Logo de la Universdad de Valencia Logo Vicerrectorado de Investigación, Vicerrectorado de Innovación y Transferencia Logo del portal

Emprendimiento y Dirección de Empresas Cooperativas y de la Economía Social - EMPRECOOP

Referencia del grupo:

GIUV2013-026

Descripción de la actividad investigadora:
Estudi sobre l'emprenedoria i la creació d'empreses en general i per al cas de les empreses socials en particular. Anàlisi del concepte d'empresari i emprenedor, les seues característiques i aplicació de les diferents teories sobre l'entrepreneurship. Aplicació de les eines per a la creació d'empreses i la definició del pla de negoci d'empresa. Especial incidència en les empreses socials i els conceptes d'emprenedoria i innovació social. Estudi sobre l'administració i direcció d'empreses cooperatives i de l'Economia Social. S'inclou el seu diagnòstic estratègic, el disseny del sistema d'objectiu amb la missió, la visió i el valors, la formulació d'estratègies corporatives i competitives i la implementació d'aquestes estratègies mitjançant el disseny organitzatiu, la planificació i el control i l'estudi del comportament de les persones. Aplicació de les eines de la Direcció Estratègica a les cooperatives i altres organitzacions de l'Economia Social: anàlisi dels stakeholders i matriu d'interès-poder, anàlisi de l'entorn, anàlisi interna mitjançant l'auditoria de recursos i l'anàlisi VRIO, anàlisi per a l'avaluació i disseny d'estratègies i variables de disseny organitzatiu. Els...Estudi sobre l'emprenedoria i la creació d'empreses en general i per al cas de les empreses socials en particular. Anàlisi del concepte d'empresari i emprenedor, les seues característiques i aplicació de les diferents teories sobre l'entrepreneurship. Aplicació de les eines per a la creació d'empreses i la definició del pla de negoci d'empresa. Especial incidència en les empreses socials i els conceptes d'emprenedoria i innovació social. Estudi sobre l'administració i direcció d'empreses cooperatives i de l'Economia Social. S'inclou el seu diagnòstic estratègic, el disseny del sistema d'objectiu amb la missió, la visió i el valors, la formulació d'estratègies corporatives i competitives i la implementació d'aquestes estratègies mitjançant el disseny organitzatiu, la planificació i el control i l'estudi del comportament de les persones. Aplicació de les eines de la Direcció Estratègica a les cooperatives i altres organitzacions de l'Economia Social: anàlisi dels stakeholders i matriu d'interès-poder, anàlisi de l'entorn, anàlisi interna mitjançant l'auditoria de recursos i l'anàlisi VRIO, anàlisi per a l'avaluació i disseny d'estratègies i variables de disseny organitzatiu. Els diferents membres del grup es dedicaran, mitjançant projectes d'investigació competitius en els seus diferents nivells (autonòmic, estatal i europeu), a la investigació dels aspectes de l'emprenedoria i la direcció d'empreses cooperatives i de l'Economia social amb la finalitat d'aplicar aquestes eines a la resolució dels problemes reals d'aquestes empreses i a contribuir a la creació de nous coneixements en aquesta matèria.
[Leer más][Ocultar]

Página Web:

Objetivos cientificotécnicos:
  • Adquirir nous coneixements sobre l'emprenedoria i la direcció d'empreses cooperatives i de l'Economia Social
  • Contribuir a resoldre els problemes reals d'emprenedoria i direcció de les empreses de l'Economia Social i Cooperativa
  • Generar noves formes organitzatives per a l'emprenedoria i creació d'empreses socials
  • Formació de universitaris i professionals en l'emprenedoria i la direcció d'empreses cooperatives i de l'Economia Social

Líneas de investigación:
  • Emprendimiento empresarial y social. Estudi sobre l’emprenedoria i la creació d’empreses en general i per al cas de les empreses socials en particular. Anàlisi del concepte d’empresari i emprenedor, les seues característiques i aplicación de les diferentes teories sobre l’entrepreneurship.
  • Dirección de empresas de la Economía Social. Estudi sobre l’administració i direcció d’empreses cooperatives i de l’Economia Social. S’inclou el seu diagnòstic estratègic, el disseny del sistema d’objectiu amb la missió, la visió i el valors, la formulació d’estratègies corporatives i competitives i l’implementació d’aquestes estratègies.

Componentes del grupo:
Nombre Carácter de la participación Entidad Descripción
Joan Ramón Sanchis PalacioDirector-a UVEG-Valencia Catedràtic-a d'Universitat
Equip d'investigació
Vanessa Campos ClimentMembre UVEG-Valencia Professor-a Contractat-da Doctor-a
Ana Teresa Ejarque CataláMembre UVEG-Valencia Investigador-a no Doctor-a UVEG A1
Ángel García OrtizMembre UVEG-Valencia Professor-a Associat-da
Antonia Mohedano SuanesMembre UVEG-Valencia Titular d'Universitat
Rafaela Pizarro BarcelóMembre UVEG-Valencia Professor-a Associat-da
María del Mar Benavides EspinosaCol·laborador-a UVEG-Valencia Titular d'Universitat
Rubén José Cuñat GiménezCol·laborador-a UVEG-Valencia Professor-a Ajudant-a Doctor-a
Ana María Lopaz PérezCol·laborador-a FLORIDA-Valencia Investigador-a