Logo de la Universitat de València Logo Unitat de Qualitat Logo del portal

El procés d'avaluació estava organitzat en quatre fases:

1.  Autoavaluació

El Comitè de Qualitat de la titulació va descriure i valorar la situació dels seus ensenyaments, i va seleccionar i proposar un pla de millora. El resultat d'aquest procés va ser l'informe inicial (o informe d'autoavaluació) que, una vegada enllestit, es va enviar al Vicerectorat d'Estudis.

2. Avaluació externa

Un grup d'avaluadors externs a la titulació analitzada va validar l'informe inicial (tant per mitjà d'anàlisi documental com mitjançant una visita a la unitat avaluada, demanant informació directa dels estudiants i d'altres membres de la comunitat educativa), va emetre les seues recomanacions i va proposar millores. La funció principal de l'informe extern era assegurar la interpretació correcta que fa de les dades el Comitè de Qualitat de la titulació i garantir la viabilitat i la prioritat del pla de millora. El resultat d'aquesta fase fou l'informe extern, que es va enviar al Vicerectorat d'Estudis i es va presentar al Comitè de Qualitat de la titulació, a fi que, tot recollint els suggeriments que estimen oportuns, elaboraran l'informe final.

3. Informe final de la titulació

Presentava una síntesi de les valoracions de les diverses dimensions recollides en els informes d'avaluació interna i externa, així com una relació dels principals punts forts i dèbils detectats. Així mateix, destacava explícitament (i degudament prioritzades i perioditzades) les accions de millora, a fi de consolidar els punts forts i aconseguir resoldre o millorar els punts dèbils. L'informe final el va elaborar el Comitè de Qualitat de la titulació i el va aprovar la CAT i/o la Junta de Centre, la qual el va elevar al Vicerectorat d'Estudis.

4. Informe final de la Universitat

El Comitè de Qualitat de la Universitat va fer un informe que integrava els resultats de tots els processos enllestits.
El Comitè de Qualitat de la Universitat va instar al Vicerectorat d'Estudis a que recollira les propostes d'innovació educativa generades i establira els mecanismes d'adaptació necessaris perquè es consideraren administrativament en els plans d'organització docent dels professors i dels departaments.
Esquemàticament, aquest seria el procés global d'avaluació:

esquema del procés d'avaluació