Logo de la Universdad de Valencia Logo Vicerrectorado de Investigación, Vicerrectorado de Innovación y Transferencia Logo del portal

Genética Evolutiva - GENEVOL

Referencia del grupo:

GIUV2013-068

Descripción de la actividad investigadora:

El grup de Genètica Evolutiva es dedica a l'estudi teòric, computacional, comparatiu i experimental de l'evolució biològica dins dels camps de la genètica, genòmica, microbiologia, biologia molecular i biologia de poblacions. Les principals línies d'investigació: -Evolució de la simbiosi. La simbiosi és un factor important en la promoció de les novetats evolutives. El seu estudi requereix una anàlisi conjunta de l'hostatger eucariota i els seus microorganismes íntimament associats, emprant la genòmica i la metagenòmica. A més, s'estudia la simbiosi d'insectes i humans fonamentalment. -Biologia sintètica. L'estudi dels genomes d'una varietat de microorganismes pot proporcionar pistes per a la comprensió i síntesi de cèl·lules mínimes amb aplicacions en biomedicina, bioremediació i biotecnologia. -Estudi genètic dels pugons: Taxonomia i polifenisme reproductiu. Identificació dels gens i vies que regulen la reproducció dels àfids (partenogènesis vs. sexualitat).

Página Web:

Objetivos cientificotécnicos:
  • Estudi teòric, computacional, comparatiu i experimental de l'evolució

Líneas de investigación:
  • Genética Evolutiva. Les principals línies d’investigació són: i) Evolució de la simbiosi, ii) Biologia sintètica, iii) Estudi genètic dels pugons.

Componentes del grupo:
Nombre Carácter de la participación Entidad Descripción
Andrés Moya SimarroDirector-a UVEG-Valencia Catedràtic-a d'Universitat
Equip d'investigació
Carlos García FerrisMembre UVEG-Valencia Titular d'Universitat
Rosario Gil GarcíaMembre UVEG-Valencia Titular d'Universitat
Desamparados Latorre CastilloMembre UVEG-Valencia Catedràtic-a d'Universitat
Juli Peretó MagranerMembre UVEG-Valencia Catedràtic-a d'Universitat
Francisco J. Silva MorenoMembre UVEG-Valencia Catedràtic-a d'Universitat
Miquel Barberá SoláCol·laborador-a UVEG-Valencia Investigador-a Contractat-da Doctor-a Atracció de Talent
Giuseppe D'AuriaCol·laborador-a FISABIO-Valencia Investigador-a
Pilar Francino PugetCol·laborador-a FISABIO-Valencia Investigador-a