Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments

  • Conèixer, valorar críticament i saber utilitzar i aplicar les fonts d'informació relacionades amb nutrició, alimentació, estils de vida i aspectes sanitaris.
  • Ser capaç d'assumir compromisos socials i ètics.
  • Participar en els equips empresarials de màrqueting social, publicitat i al·legacions saludables.
  • Col·laborar en la planificació i el desenvolupament de polítiques en matèria d'alimentació, nutrició i seguretat alimentària basades en les necessitats de la població i la protecció de la salut.
  • Reconéixer i respectar allò que és diferent i plural.
  • Conèixer l'evolució històrica, antropològica i sociològica de l'alimentació, la nutrició i la dietètica en el context de la salut i la malaltia.
  • Conèixer els factors socioculturals i psicològics que incideixen en l'origen, el desenvolupament i el tractament de trastorns de la conducta alimentària així com de riscos i crisi alimentària.
  • Conèixer com es generen diferents actituds sobre el fet alimentari i aprehendre principis teòrics i metodològics bàsics per a l'anàlisi socioantropològic del sistema alimentari i, en particular, el consum, la preparació i els hàbits alimentaris.
  • Adquirir coneixements sobre planificació i prevenció de riscos laborals.
  • Adquirir coneixements sobre planificació i organització sanitària.
  • Coneixer les estratègies de promoció de la salut i prevenció de la malaltia.
  • Conèixer les tècniques i les aplicacions de la sanitat ambiental i higiene industrial al camp de la indústria alimentària.
  • Conèixer la relació existent entre medi i salut.
  • Conèixer els mètodes i els mitjans d'educació sanitària.
  • Adquirir els coneixements sobre epidemiologia i prevenció de malalties transmissibles i no transmissibles.
  • Adquirir els coneixements sobre el mètode epidemiològic i la seua aplicació al camp de l'alimentació.
  • Conèixer i valorar els determinants de la salut.
  • Arribar a l'habilitat per a realitzar càlculs bàsics.
  • Coneixement de les modificacions de les substàncies tòxiques en els aliments durant els processos tecnològics d'aquests.
  • Conèixer els conceptes bàsics de salut i salut pública.
  • Coneixer les mesures higièniques i preventives de les principals alteracions dels aliments produïdes per substàncies tòxiques, productes químics originats en el processament d'aliments.
  • Conéixer la utilització de guies de pràctiques correctes d'higiene com una ferramenta per a assegurar l'adequada manipulació d'aliments.
  • Previndre les intoxicacions alimentàries mitjançant l'establiment dels límits de seguretat dels tòxics per garantir a la població aliments segurs.
  • Reconèixer les pròpies limitacions i la necessitat de mantenir i actualitzar la competència professional, prestant una importància especial a l'aprenentatge, de manera autònoma i continuada, de nous coneixements, productes i tècniques en nutrició i alimentació, així com la motivació per la qualitat.
  • Coneixer els mètodes més utilitzats per a l'anàlisi de tòxics en aliments.
  • Conèixer els aspectes relacionats amb l'economia i la gestió de les empreses alimentàries.
  • Conèixer els límits legals i ètics de la pràctica professional.
  • Coneixer els conceptes bàsics d'higiene dels aliments, processos i productes.
  • Assessorar en el desenvolupament, la comercialització, l'etiquetatge, la comunicació i el màrqueting dels productes alimentaris d'acord amb les necessitats socials, els coneixements científics i la legislació vigent.
  • Participar en la gestió, l'organització i el desenvolupament dels serveis d'alimentació.
  • Capacitat per transmetre informació, idees, problemes i solucions dins l'àmbit de l'ètica i la deontologia professional i a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Adquirir la capacitat per plantejar i resoldre problemes, així com prendre decisions, en un temps limitat.
  • Conèixer i comprendre els conceptes fonamentals associats a la gestió ambiental.
  • Conèixer i comprendre els fonaments i els elements dels sistemes de qualitat.
  • Aplicar eines i indicadors per al control de qualitat.
  • Ser capaç de documentar i implantar un sistema de gestió de qualitat segons normes UNE-EN-ISO.
  • Ser capaç de documentar i implantar un sistema de gestió ambiental segons normes UNE-EN-ISO.
  • Conèixer els procediments per planificar i realitzar auditories de qualitat.
  • Ser capaç d'elaborar un informe escrit de forma correcta, comprensible i organitzada.
