marc de la 39a Universitat d’Estiu de Gandia (UEG), del 18 al 22 de juliol de 2022. El termini d’inscripció s’obrirà al llarg del mes de maig.

L'activitat de formació versarà sobre els drets associats a les llengües minoritzades i les pràctiques dels seus parlants. Amb les activitats planificades es busca la construcció de coneixement per part del mateix estudiant a partir dels materials proporcionats a través de dinàmiques participatives.

L'equip organitzador està format per persones de reconeguda experiència en drets lingüístics i actituds: els codirectors de la Càtedra de Drets Lingüístics, Vicenta Tasa i Rafael Castelló, i el director del Servei de Llengües i Política Lingüística, Ferran Suay, que han produït múltiples publicacions acadèmiques i de divulgació relacionades amb els temes de la formació. D'altra banda, també comporta un fort compromís institucional de la Universitat de València amb la proposta, ja que tots tres són responsables d'òrgans de la mateixa Universitat.

Les estructures vinculades a l'organització de l'activitat són: la Càtedra de Drets Lingüístics, la Universitat d'Estiu de Gandia i el Vicerectorat d'Internacionalització i Multilingüisme, en col·laboració amb European Language Equality Network (ELEN). A més, La formació inclourà la presentació del projecte LISTEN Erasmus+, una metodologia per a formar en assertivitat lingüística els parlants de llengües minoritzades i evitar el canvi sistemàtic de llengua.

Les activitats tindran lloc a la ciutat de Gandia, on la Universitat de València té les instal·lacions del Centre Internacional de Gandia. Les dates previstes són entre el dilluns 18 de juliol i el divendres 22 de juliol de 2022. L'assistència és oberta a estudiants de les universitats de l'Aliança FORTHEM, de la Xarxa Vives d'Universitats i membres d'ELEN.

Totes les jornades formatives començaran amb un discurs d'obertura d'una persona experta en la matèria. A continuació, es realitzarà una activitat participativa per part dels assistents, organitzats en grups. Es discutirà el que ha proposat el ponent i es farà una proposta grupal. Posteriorment, es tractarà el tema en una taula redona en la qual participaran dos convidats juntament amb les persones assistents. La sessió conclourà amb una discussió.

Aquesta escola d'estiu segueix els objectius estratègics de FORTHEM:

• Educar les generacions futures perquè esdevinguen persones obertes i compromeses amb els nostres valors democràtics comuns
  • Fomentar la reflexió entorn de les pràctiques a l'aula i estimular l'ús de mètodes innovadors i participatius centrats en l'alumnat
  • Fomentar el plurilingüisme
  • Abordar els desafiaments socials i millorar la visió d'una societat oberta per als ciutadans europeus del futur

Al llarg del mes de maig s'obrirà el termini d'inscripció per a assistir-hi. Més informació i programa de l'activitat ací. L'Aliança FORTHEM està formada per set universitats europees, entre les quals hi ha la Universitat de València. Més informació ací.