Logo UVFacultat de Ciències Socials Logo del portal

 

Documentació necessària curs 2025-2026

 

Presentació procediment del Programa Internacional.

 

Instruccions generals.

1. Una vegada feta la teua sol·licitud en Portal de l'Estudiant de la Universitat de València. 

2. Abans d'anar-te'n.

3. A la teua arribada a la universitat de destinació

4. A la teua tornada a València

5. Altres documents

6. Com pujar documents a Entreu

 

1. Una vegada feta la teua sol·licitud en Portal de l'Estudiant de la Universitat de València. 

 

a) Accepta la teua beca a través de la Seu Electrònica UV: cal buscar en Seu Electrònica UV el procediment "Expedient Programa Internacional" i seguir els passos de l'acceptació. El termini per a acceptar la beca ací es el següent:

- Per a totes les destinacions: del  10 al 28 de febrer de 2025

En el procediment d'acceptació de la beca, hauràs d'indicar, entre altres coses, un número de compte bancari del què has de ser titula o cotitular.
Has de tenir en compte que si el termini de presentació de sol·licituds establert per la universitat de destinació és anterior a la data límit per acceptar la beca, hauràs de realitzar l’acceptació atenent-te a aquesta data.

La no acceptació de la beca en el termini establert implica la renúncia a la plaça assignada.

b) Quan acceptes la beca, obtindràs la carta oficial de nomenament, descarregable en PDF a través de Seu Electrònica UV. La rebràs mitjançant una notificació en el teu correu, i també la pots descarregar des de la Seu Electrònica UV en l'apartat "els meus tràmits" dins de "Expedient Programa Internacional". Aquest nomenament ve traduït en anglés, valencià i castellà.

 

 2. Abans d'anar-te'n:

 

1.- Fes la sol·licitud a la universitat de destinació: l’adjudicació d’una beca del Programa Internacional no implica l’automàtica acceptació per la universitat receptora. Hauràs de presentar, en els terminis i condicions establerts per aquesta, el formulari de sol·licitud acompanyat per tota la documentació exigida.

2.- Carta d'admissió de la universitat de destinació:  quan hagis rebut la carta d'admissió emesa per la universitat de destinació i abans d'anar al teu destí, has de pujar-la a Seu Electrònica UV. Per fer-ho correctament has d'anar al "els meus tràmitsl" buscar el procediment Expedient Programa Internacional, i en l'opció de "accions" desplegar el menú, triar "annexar" i pujar la teua carta d'acceptació.

3.- Automatrícula. Abans d’anar-te’n d’estada has de formalitzar la teua automatrícula a la Universitat de València. Passos a seguir:

1.- Emplena el contracte d’estudis en l’aplicació de mobilitat.

2.- El teu coordinador o coordinadora de mobilitat ha de tancar el teu contracte en l’aplicació de mobilitat abans del 10 de julio de 2025.

3.- Realitza la teua automatrícula d’acord amb la cita de matrícula que et comuniquen des de la Universitat de València (entre el 17 i el 31 de juliol de 2025).

Els ECTS de mobilitat es carregaran de manera automàtica en la teua automatrícula, per la qual cosa no serà necessari seleccionar-los. Es farà una matrícula automàtica de les assignatures del contracte d’estudis. Açò significa que, en completar l’automatrícula:

·           Si es realitza una estada de curs complet, no s’ha de seleccionar cap assignatura.

·           Si es realitza una estada d’un semestre, només s’han de seleccionar les assignatures que es cursaran durant el semestre a la Universitat de València.

L’alumnat de mobilitat outgoing haurà de pagar els preus públics de matrícula a la Universitat de València, d’acord amb el nombre d’ECTS que haja inclòs en el seu contracte d’estudis. Estarà exempt de pagar taxes de matrícula en la universitat de destinació.