  • Coneixer la comercialització dels productes alimentaris.
  • Dissenyar i interpretar enquestes alimentàries.
  • Reconéixer la pluralitat de punts de vista amb què es construeix el fet alimentari a través de distints agents i discursos socials.
  • Saber presentar i defensar davant un Tribunal Universitari un Projecte Fi de Grau, consistent en un exercici d'integració dels continguts formatius rebuts i de les competències adquirides.
  • Adquirir destresa en la presentació d'un treball oral o escrit.
  • Conèixer, valorar i aplicar en l'àmbit científic i professional una perspectiva de gènere.
  • Contribuir al desenvolupament dels Drets Humans, dels principis democràtics, dels principis d'igualtat entre dones i homes, de solidaritat, de protecció del medi ambient i de foment de la cultura de la pau, amb perspectiva de gènere.
  • Posseir la capacitat per a la presa de decisions, assumint el lideratge quan siga apropiat.
  • Desenvolupar la capacitat d'organització i planificació.
  • Adquirir capacitat per a transmetre idees, analitzar problemes amb esperit crític i ser capaç de proposar solucions.
  • Saber aplicar, al món professional, els coneixements adquirits al llarg dels estudis.
  • Desenvolupar la professió amb respecte a altres professionals, adquirint habilitats per a treballar en equip.
  • Tenir una actitud receptiva, comprenent el significat dels coneixements que se li transmeten.
  • Reconèixer els elements essencials de la professió, incloent els principis ètics, responsabilitats legals i l'exercici de la professió, aplicant el principi de justícia social a la pràctica professional i desenvolupant-la amb respecte a les persones, els seus hàbits, creences i cultures.
  • Conèixer la terminologia pròpia de la matèria.
  • Dominar de les tècniques de diagnòstic i identificació de microorganismes en aliments.
  • Coneixement de les fonts d'exposició, fisiopatologia, simptomatologia, diagnòstic i tractament de les intoxicacions per substàncies tòxiques naturals i artificials presents en els aliments.
  • Conèixer les mesures higienicosanitàries de prevenció i control de malalties parasitàries transmeses a través d'aliments.
  • Coneixer els paràsits propis de productes carnis, productes piscícoles i productes derivats.
  • Adquirir coneixements sobre el plantejament, la metodologia per aplicar i el desenvolupament de l'anàlisi d'aliments que li permeta avaluar-ne l'aplicació en casos concrets.
  • Coneixement dels efectes nocius de les substàncies tòxiques en els aliments, mecanisme i manifestacions d'aquests efectes.
  • Conèixer els distints processos toxicocinètics (absorció, distribució, metabolisme i excreció).
  • Adquirir consciència de la importància de la transmissió de malalties parasitàries a través dels aliments.
  • Coneixement dels procediments de l'avaluació del risc toxicològic.
  • Conèixer els mecanismes generals de l'acció tòxica.
  • Coneixer i comprendre dels diferents tipus de cicles biològics relacionats amb la transmissió alimentària de paràsits.
  • Domini de les tècniques de mostreig, el seu diagnòstic i identificació de paràsits en aliments.
  • Coneixer els paràsits deteriorants dels aliments.
  • Coneixer i comprendre de l'epidemiologia de les malalties microbianes transmeses pels aliments.
  • Coneixer els microorganismes patògens dels aliments.
  • Coneixer els microorganismes deteriorants dels aliments.
  • Coneixement adequat dels paràsits contaminants d'aigües, fruites i verdures.
  • Coneixer els microorganismes contaminants dels aliments.
  • Saber aplicar les principals metodologies analítiques (físiques, químiques i sensorials) adequades a l'objecte i a la finalitat d'anàlisi plantejada.
  • Adquirir habilitat en la cerca, la selecció, l'elaboració, la millora i l'avaluació del procediments d'anàlisi d'aliments.
  • Conèixer i comprendre els processos essencials en la transmissió de la informació genètica des del DNA fins a la proteïna.
  • Conèixer les rutes metabòliques principals i obtenir una visió integrada del metabolisme i la seua regulació.
  • Conèixer els mecanismes d'obtenció i de transformació d'energia.
  • Domini de les tècniques de mostreig per a l'anàlisi microbiològica d'aliments.
  • Comprendre el funcionament dels enzims i la seua regulació.
  • Conèixer l'estructura i les propietats de les macromolècules biològiques i la seua relació amb la funció que realitzen.
