
La rectora de la Universitat de València, Mª Vicenta Mestre, i el vicerector de Projecció Territorial i Societat, Jorge Hermosilla, han rebut a l’edifici de Rectorat a representants dels ajuntaments que formen part del programa Universitat i Societat (Unisocietat).
Una nombrosa representació han assistit a la recepció oferta per la rectora de la Universitat. Així, des de l’Ajuntament d’Ontinyent ha acudit la primera tinent d’alcalde, Rebeca Torró; des de Gandia ha assistit la seua alcaldessa Diana Morant; la regidora d’Educació Ana Martín ha sigut la representant de Benetússer i l’alcalde de Riba-roja del Túria, Robert Raga, ha acudit a la trobada. D’altra banda, han assistit el regidor d’Educació de l’Ajuntament de Bétera, Fernando Catarino; l’alcalde d’Alzira Diego Gómez; el tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Paterna, José Manuel Mora; Pep Galarza, alcalde de Massamagrell; l’alcaldessa Carmen Martínez i la regidora d’Educació Cristina Mora de Quart de Poblet; la regidora d’Educació de Cullera, Silvia Roca; i els regidors de l’Ajuntament de l’Eliana, Eva Santafé i Enrique Martínez. A més, han acudit José María Company i Mar Mestre, representants de Caixa Popular.
El vicerector Jorge Hermosilla ha valorat molt positivament Unisocietat, ‘un programa coral que és exemple d’aliances estratègiques entre diferents institucions sense oblidar el servei públic que ofereix’. A més, Hermosilla ha remarcat que ‘Unisocietat és la prova del compromís de la Universitat amb el seu entorn territorial i una resposta a una necessitat, ja que el 85% dels alumnes matriculats no l’abandonen’.
Per la seua part, la rectora Mª Vicenta Mestre ha remarcat que ‘programes com Unisocietat reflecteixen un dels objectius de la Universitat: la transferència de coneixements i valors a la societat’. ‘Hem d’apropar-nos a aquelles persones que volen formar-se però que per qüestions de distància territorial no poden; i es ahi on Unisocietat dona resposta a aquesta necessitat’, ha afirmat la rectora.
Les dades d’Unisocietat demostren el seu creixement i consolidació. A l’any 2010, únicament es comptava amb una seu, Gandia, i 200 estudiants. En l’actualitat, Unisocietat està present en 12 seus repartides per huit comarques valencianes i amb més 1.800 alumnes i 200 professors.
Imatges: