Logo de la Universitat de València Logo Unitat Web i Màrqueting Logo del portal

TikTok va ser llançat en 2016 en una aplicació d'origen xinés, coneguda allí com Douyin, és una aplicació amb una mena de contingut basat en vídeos curts i de manera perpendicular per a adaptar-se al contingut mòbil.

D'aquesta manera, TikTok s'ha tornat la xarxa amb més creixement en els últims anys i la seua popularitat no ha fet més que créixer, especialment entre les persones joves, gràcies a la gran adaptabilitat al món mòbil i el seu format de vídeos curts que permet consumir el contingut de la plataforma en curts períodes de temps si és necessari.

També les seues múltiples tendències anomenades "trends" han ajudat molt, ja que consisteixen en modes temporals, les quals durant un període de temps són tan populars en la plataforma que acaben per eixir-se de la mateixa i acabar en altres plataformes, donant-li promoció a TikTok, perquè tots els vídeos que ixen de la plataforma porten la seua marca d'aigua.

TikTok es va llançar al mercat internacional el setembre de 2017, però no va ser fins al 9 de novembre de 2017 que TikTok prenc la iniciativa de gastar milers de milions de dòlars per a comprar musical.ly i amb això en 2 d'agost de 2018 fusionar totes dues plataformes, d'aquesta manera TikTok va aconseguir fusionar totes dues plataformes i va començar el seu gran creixement.