Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments
- Conèixer, valorar críticament i saber utilitzar i aplicar les fonts d'informació relacionades amb nutrició, alimentació, estils de vida i aspectes sanitaris.
- Ser capaç d'assumir compromisos socials i ètics.
- Participar en els equips empresarials de màrqueting social, publicitat i al·legacions saludables.
- Col·laborar en la planificació i el desenvolupament de polítiques en matèria d'alimentació, nutrició i seguretat alimentària basades en les necessitats de la població i la protecció de la salut.
- Reconéixer i respectar allò que és diferent i plural.
- Conèixer l'evolució històrica, antropològica i sociològica de l'alimentació, la nutrició i la dietètica en el context de la salut i la malaltia.
- Conèixer els factors socioculturals i psicològics que incideixen en l'origen, el desenvolupament i el tractament de trastorns de la conducta alimentària així com de riscos i crisi alimentària.
- Conèixer com es generen diferents actituds sobre el fet alimentari i aprehendre principis teòrics i metodològics bàsics per a l'anàlisi socioantropològic del sistema alimentari i, en particular, el consum, la preparació i els hàbits alimentaris.
- Adquirir coneixements sobre planificació i prevenció de riscos laborals.
- Adquirir coneixements sobre planificació i organització sanitària.
- Coneixer les estratègies de promoció de la salut i prevenció de la malaltia.
- Conèixer les tècniques i les aplicacions de la sanitat ambiental i higiene industrial al camp de la indústria alimentària.
- Conèixer la relació existent entre medi i salut.
- Conèixer els mètodes i els mitjans d'educació sanitària.
- Adquirir els coneixements sobre epidemiologia i prevenció de malalties transmissibles i no transmissibles.
- Adquirir els coneixements sobre el mètode epidemiològic i la seua aplicació al camp de l'alimentació.
- Conèixer i valorar els determinants de la salut.
- Arribar a l'habilitat per a realitzar càlculs bàsics.
- Coneixement de les modificacions de les substàncies tòxiques en els aliments durant els processos tecnològics d'aquests.
- Conèixer els conceptes bàsics de salut i salut pública.
- Coneixer les mesures higièniques i preventives de les principals alteracions dels aliments produïdes per substàncies tòxiques, productes químics originats en el processament d'aliments.
- Conéixer la utilització de guies de pràctiques correctes d'higiene com una ferramenta per a assegurar l'adequada manipulació d'aliments.
- Previndre les intoxicacions alimentàries mitjançant l'establiment dels límits de seguretat dels tòxics per garantir a la població aliments segurs.
- Reconèixer les pròpies limitacions i la necessitat de mantenir i actualitzar la competència professional, prestant una importància especial a l'aprenentatge, de manera autònoma i continuada, de nous coneixements, productes i tècniques en nutrició i alimentació, així com la motivació per la qualitat.
- Coneixer els mètodes més utilitzats per a l'anàlisi de tòxics en aliments.
- Conèixer els aspectes relacionats amb l'economia i la gestió de les empreses alimentàries.
- Conèixer els límits legals i ètics de la pràctica professional.
- Coneixer els conceptes bàsics d'higiene dels aliments, processos i productes.
- Assessorar en el desenvolupament, la comercialització, l'etiquetatge, la comunicació i el màrqueting dels productes alimentaris d'acord amb les necessitats socials, els coneixements científics i la legislació vigent.
- Participar en la gestió, l'organització i el desenvolupament dels serveis d'alimentació.
- Capacitat per transmetre informació, idees, problemes i solucions dins l'àmbit de l'ètica i la deontologia professional i a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
- Adquirir la capacitat per plantejar i resoldre problemes, així com prendre decisions, en un temps limitat.
- Conèixer i comprendre els conceptes fonamentals associats a la gestió ambiental.
- Conèixer i comprendre els fonaments i els elements dels sistemes de qualitat.
- Aplicar eines i indicadors per al control de qualitat.
- Ser capaç de documentar i implantar un sistema de gestió de qualitat segons normes UNE-EN-ISO.
- Ser capaç de documentar i implantar un sistema de gestió ambiental segons normes UNE-EN-ISO.
- Conèixer els procediments per planificar i realitzar auditories de qualitat.
- Ser capaç d'elaborar un informe escrit de forma correcta, comprensible i organitzada.