  • Desenvolupar nous processos i productes en la industria alimentària.
  • Conèixer els aliments que sorgeixen per l'aplicació de noves tecnologies o nous coneixements nutricionals així com el seu marc legislatiu i les seues repercussions socials.
  • Intervenir en la qualitat i la seguretat alimentària dels productes, de les instal·lacions i dels processos.
  • Conèixer els aliments transgènics i les seues implicacions sanitàries, mediambientals i econòmiques, així com les repercussions socials i el marc legislatiu.
  • Conèixer l'alimentació i les modificacions per realitzar en situacions especials, veient les adaptacions metabòliques i les necessitats alimentàries nutricionals específiques.
  • Gestionar la seguretat alimentària.
  • Conèixer els canvis metabòlics i funcionals amb repercussió nutricional en les diferents etapes del cicle vital i realitzar les modificacions en la dieta d'acord amb els requeriments energètics propis de cada etapa del desenvolupament.
  • Conèixer els macronutrients i els micronutrients i altres components dels aliments, la seua funció en l'organisme, fonts alimentàries, valor energètic, biodisponibilitat, necessitats i recomanacions, així com la repercussió de la deficiència i de l'excés sobre la salut.
  • Conèixer els processos biotecnològics aplicats a la producció d'aliments, ingredients i additius alimentaris.
  • Aplicar tècniques, mètodes i eines que permeten l'avaluació de l'estat nutricional individual.
  • Aplicar les tecnologies emergents de processament i conservació d'aliments per a la concepció de nous productes amb millores de qualitat, costos i repercussió mediambiental.
  • Aplicar els coneixements dels processos de transformació i conservació al desenvolupament de nous processos i productes.
  • Estudiar les interaccions de i entre els nutrients que puguen afectar la seua biodisponibilitat.
  • Conèixer les bases de l'equilibri energètic i nutricional i les bases d'una alimentació saludable per poder establir una dieta equilibrada, variada i suficient.
  • Implantar sistemes de qualitat i avaluar i gestionar la qualitat alimentària.
  • Conèixer els diferents patrons i hàbits alimentaris. Estudiar els objectius nutricionals i guies dietètiques.
  • Comprendre els principis bàsics de l'organització del genoma, l'herència i la diversitat biològica.
  • Conèixer i comprendre l'estructura i la funció dels vegetals i els animals.
  • Conèixer el cicle cel·lular i la seua regulació.
  • Ser capaç d'entendre on tenen lloc els diferents processos cel·lulars.
  • Conèixer i comprendre els nivells d'organització dels vegetals i els animals.
  • Conocer los procesos industriales de transformación y conservación de los alimentos así como las tecnologías de envasado y almacenamiento de los principales tipos de industrias alimentarias
  • Conèixer els mecanismes i paràmetres per al control dels processos i equips i els sistemes de control i optimització de processos i productes aplicats als principals tipus d'indústries alimentàries.
  • Comprendre d'una manera general el funcionament cel·lular.
  • Conèixer l'estructura de la cèl·lula i la seua evolució.
  • Conèixer aspectes generals previs a l'anàlisi i saber-los aplicar al camp específic dels aliments.
  • Analitzar aliments.
  • Adquirir coneixements per al disseny i/o la millora dels aliments.
  • Realitzar tasques de formació de personal.
  • Elaborar i presentar un informe de l'estudi experimental realitzat.
  • Desenrotllar la capacitat per demanar i transmetre informació en llengua anglesa amb un nivell de competència semblant al B1 del Consell d'Europa.
  • Desenrotllar la capacitat per transmetre idees, problemes i solucions dins la seua àrea d'estudi, amb perspectiva de gènere.
  • Saber raonar, estructurar i resoldre els problemes amb base matemàtica que se li presenten.
  • Adquirir la capacitat d'interpretar dades rellevants.
  • Desenvolupament d'habilitats per emprendre estudis posteriors.
  • Estudiar l'origen molecular de les funcions bàsiques dels éssers vius i de les seues principals implicacions biotecnològiques.
  • Conèixer els paràmetres de qualitat generals i específics de cada grup d'aliments.
  • Adquirir capacitat per avaluar les repercussions del consum d'aliments en la salut de la població.
  • Conèixer les propietats (nutricionals, tecnològiques i saludables) dels aliments.
  • Conèixer la composició dels diversos grups d'aliments.
  • Conèixer la definició i la classificació dels diversos aliments d'acord amb normes legals d'àmbit nacional, europeu i internacional.
