La científica Margarita Salas parla en La Nau sobre investigació bàsica i economia basada en el coneixement

Margarita Salas.

La biòloga Margarita Salas, una de les grans científiques espanyoles, va oferir dimecres 16 d’octubre la conferència ‘La investigació bàsica i l'economia basada en el coneixement’, a l’Aula Magna del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València en el marc dels debats de Claustre Obert i coincidint amb el cinquantenari de la Societat Espanyola de Bioquímica i Biologia Molecular (SEBBM).

La prestigiosa científica estigué acompanyada en aquest acte de José Pío Beltrán coordinador institucional del CSIC a la Comunitat Valenciana, i pel rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo.

Margarita Salas (Astúries, 1938) és llicenciada en Ciències Químiques i doctora en Ciències per la Universitat Complutense de Madrid. Deixebla de Severo Ochoa, amb el qual va treballar a EUA, les seues aportacions a la Ciència són moltes, però destaca la seua investigació sobre la biologia molecular del virus bacterià phi29. Casada amb el també científic Eladio Viñuela, ambdós van impulsar la investigació espanyola en el camp de la biologia molecular.

Al llarg de la seua carrera, Salas ha rebut nombrosos reconeixements entre els quals destaca el Premi Carlos J. Finley de la UNESCO en 1991; el Premi Rei Jaime I d’Investigació en 1994, el Premi Nacional d’Investigació Santiago Ramón y Cajal (1999), entre molts altres guardons. A més és membre de la Real Acadèmia de Ciències Exactes, Físiques i Naturals, de la Real Acadèmia Espanyola de la Llengua, de l’Acadèmia Europea de Ciències i Arts, entre unes altres, i ha estat la primera dona espanyola a formar part de l’Acadèmia Nacional de Ciències d’Estats Units (2007). En l’actualitat és professora ad honorem en el Centre de Biologia Molecular “Severo Ochoa” centre d'investigació mixt del CSIC i de la Universitat Autònoma de Madrid.

La xarrada se celebrà en l’Aula Magna del Centre Cultural La Nau, a les 18:30 hores.

En NAU XXI, l’espai de reflexió i debat del Vicerectorat de Cultura i Igualtat de la Universitat de València (http://nauxxi.uv.es) i previ al debat de matí, es poden consultar diversa documentació relativa a Margarita Salas.

La conferència s’inscriu en la programació de Claustre Obert, l’espai de debat creat per la Universitat de València, a través del Vicerectorat de Cultura i Igualtat, i el diari EL PAÍS, per a analitzar els temes més rellevants de l'actualitat social, cultural i econòmica.

+ informació: http://links.uv.es/IXv3v1i

Data d'actualització: 17 de d’octubre de 2013 07:43.

Llista de notícies