- Coneixer la comercialització dels productes alimentaris.
- Dissenyar i interpretar enquestes alimentàries.
- Reconéixer la pluralitat de punts de vista amb què es construeix el fet alimentari a través de distints agents i discursos socials.
- Saber presentar i defensar davant un Tribunal Universitari un Projecte Fi de Grau, consistent en un exercici d'integració dels continguts formatius rebuts i de les competències adquirides.
- Adquirir destresa en la presentació d'un treball oral o escrit.
- Conèixer, valorar i aplicar en l'àmbit científic i professional una perspectiva de gènere.
- Contribuir al desenvolupament dels Drets Humans, dels principis democràtics, dels principis d'igualtat entre dones i homes, de solidaritat, de protecció del medi ambient i de foment de la cultura de la pau, amb perspectiva de gènere.
- Posseir la capacitat per a la presa de decisions, assumint el lideratge quan siga apropiat.
- Desenvolupar la capacitat d'organització i planificació.
- Adquirir capacitat per a transmetre idees, analitzar problemes amb esperit crític i ser capaç de proposar solucions.
- Saber aplicar, al món professional, els coneixements adquirits al llarg dels estudis.
- Desenvolupar la professió amb respecte a altres professionals, adquirint habilitats per a treballar en equip.
- Tenir una actitud receptiva, comprenent el significat dels coneixements que se li transmeten.
- Reconèixer els elements essencials de la professió, incloent els principis ètics, responsabilitats legals i l'exercici de la professió, aplicant el principi de justícia social a la pràctica professional i desenvolupant-la amb respecte a les persones, els seus hàbits, creences i cultures.
- Conèixer la terminologia pròpia de la matèria.
- Dominar de les tècniques de diagnòstic i identificació de microorganismes en aliments.
- Coneixement de les fonts d'exposició, fisiopatologia, simptomatologia, diagnòstic i tractament de les intoxicacions per substàncies tòxiques naturals i artificials presents en els aliments.
- Conèixer les mesures higienicosanitàries de prevenció i control de malalties parasitàries transmeses a través d'aliments.
- Coneixer els paràsits propis de productes carnis, productes piscícoles i productes derivats.
- Adquirir coneixements sobre el plantejament, la metodologia per aplicar i el desenvolupament de l'anàlisi d'aliments que li permeta avaluar-ne l'aplicació en casos concrets.
- Coneixement dels efectes nocius de les substàncies tòxiques en els aliments, mecanisme i manifestacions d'aquests efectes.
- Conèixer els distints processos toxicocinètics (absorció, distribució, metabolisme i excreció).
- Adquirir consciència de la importància de la transmissió de malalties parasitàries a través dels aliments.
- Coneixement dels procediments de l'avaluació del risc toxicològic.
- Conèixer els mecanismes generals de l'acció tòxica.
- Coneixer i comprendre dels diferents tipus de cicles biològics relacionats amb la transmissió alimentària de paràsits.
- Domini de les tècniques de mostreig, el seu diagnòstic i identificació de paràsits en aliments.
- Coneixer els paràsits deteriorants dels aliments.
- Coneixer i comprendre de l'epidemiologia de les malalties microbianes transmeses pels aliments.
- Coneixer els microorganismes patògens dels aliments.
- Coneixer els microorganismes deteriorants dels aliments.
- Coneixement adequat dels paràsits contaminants d'aigües, fruites i verdures.
- Coneixer els microorganismes contaminants dels aliments.
- Saber aplicar les principals metodologies analítiques (físiques, químiques i sensorials) adequades a l'objecte i a la finalitat d'anàlisi plantejada.
- Adquirir habilitat en la cerca, la selecció, l'elaboració, la millora i l'avaluació del procediments d'anàlisi d'aliments.
- Conèixer i comprendre els processos essencials en la transmissió de la informació genètica des del DNA fins a la proteïna.
- Conèixer les rutes metabòliques principals i obtenir una visió integrada del metabolisme i la seua regulació.
- Conèixer els mecanismes d'obtenció i de transformació d'energia.
- Domini de les tècniques de mostreig per a l'anàlisi microbiològica d'aliments.
- Comprendre el funcionament dels enzims i la seua regulació.
- Conèixer l'estructura i les propietats de les macromolècules biològiques i la seua relació amb la funció que realitzen.
- Desenvolupar nous processos i productes en la industria alimentària.