  • Adquirir els coneixements i la destresa necessaris per elucidar les causes de les modificacions organolèptiques i/o nutricionals de components i/o aliments.
  • Modelització i resolució de problemes: ser capaç d'identificar els elements essencials d'un procés/situació i d'establir un model de treball d'aquest. Ser capaç de realitzar les aproximacions requerides a fi de reduir un problema fins a un nivell manejable. Pensament crític per construir models físics.
  • Conèixer i saber aplicar els principis del sistema d'autocontrol (APPCC) per avaluar i controlar la qualitat alimentària.
  • Conèixer i interpretar com participa cada òrgan en el manteniment de la constància del medi intern.
  • Conèixer i comprendre la epidemiología de les malalties parasitarias transmeses a través dels aliments.
  • Domini de les tècniques de cultiu, aïllament i identificació dels microorganismes en aliments.
  • Aïllar cultius purs de microorganismes, avaluar el creixement microbià i treballar tenint present la tècnica asèptica i el concepte d'esterilitat.
  • Aplicació de les mesures de prevenció en la transmissió de malalties microbianes per aliments.
  • Entendre la genètica microbiana, la importància de la variabilitat del DNA en l'evolució i les aplicacions de l'enginyeria genètica al camp alimentari.
  • Comprendre els mecanismes de patogenicitat microbiana i la importància de les defenses inespecíficas i específiques enfront de la infecció.
  • Conèixer la fisiologia bàsica del cos humà des del nivell molecular a l'organisme complet, en les distintes etapes de la vida.
  • Comprensió del creixement dels microorganismes tant a nivell individual com de poblacions, els seus requeriments i els mètodes per al seu control.
  • Conèixer i comprendre els criteris de classificació i d'identificació de microorganismes, en especial, les característiques diferencials fisiològiques i bioquímiques dels microorganisme d'interès alimentari.
  • Desenvolupar anàlisis higienicosanitàries relacionades amb els aliments.
  • Dissenyar, aplicar i avaluar reactius, mètodes i tècniques analítiques.
  • Conèixer l'estadística aplicada a ciències de la salut.
  • Coneixement bàsic dels distints tipus de microorganismes.
  • Diferenciar entre antibiòtics i agents quimioteràpics sintètics i semisintètics i conèixer la importància i les bases genètiques de la resistència microbiana als agents quimioteràpics.
  • Identificar, dissenyar, obtenir, analitzar, controlar i produir aliments i altres productes i matèries primeres d'interès sanitari d'ús humà o veterinari.
  • Conèixer el funcionament d'aparells i de tècniques elementals relacionades amb l'assignatura.
  • Aprendre el mínim maneig d'aparellatge científic relacionat directament amb la tasca professional.
  • Saber aplicar el mètode científic i adquirir habilitats en el maneig de les principals fonts bibliogràfiques.
  • Aprendre a entendre l'organisme com un tot.
  • Analitzar les dades observades utilitzant algun paquet estadístic.
  • Conèixer a fons els recursos naturals que són aprofitats per a la producció de matèries primeres destinades a l'obtenció d'aliments.
  • Adquirir la formació bàsica per a l'activitat investigadora.
  • Aprendre a analitzar els factors lligats als sistemes de producció que poden exercir una major influència sobre el rendiment i la qualitat dels aliments.
  • Saber aplicar els coneixements adquirits en l'elaboració i la conservació d'aliments.
  • Conèixer la influència de factors físics i químics sobre els components dels aliments.
  • Conèixer les propietats fisicoquímiques, reaccions químiques i les funcions tecnològiques dels components dels aliments.
  • Manejar equips a nivell de laboratori o de planta pilot semblants als existents en la indústria alimentària.
  • Ser capaç de seleccionar, dimensionar i analitzar el funcionament d'equips de processos basats en el transport d'energia.
  • Ser capaç de seleccionar, dimensionar i analitzar el funcionament d'equips de processos basats en el transport de quantitat de moviment.
  • Gestionar subproductes i residus.
  • Ser capaç de seleccionar, dimensionar i analitzar el funcionament d'equips de processos basats en el transport simultani de matèria i d'energia.
  • Aplicar les equacions de velocitat de reacció i els balanços de matèria i d'energia al disseny de reactors químics.
  • Conèixer i interpretar la diversitat vegetal i animal.
  • Conèixer els mecanismes de transmissió de calor.
