Logo de la Universitat de València Logo Estructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Estudiants que llegeixen en paper o en digital: Membres de la ERI Lectura reflexionen en els mitjans de comunicació sobre els resultats de PISA 2018

  • 20 de maig de 2021
Image de la noticia

Membres de la ERI Lectura reflexionen en els mitjans de comunicació sobre els resultats de PISA 2018 sobre els hàbits de lectura en paper i en digital dels estudiants de secundària

 

En el recent informe de l'OCDE (2021) Lectors de segle XXI: desenvolupant competències de lectura en un món digital, basat en els resultats de l'avaluació realitzada el 2018 pel programa d'avaluació internacional d'estudiants PISA, es mostra que els estudiants de secundària que van indicar que llegeixen llibres majoritàriament en paper van obtenir millors resultats en la prova de comprensió lectora de PISA 2018 que han indicat llegir majoritàriament en format digital. Diversos mitjans de comunicació s'han fet ressò d'aquesta informació, i han comptat amb membres de la ERI Lectura per donar llum sobre aquests resultats. El nostre investigador postdoctoral Pau Prim, en un article publicat pel diari El País, va repassar alguns dels resultats de les investigacions dutes a terme en el nostre grup sobre la influència de l'mitjà de lectura en la comprensió lectora. A més, el coordinador de l'ERI, Ladislao Salmerón, va ser entrevistat pel telenotícies de TVE, vídeo que podeu visualitzar a continuació..