- Conèixer els aliments que sorgeixen per l'aplicació de noves tecnologies o nous coneixements nutricionals així com el seu marc legislatiu i les seues repercussions socials.
- Intervenir en la qualitat i la seguretat alimentària dels productes, de les instal·lacions i dels processos.
- Conèixer els aliments transgènics i les seues implicacions sanitàries, mediambientals i econòmiques, així com les repercussions socials i el marc legislatiu.
- Conèixer l'alimentació i les modificacions per realitzar en situacions especials, veient les adaptacions metabòliques i les necessitats alimentàries nutricionals específiques.
- Gestionar la seguretat alimentària.
- Conèixer els canvis metabòlics i funcionals amb repercussió nutricional en les diferents etapes del cicle vital i realitzar les modificacions en la dieta d'acord amb els requeriments energètics propis de cada etapa del desenvolupament.
- Conèixer els macronutrients i els micronutrients i altres components dels aliments, la seua funció en l'organisme, fonts alimentàries, valor energètic, biodisponibilitat, necessitats i recomanacions, així com la repercussió de la deficiència i de l'excés sobre la salut.
- Conèixer els processos biotecnològics aplicats a la producció d'aliments, ingredients i additius alimentaris.
- Aplicar tècniques, mètodes i eines que permeten l'avaluació de l'estat nutricional individual.
- Aplicar les tecnologies emergents de processament i conservació d'aliments per a la concepció de nous productes amb millores de qualitat, costos i repercussió mediambiental.
- Aplicar els coneixements dels processos de transformació i conservació al desenvolupament de nous processos i productes.
- Estudiar les interaccions de i entre els nutrients que puguen afectar la seua biodisponibilitat.
- Conèixer les bases de l'equilibri energètic i nutricional i les bases d'una alimentació saludable per poder establir una dieta equilibrada, variada i suficient.
- Implantar sistemes de qualitat i avaluar i gestionar la qualitat alimentària.
- Conèixer els diferents patrons i hàbits alimentaris. Estudiar els objectius nutricionals i guies dietètiques.
- Comprendre els principis bàsics de l'organització del genoma, l'herència i la diversitat biològica.
- Conèixer i comprendre l'estructura i la funció dels vegetals i els animals.
- Conèixer el cicle cel·lular i la seua regulació.
- Ser capaç d'entendre on tenen lloc els diferents processos cel·lulars.
- Conèixer i comprendre els nivells d'organització dels vegetals i els animals.
- Conocer los procesos industriales de transformación y conservación de los alimentos así como las tecnologías de envasado
y almacenamiento de los principales tipos de industrias alimentarias
- Conèixer els mecanismes i paràmetres per al control dels processos i equips i els sistemes de control i optimització de processos i productes aplicats als principals tipus d'indústries alimentàries.
- Comprendre d'una manera general el funcionament cel·lular.
- Conèixer l'estructura de la cèl·lula i la seua evolució.
- Conèixer aspectes generals previs a l'anàlisi i saber-los aplicar al camp específic dels aliments.
- Analitzar aliments.
- Adquirir coneixements per al disseny i/o la millora dels aliments.
- Realitzar tasques de formació de personal.
- Elaborar i presentar un informe de l'estudi experimental realitzat.
- Desenrotllar la capacitat per demanar i transmetre informació en llengua anglesa amb un nivell de competència semblant al B1 del Consell d'Europa.
- Desenrotllar la capacitat per transmetre idees, problemes i solucions dins la seua àrea d'estudi, amb perspectiva de gènere.
- Saber raonar, estructurar i resoldre els problemes amb base matemàtica que se li presenten.
- Adquirir la capacitat d'interpretar dades rellevants.
- Desenvolupament d'habilitats per emprendre estudis posteriors.
- Estudiar l'origen molecular de les funcions bàsiques dels éssers vius i de les seues principals implicacions biotecnològiques.
- Conèixer els paràmetres de qualitat generals i específics de cada grup d'aliments.
- Adquirir capacitat per avaluar les repercussions del consum d'aliments en la salut de la població.
- Conèixer les propietats (nutricionals, tecnològiques i saludables) dels aliments.
- Conèixer la composició dels diversos grups d'aliments.
- Conèixer la definició i la classificació dels diversos aliments d'acord amb normes legals d'àmbit nacional, europeu i internacional.
