Grau en Periodisme 2010
- Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé descansa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
- Capacitat i habilitat per al disseny dels aspectes formals i estètics en mitjans escrits, gràfics, audiovisuals i digitals, així com de l'ús de tècniques informàtiques per a la representació i transmissió de fets i dades per mitjà de sistemes infogràfics.
- Comprensió de les dades i de les operacions matemàtiques efectuades amb alguns d'ells d'ús corrent en els mitjans de comunicació i capacitat i habilitat per a saber utilitzar dades i estadístiques de manera correcta i comprensible per a la divulgació majoritària.
- Capacitat per a la ideació, planificació i execució de projectes informatius o comunicatius en diferents entorns (mass media, entorns digitals, gabinets de comunicació, etc.) .
- Capacitat per a buscar, seleccionar, llegir, interpretar i analitzar textos i documents tant escrits com audiovisuals (capacitat analítica, sintètica i crítica) .
- Capacitat i habilitat per a l'exercici de les principals tasques periodístiques, desenrotllades a través d'àrees temàtiques, aplicant gèneres i procediments periodístics.
- Capacitat i habilitat per a utilitzar les tecnologies i tècniques informatives i comunicatives, en els distints mitjans o sistemes mediàtics combinats i interactius (multimèdia) .
- Capacitat i habilitat d'exposar raonadament idees, a partir dels fonaments de la retòrica i de l'argumentació, així com de les tècniques comunicatives aplicades a la persuasió.
- Capacitat i habilitat per a comunicar en el llenguatge propi dels mitjans de comunicació tradicionals (premsa, fotografia, ràdio, televisió) , de les seues modernes formes combinades (multimèdia) o dels nous suports digitals (internet) , per mitjà de l'hipertextualitat.
- Capacitat i habilitat per a buscar, seleccionar, contextualitzar i jerarquitzar qualsevol tipus de font o document (escrit, sonor, visual, etc.) d'utilitat per a l'elaboració i processament d'informació, així com per al seu aprofitament comunicatiu persuasiu o de ficció i entreteniment.
- Capacitat i habilitat per a recuperar, organitzar, analitzar i processar informació i comunicació amb la finalitat de ser difosa, servida o tractada per a usos privats o col·lectius a través de diversos mitjans i suports o en la creació de produccions de qualsevol tipus.
- Capacitat per a experimentar i innovar per mitjà del coneixement i l'ús de mètodes i tècniques aplicats.
- Capacitat per a actuar defenent una cultura de la pau i respectant els drets fonamentals en els processos de la comunicació, en concret la igualtat entre dones i hòmens en tots els tractaments informatius, interpretatius, sígnicos, dialògics i opinativos de la comunicació.
- Conéixer els aspectes socials, històrics, econòmics i culturals dels contextos propis i aliens rellevants.
- Iniciativa, creativitat, credibilitat, honestedat, imatge, esperit de lideratge i responsabilitat tant de manera individual com corporatiu.
- Capacitat i habilitat per a expressar-se amb fluïdesa i eficàcia comunicativa en les llengües pròpies de manera oral i escrita, així com en una tercera llengua (preferentment l'anglés) sabent aprofitar els recursos lingüístics i literaris que siguen més adequats als distints mitjans de comunicació.
- Que els estudiants manifesten respecte solidari per les diferents persones i pobles del planeta, així com coneixement dels grans corrents culturals en relació amb els valors individuals i col·lectius i respecte pels drets humans.
- Que els estudiants posseïsquen habilitat per a l'organització i temporalització de les tasques, realitzant-les de manera ordenada adoptant amb lògica les decisions prioritàries en els diferents processos de l'activitat periodística.
- Que els estudiants siguen capaços d'obtindre i seleccionar la informació i les fonts rellevants per a la solució de problemes i l'elaboració d'estratègies.
- Que els estudiants tinguen capacitat d'adaptació als canvis tecnològics i sociolaborals.
- Que los estudiantes tengan la capacidad y la creatividad necesarias para asumir riesgos expresivos y temáticos en el marco de las disponibilidades y plazos de la producción comunicativa, aplicando soluciones y puntos de vista fundados en el desarrollo de los
proyectos.
- Que els estudiants hagen desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants siguen capaços de treballar en equip, de comunicar les pròpies idees i d'integrar-se en projectes comuns destinats a l'obtenció de resultats.
- Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
- Que els estudiants tinguen la capacitat d'arreplegar i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
- Que els estudiants sàpien aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
- Capacitat per exercir les tasques i les rutines pròpies de l'ofici de periodista en qualsevol suport mediàtic tradicional o electrònic. Tasques com ara redactor, reporter, presentador, etc., de mitjans informatius.
- Habilitats pròpies per al treball i la coordinació de gabinets de comunicació en institucions públiques o privades.