  • Ser capaç de seleccionar, dimensionar i analitzar el funcionament d'equips de processos basats en el transport de matèria.
  • Conèixer els mecanismes i les equacions de velocitat de transport de propietat: flux difusiu i flux convectiu.
  • Conèixer les formes d'operació de la indústria alimentària.
  • Conèixer i classificar les operacions unitàries.
  • Aplicar les equacions per al flux convectivo de calor al dimensionament de bescanviadors de calor de tubs concèntrics.
  • Aplicar les equacions per al flux conductiu de calor al càlcul de gruixos d'aïllants.
  • Assessorar legalment, científicament i tècnicament la indústria alimentària i els consumidors.
  • Controlar i optimitzar els processos i els productes en la industria alimentària.
  • Interpretar correctament els resultats proporcionats per paquets estadístics.
  • Descriure i sintetitzar adequadament el conjunt de dades observades en l'experiment.
  • Investigació bàsica i aplicada: sdquirir una comprensió de la naturalesa de la investigació física, de les formes en què es du a terme i de com la investigació en física és aplicable a molts camps diferents; habilitat per dissenyar procediments experimentals i/o teòrics per: (I) resoldre els problemes corrents en la investigació acadèmica o industrial; (II) millorar els resultats existents
  • Analitzar i avaluar els riscos alimentaris.
  • Adquirir criteri sobre les exigències de selecció de les diferents espècies i sobre les tècniques de producció mes adients per obtenir unes característiques finals de les matèries primeres adequades a les preferències del consumidor.
  • Ser capaç d'identificar els diferents sistemes de producció agrària i comprendre com es combinen mitjans, factors i processos.
  • Conèixer i comprendre la incidència de la fertilització, tècniques de cultiu, funcionament de les granges, fisiologia de les espècies animals utilitzades i tots altres aspectes que incideixen en les característiques finals de les matèries primeres d'origen vegetal i animal.
  • Comprensió teòrica de fenòmens físics: tenir una bona comprensió de les teories físiques més importants (estructura lògica i matemàtica, suport experimental, fenòmens físics descrits).
  • Adquirir coneixements sobre fisiologia i maneig òptim de plantes i animals utilitzats per a la producció d'aliments.
  • Interpretar correctament la informació d'un problema i traduir-la en variables de procés i/o de funcionament d'equips.
  • Conèixer els assajos pràctics que es poden realitzar per demostrar les distintes hipòtesis relacionades amb la biologia animal i la vegetal.
  • Saber aplicar aquests coneixements al món professional, contribuint al desenvolupament dels drets humans, dels principis democràtics, dels principis d'igualtat entre dones i homes, de solidaritat, de protecció del medi i de foment de la cultura de la pau, amb perspectives de gènere.
  • Posseir i comprendre els coneixements en l'àrea de ciència i tecnologia dels aliments.
  • Resolució de problemes: ser capaç d'avaluar clarament els ordres de magnitud, de desenvolupar una percepció de les situacions que són físicament diferents però que mostren analogies, permetent, per tant, l'ús de solucions conegudes a nous problemes.
  • Fabricar i conservar aliments.
  • Saber resoldre problemes quantitatius senzills relatius als processos químics, tant en l'equilibri com des d'un punt de vista cinètic.
  • Saber aplicar les regles generals de nomenclatura per als compostos orgànics, incloent l'estereoquímica.
  • Poder anomenar i formular els compostos químics inorgànics i orgànics.
  • Conèixer les reaccions en dissolució, diferents estats de la matèria i principis de la termodinàmica.
  • Poder resoldre qualsevol problema bàsic relatiu a la determinació de les formules empíriques i moleculars dels compostos.
  • Conèixer els components bioactivos fonamentals en la concepció d'aliments funcionals.
  • Conèixer la reactivitat general dels grups funcionals més importants presents a les molècules orgàniques.
  • Conèixer el paper de la biotecnologia i noves tendències en tecnologia d'aliments en l'elaboració comercialització d'aliments funcionals i transgènics.
  • Conèixer les repercussions ètiques i socials dels nous aliments.
  • Conèixer la legislació aplicable als aliments funcionals i transgènics i a les seues possibles declaracions nutriconales i saludables.
  • Conèixer els mètodes d'obtenció més generals dels distints tipus de compostos.
  • Conèixer els mecanismes de les transformacions químiques més importants.
  • Reconéixer els tipus d'enllaços que es poden presentar en els compostos orgànics i els distints tipus de representació de les molècules orgàniques.