- Adquirir els coneixements i la destresa necessaris per elucidar les causes de les modificacions organolèptiques i/o nutricionals de components i/o aliments.
- Modelització i resolució de problemes: ser capaç d'identificar els elements essencials d'un procés/situació i d'establir un model de treball d'aquest. Ser capaç de realitzar les aproximacions requerides a fi de reduir un problema fins a un nivell manejable. Pensament crític per construir models físics.
- Conèixer i saber aplicar els principis del sistema d'autocontrol (APPCC) per avaluar i controlar la qualitat alimentària.
- Conèixer i interpretar com participa cada òrgan en el manteniment de la constància del medi intern.
- Conèixer i comprendre la epidemiología de les malalties parasitarias transmeses a través dels aliments.
- Domini de les tècniques de cultiu, aïllament i identificació dels microorganismes en aliments.
- Aïllar cultius purs de microorganismes, avaluar el creixement microbià i treballar tenint present la tècnica asèptica i el concepte d'esterilitat.
- Aplicació de les mesures de prevenció en la transmissió de malalties microbianes per aliments.
- Entendre la genètica microbiana, la importància de la variabilitat del DNA en l'evolució i les aplicacions de l'enginyeria genètica al camp alimentari.
- Comprendre els mecanismes de patogenicitat microbiana i la importància de les defenses inespecíficas i específiques enfront de la infecció.
- Conèixer la fisiologia bàsica del cos humà des del nivell molecular a l'organisme complet, en les distintes etapes de la vida.
- Comprensió del creixement dels microorganismes tant a nivell individual com de poblacions, els seus requeriments i els mètodes per al seu control.
- Conèixer i comprendre els criteris de classificació i d'identificació de microorganismes, en especial, les característiques diferencials fisiològiques i bioquímiques dels microorganisme d'interès alimentari.
- Desenvolupar anàlisis higienicosanitàries relacionades amb els aliments.
- Dissenyar, aplicar i avaluar reactius, mètodes i tècniques analítiques.
- Conèixer l'estadística aplicada a ciències de la salut.
- Coneixement bàsic dels distints tipus de microorganismes.
- Diferenciar entre antibiòtics i agents quimioteràpics sintètics i semisintètics i conèixer la importància i les bases genètiques de la resistència microbiana als agents quimioteràpics.
- Identificar, dissenyar, obtenir, analitzar, controlar i produir aliments i altres productes i matèries primeres d'interès sanitari d'ús humà o veterinari.
- Conèixer el funcionament d'aparells i de tècniques elementals relacionades amb l'assignatura.
- Aprendre el mínim maneig d'aparellatge científic relacionat directament amb la tasca professional.
- Saber aplicar el mètode científic i adquirir habilitats en el maneig de les principals fonts bibliogràfiques.
- Aprendre a entendre l'organisme com un tot.
- Analitzar les dades observades utilitzant algun paquet estadístic.
- Conèixer a fons els recursos naturals que són aprofitats per a la producció de matèries primeres destinades a l'obtenció d'aliments.
- Adquirir la formació bàsica per a l'activitat investigadora.
- Aprendre a analitzar els factors lligats als sistemes de producció que poden exercir una major influència sobre el rendiment i la qualitat dels aliments.
- Saber aplicar els coneixements adquirits en l'elaboració i la conservació d'aliments.
- Conèixer la influència de factors físics i químics sobre els components dels aliments.
- Conèixer les propietats fisicoquímiques, reaccions químiques i les funcions tecnològiques dels components dels aliments.
- Manejar equips a nivell de laboratori o de planta pilot semblants als existents en la indústria alimentària.
- Ser capaç de seleccionar, dimensionar i analitzar el funcionament d'equips de processos basats en el transport d'energia.
- Ser capaç de seleccionar, dimensionar i analitzar el funcionament d'equips de processos basats en el transport de quantitat de moviment.
- Gestionar subproductes i residus.
- Ser capaç de seleccionar, dimensionar i analitzar el funcionament d'equips de processos basats en el transport simultani de matèria i d'energia.
- Aplicar les equacions de velocitat de reacció i els balanços de matèria i d'energia al disseny de reactors químics.
- Conèixer i interpretar la diversitat vegetal i animal.
- Conèixer els mecanismes de transmissió de calor.
