
Obrir-se al major públic possible, evitar formats que puguen restringir els potencials usuaris i situar-se a l'avantguarda entre els portals web de les universitats de tot el món. Eixe és l'objectiu que la Unitat Web i Màrqueting de la Universitat de València s'ha proposat amb el nou disseny del portal web.
La pàgina web de la Universitat de València ha canviat el seu disseny després d'un meditat i planificat procés de renovació que ha donat com a resultat una interfície visualment més atractiva i més accessible, en la qual ressalten uns elements gràfics que amb una especial cura conviden a submergir-se en la immensitat de continguts del portal.
El principal objectiu amb aquest canvi de disseny era evitar una portada recarregada, i alhora adaptar la pàgina principal per a donar cabuda en el primer colp de vista a seccions tan importants com ara UVNotícies (www.uv.es/uv.noticies), en la qual predomina l'actualitat i la immediatesa, amb les notícies més recents en àmbits com l'institucional, els estudis, la recerca, l'activitat cultural, els esports universitaris o l'agenda dels diferents campus. L'objectiu és que l'activitat de la Universitat, en tots els seus àmbits, puga ser compartida amb el major públic possible, universalitzar els continguts i fugir de formats que puguen restringir el potencial usuari de la web.
El concepte del que va partir aquest canvi, segons l'equip de la Unitat Web i Màrqueting que ha elaborat el nou disseny, era el minimalisme visual i gràfic que facilite al màxim l'accés als continguts a través de rutes que condueixen a centenars de portals interns de les facultats, els títols, les càtedres, els instituts, les biblioteques, l'oferta de masters, els centres de recerca i altres organismes de la Universitat, tot açò en les versions en valencià, castellà i anglès. L'objectiu és situar-se a l'avantguarda entre els portals universitaris de tot el món, partint d'una realitat: la pàgina web és en la majoria de les ocasions la primera imatge de la Universitat, la principal via de contacte, i una eina per a la consulta, la informació i la realització de tràmits.
El procés encara no ha acabat. La nova imatge del portal web de la Universitat de València s'està estenent de forma progressiva a totes les webs internes, que quedaran unificades amb el mateix estil, disseny i filosofia que la pàgina principal.