Els criteris d'avaluació s'adapten a les característiques de cada mòdul: examen, avaluació de treballs teòrics i pràctics, activitats complementàries, exposicions orals, tutories, etc.
En la guia docent de cada mòdul apareix el criteri específic aplicat en cada cas.
Com a criteri general, per a superar un mòdul és necessària l'assistència almenys al 80% de les classes. Això és perquè el màster segueix una modalitat presencial.
A més, en l'avaluació de les matèries es té en compte el pes dels continguts impartits. D'aquesta manera, els continguts que més hores aconsegueixen són també els que major valor presenten en l'avaluació.
En línies generals, els docents del màster fan ús de diferents recursos i materials didàctics; de manera orientativa podem destacar:
- Articles de premsa i altres materials procedents de RRSS, blogs especialitzats, etc.
- Articles científics (en espanyol, anglés i/o francés) (disponibles en el fons bibliogràfic de la UV).
- Estadístiques oficials (EUROSTAT, INE, Portal Estadístic GV, etc.).
- Llibres (capítols de llibre), monografies i manuals de referència (disponibles a les biblioteques de la UV).
- Documentals en línia i programes de televisió especialitzats (accés obert).
- Podcast i/o emissions radiofòniques (per exemple, de la UNED).
- Videoenregistraments MOOC existents en la xarxa, procedents de centres d'investigació i universitats.
- Conferències i/o tallers presencials i/o virtuals (ZOOM) amb experts professionals en els temes a tractar, tant acadèmics com externs al món universitari.
- Material elaborat pel docent (esquemes, diagrames, power-points locutats, etc.).
- Eines d'autoavaluació: Kahoot, formularis Google, rúbriques, etc.
- Altres recursos.
Finalment, el sistema de qualificacions seguirà la Normativa de la Universitat de València, aprovada pel Consell de Govern el dia 27 de gener de 2004 (d'acord amb els RR.DD. 1044/2003 i 1125/2003).