Està regulat per la Instrucció de gestió 11/2015 de Gerència, resumida a continuació.
L'accés a les cobertes per al desenvolupament de diferents activitats (obres, manteniment, serveis, subministraments i investigació) es durà a terme per dues persones almenys, com a mesura de seguretat enfront del risc d'accident derivat d'errors o incerteses de la persona que treballa en situació d'aïllament i per a garantir ajuda després d'un accident o en una situació crítica.
Per a accedir-hi cal enviar a prevencio@uv.es, amb una setmana d'antelació, emplenats, segellats, signats i escanejats a color:
- Sol·licitud accés a cobertes
- Informació de riscos, mesures preventives i plans de les cobertes de l'edifici en qüestió.
Aquesta documentació està disponible per al personal de la UV en els discos prevenblasco, prevenbur i preventaron.
El Servei de Prevenció i Medi Ambient, una vegada rebuda la documentació i verificada la informació dels treballs a realitzar, inclourà aquest personal en la Llista de persones amb permís d'accés, que es troba en els susdits discos.
L'administrador o administradora (o equivalent) comprovarà els seus DNI i facilitarà el pas únicament a aquelles persones incloses en la Llista de persones amb permís d'accés. Aquesta llista podrà contenir observacions addicionals com: durada de l'autorització d’accés, treballs a desenvolupar, etc.
L'accés a zones sense protecció col·lectiva contra caigudes de persones en altura necessita de requeriments especials (aquestes zones estan acolorides de roig en els plànols de les susdites cobertes).