
25 març - 12:30 h. Miquel Ramos: La batalla cultural i la desinformació
1 d'abril- 10:00 h. Anna López: El discurs ultranacionalista de Vox
1 d'abril-12:00 h. Rodrigo Terrasa: El lloc de l'entrevista en la investigació de la corrupció política
8 d'abril-12:00 h. Jordi Borràs: L'any sense primavera
2 de maig-12:00 h. Moha Gerehou: Cómo ser antirracistas
Organitzat per professorat dels graus de Sociologia i Treball Social, i del doble grau de Sociologia i Ciència Política, aquest cicle té l’objectiu de proporcionar al nostre estudiantat i també al públic general, una primera introducció teòrica i metodològica a l’anàlisi i la recerca sociològica de les noves cares de l’extrema dreta i el seu nou sentit comú antiprogressista.
El cicle consta de quatre xarrades, introduïdes i moderades per professorat de la Facultat de Ciències Socials i compta amb les intervencions de:
- Miquel Ramos, periodista d’investigació i Màster de Sociologia i Antropologia de les Polítiques Públiques. Títol: La batalla cultural i la desinformació
Presenta i modera: Sandra Obiol. Divendres 25 de Març, 12:30 hores, Saló d’actes, Facultat de Ciències Socials.
- Anna López, doctora en Ciències Polítiques i llicenciada en periodisme i Ciències Polítiques. Títol: El discurs ultranacionalista de Vox: impacte i cobertura en el votant i en els mitjans de comunicació
Presenta i modera: Rafael Xambó. Divendres 1 d’abril, a les 10:00 hores, Saló d’actes, Facultat de Ciències Socials.
- Rodrigo Terrasa, periodista d’investigació, El Mundo. Autor de 'La ciudad de la euforia' (Libros del KO). Títol: El lloc de l’entrevista en la investigació de la corrupció política. El cas del PP valencià. Presenta i modera: José Manuel Rodríguez. Divendres 1 d’abril, a les 12 hores, Saló d’actes, Facultat de Ciències Socials.
- Jordi Borràs, fotoperiodista, autor de La força de la gent, La revolta catalana 2018-2020, L'any sense primavera, i Tots els colors del negre, entre altres llibres.
Títol: Tots els colors del feixisme. Presenta I modera: Erika Masanet, professora de Sociologia. Divendres 8 d’abril, 12:00 hores, Saló d’actes, Facultat de Ciències Socials.
- Moha Gerehou, periodista. Col·laborador en La Hora de la 1 de TVE, en Vogue, i Yahoo Noticias. Ex president de SOS Racisme en Espanya. Autor de Qué hace un negro como tú en un sitio como este. Títol: Cómo ser antirracistas. Presenta i modera: Ana Isabel Vázquez. Professora de Treball Social. Dilluns 2 de maig, a les 12 hores, a l’aula N101 de l’aulari Nord.