4.- Modificació del contracte d’estudis. Les modificacions només són necessàries si es canvien les assignatures inicialment previstes al contracte d’estudis. Aquest tràmit hauràs de complimentar-lo obligatòriament mitjançant el Portal Serveis Estudiant perquè les modificacions es reflectisquen en el teu expedient. S’han de sol·licitar una vegada estigues a la universitat de destinació i abans que hagen transcorregut cinc setmanes des de l’inici de les classes. Una vegada sol·licitades les modificacions pel Portal Serveis Estudiant, el teu coordinador o coordinadora de mobilitat haurà de tancar el contracte perquè pugues obtindre una còpia impresa, on es mostraran les assignatures modificades i la taula de correspondències entre elles. Aquest document haurà d’estar signat per tu, pel teu coordinador o coordinadora en destinació i pel teu coordinador o coordinadora de mobilitat a la Universitat de València (les signatures poden ser escanejades o electròniques).

  • Les modificacions realitzades abans del 5 d'octubre generen un nou "Contracte d'estudis inicial" que s'obté clicant sobre "Imprimir inicial" i substitueix els contractes anteriors. El dia 5 d'octubre aquest contracte inicial queda fixat.
  • Les modificacions posteriors al dia 5 d'octubre generen un "Contracte de canvis" (o during) que s'obté (una vegada tancat) amb el boto "Imprimir modificació".

Els canvis posteriors generen un nou "Contracte de canvis" que incorpora tots els canvis i substitueix els anteriors documents de canvis. Les modificacions de contracte d'estudis, una vegada signades, s'han de pujar en format pdf a www.entreu.uv.es  opció "els meus tràmits".

Es poden fer modificacions del contracte d’estudis després de l’automatrícula (del 17 al 31 de juliol). Aquestos canvis es reflectiran en la matrícula quan torne l’alumne de la seua estada a la Universitat de València. El que pot comportar actualitzacions del pagament dels preus públics de matrícula, que seran gestionats per les secretaries de les Facultats.

Important: No podrem ingressar el primer termini de la beca sense la documentació esmentada en els punts anteriors.

5.- Contracta una assegurança mèdica. Com que la teua destinació no pertany a la Unió Europea, necessitaràs contractar una assegurança  internacional. Algunes universitats estrangeres exigeixen que contractes la pòlissa que elles t'oferiran sobretot als EEEUU, en aqueix cas l'estudiantat haurà de contractar-la seguint les indicacions de la universitat de destí. La Universitat de València obliga i aconsella contractar les següents cobertures:

  •     Assistència mèdica i sanitària tant per accidents com per malaltia (obligatòria). Algunes universitats estrangeres exigeixen un import mínim de cobertura. Consulta la seua pàgina web.
  •     Repatriació o transport sanitari de ferits o malalts (obligatòria).
  •     Repatriació o transport en cas de defunció (obligatòria).
  •     Desplaçament de familiar en cas de malaltia o defunció (recomanada).
  •     Responsabilitat civil (obligatòria).

    Molt important: assegura't que la teua pòlissa d'assegurança inclou l'assistència sanitària per covid-19 

Algunes companyies que ofereixen aqueixos serveis a la comunitat universitària són:

  • OnCampus. La Universitat de València és una de les universitats espanyoles adherides a companyia especialitzada en assegurances per a la comunitat universitària. Des d'aquest enllaç pots contractar online l'assegurança i imprimir-te el justificant. 
  • guard.me
  • Universitas Mundi

L'assegurança és un dels documents imprescindibles per tal que tramitem el pagament de la beca. Per tant, has de tramitar-la obligatòriament abans d'anar-te'n i remetre'ns una còpia a la teua arribada a destinació, d'acord amb les instruccions del punt "a la teua arribada a la universitat de destinació".


6.- Tramita el visat d'entrada al país de destinació: la majoria de països exigeixen un visat d'entrada que has de tramitar en l'ambaixada o consolat del país de destinació. T'has d'informar i tramitar-ho en l'ambaixada o consolat del país de destinació. Necessitaràs la carta d'acceptació de la universitat de destinació.

