Logo de la Universitat de València Logo Unitat de Qualitat Logo del portal

Model d’avaluació: Criteris

El model d'avaluació estava basat en set criteris o dimensions que definien els aspectes més rellevants a valorar durant el procés d'avaluació de les pràctiques en empreses, els quals s'estructuren gràficament en el diagrama que incloem a continuació. En ell, apreciem en primer lloc el Programa Formatiu, ja que d'ell depenen els altres criteris (Organització, Recursos Humans, Recursos Materials i Desenvolupament de l'Ensenyament), i com a producte estan els Resultats. En la base de tots ells, arrepleguem el criteri de Garantia de Qualitat, en tant que integra els processos de revisió i millora de la resta de criteris del model.


Criteris o dimensions a avaluar en el PAPE  


 

Validació model d’avaluació

Los criterios y subcriterios que hemos seleccionado, eran fruto de un análisis de los diferentes planes de calidad desarrollados en el ámbito nacional y otros propios dentro de la Universitat de València, y fueron validados por un grupo de Expertos Interno (5 profesores con cargos de responsabilidad relacionados con las prácticas) y otro grupo de Expertos Externos (5 profesionales que participaban como tutores de las empresas).
Els criteris i subcriteris que vam seleccionar, eren fruit d'una anàlisi dels diferents plans de qualitat desenvolupats en l'àmbit nacional i altres propis dins de la Universitat de València, i van ser validats per un grup d'Experts Intern (5 professors amb càrrecs de responsabilitat relacionats amb les pràctiques) i un altre grup d'Experts Externs (5 professionals que participaven com a tutors de les empreses). 

Fases 

  

1.Fase d’Autoevaluació

El Comitè d'Autoavaluació de les Pràctiques en Empreses de cada Titulació avaluada va descriure i va valorar la situació de les seues pràctiques en empreses, basant-se en el model d'avaluació. Cada comitè estava compost per: el president de la Comissió de Pràctiques de Centre o Títol, 2 professors que tutelaven a estudiants en pràctiques de la titulació i que, si podia ser, pertanyien o havien pertangut a la Comissió Acadèmica de Títol (CAT) o a la Comissió de Pràctiques de Centre o de Títol, 1 membre del Personal d'Administració i Serveis (PAS) relacionat amb la gestió de les pràctiques en empreses de la titulació, 1 gestor de pràctiques en empreses de la titulació d'ADEIT, 1 estudiant de la titulació que haguera realitzat pràctiques en empreses, 1 professional d'empresa amb experiència en la tutela de pràctiques en empreses de la titulació i 1 tècnic d'avaluació de la UQ - ADEIT. A part, es podia comptar amb el suport d'assessors externs per a qüestions concretes.

El resultat d'aquest procés és l'Informe d'Autoavaluació que, una vegada acabat, es va enviar a la UQ i a ADEIT per a la seua revisió i al Comitè d'Avaluació Externa.

2.Fase d’Avaluació Externa

Un parell d’avaluadors externs a la titulació avaluada va analitzar l'Informe d'Autoavaluació i va emetre un informe, que es va realitzar per mitjà d'una anàlisi documental de l'Informe d'Autoavaluació i mitjançant una visita a la unitat avaluada. Els avaluadors externs van ser persones a les quals la seua experiència els va acreditar la capacitat tècnica per a actuar com a avaluadors de les pràctiques en empreses, i no pertanyien ni a la titulació avaluada ni a la Universitat de València.
La funció principal d'aquest comitè va ser assegurar la interpretació correcta que va fer de les dades el Comitè d'Autoavaluació i garantir la credibilitat, viabilitat i prioritat del pla de millora. El resultat d'aquesta fase va ser l'Informe d'Avaluació Extern, que es va enviar a la UQ i a ADEIT per a la seua revisió i presentació al Comitè d'Autoavaluació de les Pràctiques en Empreses de la Titulació.

3.Informe Final de la Titulació

El Comitè d'Autoavaluació de les pràctiques en empreses de la titulació va presentar a la UQ, a ADEIT i a la Comissió de Pràctiques de Centre o Títol (CPC/T) l'Informe Final de les Pràctiques en Empreses de la Titulació que contenia una síntesi de les valoracions dels criteris analitzats sobre la base dels dos informes presentats (Informe d'Autoavaluació i Informe d'Avaluació Extern).

4.Informe Transversal de les Pràctiques en Empreses de la Universitat

La UQ i ADEIT van elaborar una proposta d'informe que va integrar els resultats de tots els processos acabats i que van presentar al Comitè de Qualitat de la Universitat de València per a la seua aprovació. Una vegada aprovat per aquest, es va instar a les instàncies pertinents de la Universitat de València per tal que arreplegaren les propostes d'innovació educativa generades i establiren els mecanismes d'adaptació necessaris perquè s'incorporaren en els plans d'organització acadèmica.