  • Poder explicar de manera comprensible fenòmens i processos relacionats amb aspectes bàsics de la química.
  • Conèixer els distints grups funcionals presents a les molècules orgàniques i saber relacionar la presència de grups funcionals amb les propietats fisicoquímiques de les molècules orgàniques.
  • Conèixer el desenvolupament de les aplicacions de l'anàlisi sensorial per a la concepció i validació dels processos de fabricació i conservació d'aliments.
  • Desenrotllar la capacitat per estimar els riscos associats a la utilització de substàncies químiques i processos de laboratori.
  • Exercitar les diferents tècniques sensorials, els mètodes per a seleccionar i entrenar als equips de catadores, el disseny d'experiments i les tècniques estadístiques aplicables a l'anàlisi sensorial.
  • Conèixer els aspectes pràctics de la tecnologia dels envasos i embalatges i la seua incidència en la qualitat i seguretat alimentària.
  • Conèixer els criteris per a la selecció de la maquinària d'envasament.
  • Saber relacionar la presència de grups funcionals a les molècules amb la seua reactivitat enfront de diferents processos (substitució, eliminació, addició, hidròlisi, oxidació, reducció...).
  • Adquirir el coneixement necessari per resoldre derivades, integrals i equacions diferencials.
  • Conèixer les diferents modalitats de la fabricació del vi a través de la comprensió dels seus aspectes tecnològics, bioquímicos i microbiològics.
  • Conèixer els equipaments necessaris per a les diferents tècniques de vinificación.
  • Conèixer les diferents alteracions microbianes dels vins.
  • Conèixer l'aplicació de la biotecnologia en la millora dels processos de vinificación.
  • Ser capaç de plantejar problemes d'equacions diferencials.
  • Conèixer els mètodes utilitzats per a l'elaboració d'additius.
  • Comprendre i poder predir el comportament dels compostos orgànics en diferents entorns (químics, biològics, ambientals).
  • Conèixer, aplicar i resoldre els balanços de matèria i d'energia per calcular els cabals, les composicions, les temperatures i les necessitats energètiques dels processos de la indústria alimentària.
  • Conèixer la legislació relativa dels additius.
  • Posseir i comprendre els fonaments de la física en els aspectes teòrics i experimentals, així com el bagatge matemàtic necessari per a la seua formulació.
  • Participar activament en el procés d'aprenentatge intel·lectual i científic.
  • Saber interpretar, valorar y comunicar datos relevantes en las distintas vertientes de la actividad profesional, haciendo uso de las tecnologías de la información y la comunicación.
  • Conèixer els aspectes clau del funcionament dels sectors principals dins la restauració col·lectiva i recomanacions que permeten exercir millor la seua funció alimentària i social en l'àmbit de la nutrició comunitària i de la salut pública.
  • Conèixer els additius sorgits de nous coneixements de les seues fonts naturals o producte de la biotecnologia d'aliments.
  • Conèixer el paper dels additius alimentaris en el disseny i la innovació de nous ingredients, productes i processos alimentaris.
  • Conèixer la metodologia per a la selecció adequada d'envasos en funció del producte per envasar i la comercialització prevista.
  • Conèixer les noves tendències d'envasament d'aliments: envasos actius i intel·ligents i la seua aplicació en la indústria alimentària.
  • Conèixer els aspectes toxicológicos dels additius.
  • Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé descansa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
  • Conèixer els condicionants ètics en la investigació en ciències de la salut.
  • Ser capaç de formalitzar una sol·licitud d'un projecte d'investigació.
  • Coneixer els conceptes bàsics de toxicologia laboral.
  • Conèixer els principals fòrums de discussió científica i el seu funcionament habitual.
  • Aplicar els mètodes d'anàlisi sensorial a la investigació en la indústria alimentària i per a l'acceptabilitat de nous processos i productes.
  • Que els estudiants hagen desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants tinguen la capacitat d'arreplegar i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
  • Que els estudiants sàpien aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
  • Dominar tècniques de recuperació d'informació relatives a fonts d'informació primària i secundària, incloent-hi l'ús de bases de dades informatitzades.
  • Entendre què és una tesi doctoral, com es redacta i com es presenta.
  • Ser capaç de redactar, presentar i defensar resultats d'investigació.
  • Conèixer l'anamnesi i la història clinicodietètica com a pas previ a la valoració nutricional individual.