- Ser capaç de seleccionar, dimensionar i analitzar el funcionament d'equips de processos basats en el transport de matèria.
- Conèixer els mecanismes i les equacions de velocitat de transport de propietat: flux difusiu i flux convectiu.
- Conèixer les formes d'operació de la indústria alimentària.
- Conèixer i classificar les operacions unitàries.
- Aplicar les equacions per al flux convectivo de calor al dimensionament de bescanviadors de calor de tubs concèntrics.
- Aplicar les equacions per al flux conductiu de calor al càlcul de gruixos d'aïllants.
- Assessorar legalment, científicament i tècnicament la indústria alimentària i els consumidors.
- Controlar i optimitzar els processos i els productes en la industria alimentària.
- Interpretar correctament els resultats proporcionats per paquets estadístics.
- Descriure i sintetitzar adequadament el conjunt de dades observades en l'experiment.
- Investigació bàsica i aplicada: sdquirir una comprensió de la naturalesa de la investigació física, de les formes en què es du a terme i de com la investigació en física és aplicable a molts camps diferents; habilitat per dissenyar procediments experimentals i/o teòrics per: (I) resoldre els problemes corrents en la investigació acadèmica o industrial; (II) millorar els resultats existents
- Analitzar i avaluar els riscos alimentaris.
- Adquirir criteri sobre les exigències de selecció de les diferents espècies i sobre les tècniques de producció mes adients per obtenir unes característiques finals de les matèries primeres adequades a les preferències del consumidor.
- Ser capaç d'identificar els diferents sistemes de producció agrària i comprendre com es combinen mitjans, factors i processos.
- Conèixer i comprendre la incidència de la fertilització, tècniques de cultiu, funcionament de les granges, fisiologia de les espècies animals utilitzades i tots altres aspectes que incideixen en les característiques finals de les matèries primeres d'origen vegetal i animal.
- Comprensió teòrica de fenòmens físics: tenir una bona comprensió de les teories físiques més importants (estructura lògica i matemàtica, suport experimental, fenòmens físics descrits).
- Adquirir coneixements sobre fisiologia i maneig òptim de plantes i animals utilitzats per a la producció d'aliments.
- Interpretar correctament la informació d'un problema i traduir-la en variables de procés i/o de funcionament d'equips.
- Conèixer els assajos pràctics que es poden realitzar per demostrar les distintes hipòtesis relacionades amb la biologia animal i la vegetal.
- Saber aplicar aquests coneixements al món professional, contribuint al desenvolupament dels drets humans, dels principis democràtics, dels principis d'igualtat entre dones i homes, de solidaritat, de protecció del medi i de foment de la cultura de la pau, amb perspectives de gènere.
- Posseir i comprendre els coneixements en l'àrea de ciència i tecnologia dels aliments.
- Resolució de problemes: ser capaç d'avaluar clarament els ordres de magnitud, de desenvolupar una percepció de les situacions que són físicament diferents però que mostren analogies, permetent, per tant, l'ús de solucions conegudes a nous problemes.
- Fabricar i conservar aliments.
- Saber resoldre problemes quantitatius senzills relatius als processos químics, tant en l'equilibri com des d'un punt de vista cinètic.
- Saber aplicar les regles generals de nomenclatura per als compostos orgànics, incloent l'estereoquímica.
- Poder anomenar i formular els compostos químics inorgànics i orgànics.
- Conèixer les reaccions en dissolució, diferents estats de la matèria i principis de la termodinàmica.
- Poder resoldre qualsevol problema bàsic relatiu a la determinació de les formules empíriques i moleculars dels compostos.
- Conèixer els components bioactivos fonamentals en la concepció d'aliments funcionals.
- Conèixer la reactivitat general dels grups funcionals més importants presents a les molècules orgàniques.
- Conèixer el paper de la biotecnologia i noves tendències en tecnologia d'aliments en l'elaboració comercialització d'aliments funcionals i transgènics.
- Conèixer les repercussions ètiques i socials dels nous aliments.
- Conèixer la legislació aplicable als aliments funcionals i transgènics i a les seues possibles declaracions nutriconales i saludables.
- Conèixer els mètodes d'obtenció més generals dels distints tipus de compostos.
- Conèixer els mecanismes de les transformacions químiques més importants.
- Reconéixer els tipus d'enllaços que es poden presentar en els compostos orgànics i els distints tipus de representació de les molècules orgàniques.
