• Recerca UV

Envelliment i estres social: mecanismoes de protecció farmacològics i conductuals - ENVEST

Referència del grup:

GIUV2013-179

Descripció de l'activitat investigadora:
Els principals temes de recerca en el nostre grup es centren a avaluar diferents estratègies d'intervenció que poden actuar com protectores front els canvis induïts tant per l'estrès social com per l'envelliment. En models animals, els nostres estudis es basen en el paradigma de l'enriquiment ambiental que consisteix a proporcionar una elevada activitat social, física i mental. Entre els objectius del nostre grup està avaluar els canvis conductuals en resposta a l'ambient enriquit i valorar si aquesta manipulació contribueix a prevenir i/o revertir els efectes adversos, tant a nivell de reactivitat emocional com cognitius, que s'observen associats a edats avançades i després d'una exposició crònica a situacions d'estrès social. Ens proposem, a més, determinar si els possibles efectes neuroprotectors d'aquest ambient enriquit poden potenciar-se mitjançant l'administració de nicotina (o altres agonistes colinèrgics nicotínics). En subjectes humans, el nostre interès es centra en l'avaluació de tots aquells factors de l'estil de vida que poden ajudar a disminuir els efectes de l'estrès crònic i promoure la denominada reserva cognitiva i, d’aquesta manera, contrarestar o retardar el...Els principals temes de recerca en el nostre grup es centren a avaluar diferents estratègies d'intervenció que poden actuar com protectores front els canvis induïts tant per l'estrès social com per l'envelliment. En models animals, els nostres estudis es basen en el paradigma de l'enriquiment ambiental que consisteix a proporcionar una elevada activitat social, física i mental. Entre els objectius del nostre grup està avaluar els canvis conductuals en resposta a l'ambient enriquit i valorar si aquesta manipulació contribueix a prevenir i/o revertir els efectes adversos, tant a nivell de reactivitat emocional com cognitius, que s'observen associats a edats avançades i després d'una exposició crònica a situacions d'estrès social. Ens proposem, a més, determinar si els possibles efectes neuroprotectors d'aquest ambient enriquit poden potenciar-se mitjançant l'administració de nicotina (o altres agonistes colinèrgics nicotínics). En subjectes humans, el nostre interès es centra en l'avaluació de tots aquells factors de l'estil de vida que poden ajudar a disminuir els efectes de l'estrès crònic i promoure la denominada reserva cognitiva i, d’aquesta manera, contrarestar o retardar el deteriorament cognitiu associat a l'envelliment. L'objectiu últim és contribuir a un millor coneixement dels mecanismes que afavoreixen un envelliment més actiu i major resiliència front dels efectes de l'estrès.
[Llegir més][Ocultar]

Pàgina Web:

Objectius cientificotècnics:
  • 1) Desenvolupar un model d'enriquiment ambiental per a rosegadors
  • 2) Avaluar els efects de l'enriquiment ambiental a nivell fisiologic i cognitiu

Línies d'investigació:
  • Models animals d'enriquiment i estres . Desarrollo de modelos animales de enriquecimiento ambiental como estrategias protectoras frente a los efectos negativos del envejecimiento y estrés social
  • Estudis sobre reserva cognitiva i efectes de l'estres en subjectes humans. Evaluación de factores que pueden ayudar a promover la reserva cognitiva y un envejecimiento mas saludable asi como sobre mecanismos que pueden proteger frente a los efectos deletéreos del estrés

Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
Rosa Redolat IborraDirector-a UVEG-Valencia Catedràtic-a d'Universitat
Equip d'investigació