La Bibliotec@ Respon és el servei de referència virtual de les biblioteques de la UV per atendre, orientar i resoldre els dubtes sobre el funcionament dels serveis de la biblioteca i sobre els recursos d'informació bibliogràfica.
Qui pot utilitzar aquest servei?
Qualsevol persona pot utilitzar-lo.
Com utilitzar el servei?
Les preguntes es realitzen des de qualsevol dispositiu amb connexió a internet mitjançant el formulari La Bibliotec@ Respon del Servei de Biblioteques i Documentació.
La primera vegada que s'utilitza el servei es crearà automàticament un compte, basat en l'adreça de correu electrònic indicat en la consulta. La persona usuària rebrà un missatge de confirmació amb una contrasenya i un enllaç, des d’on podrà fer el seguiment de la seua consulta. Aquest missatge serà enviat per l'adreça AskALibrarian@oclc.org
Quant tarden a respondre?
Depenent del tipus de pregunta, es respondrà en un termini màxim de 3 dies laborables, a excepció dels períodes no lectius de Nadal, Setmana Santa, vacances d'estiu o festius. En el cas que el termini de resposta s'ampliara, la persona usuària en serà informada.
Quin tipus de preguntes poden realitzar-se?
- Informació general sobre el funcionament de les biblioteques: horaris, serveis, normatives, etc.
- El catàleg Trobes i el cercador Trobes+: funcionament, cerques, fons, etc.
- El préstec i obtenció de documents.
- L’accés i l’ús a les bases de dades, llibres i revistes electròniques.
- La formació d'usuaris: cursos en línia, sessions en la biblioteca, a la carta, etc.
- Ajuda per cercar i localitzar informació.
- El repositori de contingut lliure RODERIC
- Informació bibliogràfica bàsica i consultes especialitzades.
Aquest servei no ofereix cap mena d’assistència legal, mèdica o financera.
Els suggeriments, les queixes i les felicitacions relacionades amb el Servei de Biblioteques i Documentació s’han de fer a través de la Bústia UV
Les dades personals subministrades s’incorporen al fitxer “Usuaris biblioteques UVEG”, de què és titular la Universitat de València, per atendre i gestionar la consulta. Els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament es poden exercir davant el Servei de Biblioteques i Documentació (c/ Universitat, 2. 46003 València) mitjançant sol·licitud per escrit acompanyada del document identificatiu adient.