Logo de la Universitat de València Logo Unitat de Cultura Científica i de la Innovació - Càtedra de Divulgació de la Ciència Logo del portal

El ràpid avanç de les tecnologies de comunicació i informació destaca la necessitat urgent de capacitar les persones en competències digitals, reconeguda a nivell nacional i europeu. Tot i que l'ús de chatbots, com ara ChatGPT, s’ha incrementat, s’adverteix sobre possibles problemes, com ara la falta de pensament crític i reflexió sobre seguretat digital.

Aquest taller aborda la importància que els professors actuen com a facilitadors en l’ús de les noves tecnologies com és el cas de la IA en general o del ChatGPT en particular. L’objectiu no és prohibir-ne l’ús o fer-ne un ús inadequat, sinó advertir dels avantatges i inconvenients i de promoure un ús responsable i crític entre l’estudiantat.

En aquest taller, facilitarem al professorat i alumnat informació pertinent sobre l’ús del ChatGPT, els seus avantatges i inconvenients, així com també durem a terme una sèrie d’activitats pràctiques per educar l’alumnat en ús ètic, crític i efectiu.

 

Nombre màxim d'assistents 25
Duració del taller Aproximadament 2 hores

 

 Sol·licitar taller

 

 

Aida Soriano és professora del Departament de Psicologia Social i investigadora de l’Institut de Recerca en Psicologia dels Recursos Humans, desenvolupament organitzatiu i qualitat de vida laboral (IDOCAL). Llicenciada en psicologia i doctora en psicologia dels recursos humans. La línia de recerca d’Aida Soriano se centra en l’estudi del benestar i el rendiment laboral dels treballadors. Ha publicat diversos articles en revistes internacionals d’alt impacte (p. e. Journal of Work and Organisation Psychology o Environment & Behavior) i ha dut a terme estades de recerca a la Universitat Tècnica d’Eindhoven, a la Universitat de Lovaina i a la Universitat de Barcelona. Ha participat en diversos projectes de recerca competitius nacionals i internacionals relacionats amb el benestar laboral com: “Ambients de treball sostenibles i teletreball (CPI-21-030)”, “INN_TBE: Building technologies accelerator (BTA) (CPI-14-372)”, “La dinàmica del Benestar Subjectiu i les seues Dimensions: Una anàlisi des de la Teoria de l’Adaptació (PROMETEO/2016/138)” o “Nous reptes en l’estudi del benestar laboral en l’escenari d’eixida de la crisi (EMPQUAL-PSI 2012-36557)”. Pel que fa a docència, imparteix classes tant en grau com en postgrau, principalment en el camp de la psicologia social.

 

Esther Villajos és professora del Departament de Psicologia Social i investigadora de l’Institut de Recerca en Psicologia dels Recursos Humans, Desenvolupament Organitzatiu i Qualitat de Vida Laboral (IDOCAL). És llicenciada en Administració i Direcció d’Empreses i Doctora en Psicologia dels Recursos Humans. Ha dut a terme diverses estades internacionals de recerca i docència (Tilburg University, BSM-UPF, Università del Salento o Institut Europeu de Recerca sobre Empreses Cooperatives i Socials-Università di Trento). Ha participat en projectes de recerca nacionals i internacionals, així com també ha estat investigadora principal de diversos projectes de recerca, l’últim sobre gestió sostenible de recursos humans en empreses de l’Economia Social finançat per la Generalitat Valenciana. Ha publicat diversos articles en revistes d’alt factor d’impacte (per exemple, Journal of Vocational Behavior o European Management Journal) sobre les principals àrees de recerca, que inclouen les pràctiques de recursos humans, el benestar o la gestió sostenible de persones. Imparteix docència en grau i postgrau en el camp de la psicologia del treball, de les organitzacions i dels recursos humans.

 

Més informació:

Xarxes socials

  • psicologia_uv
  • CdCienciaUV

 

Aquesta activitat compta amb el cofinançament de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia i del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.