Logo de la Universitat de València Logo Unitat de Qualitat Logo del portal

El Pla d’Avaluació i Millora del Rendiment Acadèmic (PAMRA), desenvolupat entre 2002 i 2004, va ser una de les iniciatives de reflexió i debat que la Universitat de València va impulsar per tal de generar un canvi cultural cap als reptes de qualitat plantejats en el context de l’Espai Europeu d’Educació Superior.
En un primer moment, l’anàlisi va sorgir en resposta a la Normativa de permanència, però ràpidament el mateix disseny del procés avaluador i la dinàmica establerta per cadascun dels comitès implicats en el seu desenvolupament i en la valoració diagnòstica va fer que el mateix procés reflexiu apuntara decididament cap a unes propostes de millora que òbviament van suposar una transformació de la universitat a paràmetres de major qualitat.
Aspectes com ara l’estructura del pla d’estudis, l’organització dels ensenyaments, els programes de les assignatures, la planificació de l’ensenyament, la tipologia d’accés de l’alumnat, el professorat, la gestió de la docència, etc., que són importants quan es parla del rendiment acadèmic dels estudiants, ja s’havien valorat en moltes titulacions de la nostra universitat dins el marc del Pla de la qualitat de les universitats. No obstant això, per a aquest projecte es va demanar un esforç major centrat en mesures concretes aplicables des del primer any d’ingrés dels nostres estudiants. Era una forma específica de començar a innovar amb uns determinats cursos, de pensar en uns alumnes concrets, de manera que les mesures que es van adoptar a partir d’aquest moment suposaven un procés irreversible i transportable a cursos successius.