- Ampliació de coneixements de ciència i tecnologia en relació amb el possible aprofitament social de l'avanç cosmològic i espacial i el seu reflex en els mitjans de comunicació, així com habilitat per al seu tractament adient.
- Capacitat i habilitat en els usos de la retòrica i l'argumentació i destreses en les tècniques comunicatives aplicades a la persuasió.
- Desenvolupament i aprofundiment en les competències adquirides mitjançant les matèries de formació bàsica i obligatòria, d'acord amb els coneixements nous que es podran obtenir segons l'elecció de les assignatures optatives.
- Coneixement dels principals debats i esdeveniments mediàtics de caràcter conflictiu i capacitat i habilitat per tractar-ne d'una manera que atenga els criteris d'igualtat de gènere, atenció a la discapacitat, respecte a les minories, propagació dels drets humans, de la democràcia i de la cultura de la pau.
- Coneixement de la realitat sociocomunicativa de la comunitat autònoma i capacitat per desenvolupar el periodisme de proximitat.
- Ampliació i desenvolupament del nivell B1 consolidat de la llengua anglesa per comprendre la producció informativa o comunicativa, escrita o audiovisual, en anglès estàndard.
- Saber aplicar els coneixements periodístics per transmetre'ls professionalment i èticament.
- Ampliació de coneixements de periodisme especialitzat en relació amb l'àmbit esportiu i habilitat per a l'ús de l'argot de l'esport i dels seus temes per informar-ne.
- Capacitat i habilitat per a l'ús de l'argot i dels assumptes propis de la ciència i la tecnologia, així com destresa per difondre'ls adequadament.
- Ampliació de coneixements entre mitjans de comunicació i la societat en relació amb els principals debats sobre els processos de formació d'opinió pública i d'influència social.
- Capacitat i habilitat per narrar els fets d'actualitat i per utilitzar els sistemes i els recursos informàtics.
- Capacitat i habilitat per divulgar notícies i temes cientificotècnics amb els gèneres adients en cada cas.
- Capacitat i habilitat per a l'ús de l'argot i dels assumptes propis de la política, l'economia, la societat i la cultura.
- Capacitat per a la ideació, la planificació i l'execució de projectes de periòdics, així com coneixement del seu funcionament.
- Ampliació i desenvolupament de l'experiència pràctica professional periodística.
- Competència per al disseny de processos d'anàlisi dels fenòmens de la comunicació, tant actuals com prospectius.
- Saber identificar i utilitzar apropiadament les fonts principals per al desenvolupament del treball.
- Ampliació de coneixements d'informació periodística i la seua tecnologia en relació amb l'aprofitament dels recursos literaris i estilístics per a la millora de l'escriptura periodística.
- Capacitat i habilitat per comunicar en el llenguatge propi de cadascun dels mitjans de comunicació tradicionals (premsa, fotografia, ràdio, televisió). Així mateix, comprensió bàsica del lèxic habitual en anglès.
- Capacitat i habilitat per cercar, seleccionar i jerarquitzar qualsevol tipus de font o document i també per llegir i analitzar textos i documents especialitzats.
- Ampliació de coneixements de ciència, tecnologia i societat en relació amb el camp de la salut pública i els medicaments i habilitat per tractar d'aquests temes des del punt de vista de la responsabilitat periodística.
- Capacitat per a l'execució de treballs d'edició en empreses editores o creadores de produccions culturals i informatives a través de tota classe de mitjans o suports.
- Capacitat i habilitat per expressar-se amb fluïdesa i eficàcia comunicativa en el periodisme temàtic.
- Ampliació de coneixements de periodisme especialitzat en relació amb l'àmbit cinematogràfic i habilitat per a l'ús de l'argot del cinema i dels seus temes per informar-ne.
- Capacitat i habilitat per a l'acompliment de les principals tasques periodístiques i per utilitzar tecnologies i tècniques informatives i comunicatives. Així mateix, comprensió bàsica del lèxic habitual en anglès.
- Capacitat i habilitat per interpretar i relatar els fets d'actualitat i saber-los difondre en els distints mitjans o suports (premsa, ràdio, televisió i Internet).
- Saber organitzar i desenvolupar el coneixement comunicatiu en relació amb la investigació triada mitjançant una metodologia científica.
- Tenir capacitat per utilitzar els distints llenguatges comunicatius per exposar les idees o transmetre els temes seleccionats de manera coherent.
- Tenir habilitat per aprofitar els recursos informàtics i tenir destresa en l'ús de les tecnologies mediàtiques necessàries en cada cas.
- Ampliació de coneixements en relació amb la geografia actual, així com destresa per comprendre les claus socials, econòmiques i polítiques que determinen l'organització del territori i la seua utilització.