- Poder explicar de manera comprensible fenòmens i processos relacionats amb aspectes bàsics de la química.
- Conèixer els distints grups funcionals presents a les molècules orgàniques i saber relacionar la presència de grups funcionals amb les propietats fisicoquímiques de les molècules orgàniques.
- Conèixer el desenvolupament de les aplicacions de l'anàlisi sensorial per a la concepció i validació dels processos de fabricació i conservació d'aliments.
- Desenrotllar la capacitat per estimar els riscos associats a la utilització de substàncies químiques i processos de laboratori.
- Exercitar les diferents tècniques sensorials, els mètodes per a seleccionar i entrenar als equips de catadores, el disseny d'experiments i les tècniques estadístiques aplicables a l'anàlisi sensorial.
- Conèixer els aspectes pràctics de la tecnologia dels envasos i embalatges i la seua incidència en la qualitat i seguretat alimentària.
- Conèixer els criteris per a la selecció de la maquinària d'envasament.
- Saber relacionar la presència de grups funcionals a les molècules amb la seua reactivitat enfront de diferents processos (substitució, eliminació, addició, hidròlisi, oxidació, reducció...).
- Adquirir el coneixement necessari per resoldre derivades, integrals i equacions diferencials.
- Conèixer les diferents modalitats de la fabricació del vi a través de la comprensió dels seus aspectes tecnològics, bioquímicos i microbiològics.
- Conèixer els equipaments necessaris per a les diferents tècniques de vinificación.
- Conèixer les diferents alteracions microbianes dels vins.
- Conèixer l'aplicació de la biotecnologia en la millora dels processos de vinificación.
- Ser capaç de plantejar problemes d'equacions diferencials.
- Conèixer els mètodes utilitzats per a l'elaboració d'additius.
- Comprendre i poder predir el comportament dels compostos orgànics en diferents entorns (químics, biològics, ambientals).
- Conèixer, aplicar i resoldre els balanços de matèria i d'energia per calcular els cabals, les composicions, les temperatures i les necessitats energètiques dels processos de la indústria alimentària.
- Conèixer la legislació relativa dels additius.
- Posseir i comprendre els fonaments de la física en els aspectes teòrics i experimentals, així com el bagatge matemàtic necessari per a la seua formulació.
- Participar activament en el procés d'aprenentatge intel·lectual i científic.
- Saber interpretar, valorar y comunicar datos relevantes en
las distintas vertientes de la actividad profesional, haciendo uso de las tecnologías de la información y la comunicación.
- Conèixer els aspectes clau del funcionament dels sectors principals dins la restauració col·lectiva i recomanacions que permeten exercir millor la seua funció alimentària i social en l'àmbit de la nutrició comunitària i de la salut pública.
- Conèixer els additius sorgits de nous coneixements de les seues fonts naturals o producte de la biotecnologia d'aliments.
- Conèixer el paper dels additius alimentaris en el disseny i la innovació de nous ingredients, productes i processos alimentaris.
- Conèixer la metodologia per a la selecció adequada d'envasos en funció del producte per envasar i la comercialització prevista.
- Conèixer les noves tendències d'envasament d'aliments: envasos actius i intel·ligents i la seua aplicació en la indústria alimentària.
- Conèixer els aspectes toxicológicos dels additius.
- Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé descansa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
- Conèixer els condicionants ètics en la investigació en ciències de la salut.
- Ser capaç de formalitzar una sol·licitud d'un projecte d'investigació.
- Coneixer els conceptes bàsics de toxicologia laboral.
- Conèixer els principals fòrums de discussió científica i el seu funcionament habitual.
- Aplicar els mètodes d'anàlisi sensorial a la investigació en la indústria alimentària i per a l'acceptabilitat de nous processos i productes.
- Que els estudiants hagen desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
- Que els estudiants tinguen la capacitat d'arreplegar i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
- Que els estudiants sàpien aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
- Dominar tècniques de recuperació d'informació relatives a fonts d'informació primària i secundària, incloent-hi l'ús de bases de dades informatitzades.
- Entendre què és una tesi doctoral, com es redacta i com es presenta.
- Ser capaç de redactar, presentar i defensar resultats d'investigació.
- Conèixer l'anamnesi i la història clinicodietètica com a pas previ a la valoració nutricional individual.