Qui haja de viatjar a l'estranger, ha de  tenir en compte que no hi ha prou amb comprar un passatge aeri i fer l'equipatge, sinó que ha d'ocupar-se d'altres qüestions relacionades amb el viatge, necessàries per a la seua tranquil·litat i per a tornar sense contratemps. En la pàgina del Ministeri d'Afers Exteriors espanyol trobaràs recomanacions de viatge, para especial atenció a les qüestions relatives a la seguretat.

7.- Vacunes: poden ser obligatòries (te les exigiran per a donar-te el visat) o recomanables. Planeja les vacunes amb temps, algunes s'han d'administrar en dos o més dosis amb un període de descans entre elles. Ací tens una llista de centres de vacunació en València. Consulta les recomanacions del Ministeri de Sanitat per a viatges internacionals.

8.- Registra't en el Registre de Viatgers i en el Consolat o Ambaixada d’Espanya més proper a la localitat on realitzes l’estada. Aquest registre és obligatori. Llegeix la información publicada en l’enllaç per conèixer les avantatges de realitzar aquest procediment.

 

3. A la teua arribada a la universitat de destinació:

 

Hauràs de pujar per "els meus tràmits" de Seu Electrònica UV al procediment anomenat  Expedient Programa Internacional els següents documents:

  • Certificat d’incorporació degudament signat i segellat per la oficina de Relacions Internacionals de la universitat de destinació. 
  • Còpia de l’assegurança mèdica amb les cobertures contractades, on s’indique el període de cobertura i el teu nom com assegurat.
  • Targeta d'embarque del vol amb el qual hages viatjat. 

Només es permet la mobilitat presencial. 

Important: Per a rebre el pagament de la beca (100% de l’import total) és necessari que ens hages presentat tota la documentació descrita en els punts anteriors. Per tant, no s'ingressarà el pagament si una part d'aquesta documentació no l'has lliurada a l'oficina de relacions internacionals.

 

4. A la teua tornada a Valencia:

 

Hauràs de pujar per "els meus tràmits" de Seu Electrònica UV al procediment anomenat  Expedient Programa Internacional els següents documents:

  • Certificat d’estada, degudament signat i segellat per la universitat de destinació. Cal que en el document hi conste la data d'inici i la data d'acabament. El document no pot estar datat més de cinc dies abans de la data d'acabament.
  • QUALIFICACIONS:  quan rebem el certificat de notes directament de la universitat de destinació, li ho enviarem al teu coordinador/a perquè procedisca a la convalidació d'assignatures i queden així incloses en l'expedient acadèmic.


Important: L'estudiant/a haurà de superar com a mínim el 50% dels crèdits internacionals en què s'ha matriculat a la Universitat de València atés que l'objectiu del programa de mobilitat és obtenir un aprofitament acadèmic a una altra universitat i per aquesta raó es rep la beca. En cas contrari, haurà de reintegrar la totalitat de la quantia rebuda com a beca.
 

5. Altres documents:

 

  • Renuncia: s'ha de presentar per correu electrònic des del correu d'estudiant (.... @ alumni.uv.es) a l'adreça programa.internacional@uv.es
  • Sol·licitud de pròrroga d'estada Només s'acceptaran les sol·licituds de prolongació rebudes abans del 31 de desembre de 2025. La pròrroga suposa convertir una estada de primer semestre en una estada de curs complet. La sol·licitud de prórroga anirà acompanyada de la modificació del contracte d'estudis. IMPORTANT: Les sol·licituds d’ampliació del període d’estudis no tindran en cap cas efectes econòmics. Es podrà ampliar el període d’estada a curs complet, sempre que l’ampliació no afecte a les places disponibles en la universitat de destinació per al següent any acadèmic i es complisquen els requisits del punt 5 de la convocatòria.
  • Sol·licitud de reducció d'estada 

 

6. Com pujar documents a Seu Electrònica UV:

 

Aquí deixem un enllaç amb instruccions de com pujar documents a Seu Electrònica UV: 

 

 

Darrera actualització:  26/06/2025