Logo de la Universitat de València Logo Unitat de Qualitat Logo del portal

La Universitat de València organitza el Sistema d'Assegurament Intern de Qualitat en set dimensions basant-se en l'estructura d'organització del SGIC que s'ha desenvolupat des del 2008. S'entén que aquesta organització respon correctament al desenvolupament del sistema i es considera que la comunitat educativa i el personal implicat en la seua implantació coneixen i estan familiaritzats amb aquesta organització:

Dimensiones del SAIC de los Centros de la Universitat de València

Anem a fer una breu explicació de cadascuna de les dimensions del SGIQ de la Universitat de València:

PF - Programa Formatiu

Aquesta dimensió permet garantir la qualitat i l'adequada revisió dels aspectes bàsics i transversals de una titulació, els objectius del pla d'estudis, el perfil d'ingrés del estudiantat i el perfil de sortida de les persones titulades.

Els processos d'aquesta dimensió són:

Programa Formatiu PF1 Procediment de revisió de les competències i el perfil de diplome del programa formatiu
PF2 Procediment de revisió del perfil de ingres del estudiantat

OE - Organització de l'Ensenyament

L'objecte d'aquesta dimensió és presentar els mecanismes que permeten al Centre garantir la qualitat dels processos més significatius relacionats amb l'organització de l'ensenyament.

Els procediments que s'inclouen en aquesta dimensió són:

Organització de l'Ensenyament OE1 Procediment de captació del estudiantat
OE2 Procediment de selecció, admissió, matriculació de l'estudiantat i reconeixement i transferència de crèdits
OE3 Procediment de programació acadèmica
OE4 Procediment de programació docent (guies docents)

RH - Recursos Humans

L'objecte d'aquesta dimensió és sistematitzar com es garanteix i millora la qualitat del personal docent i de suport, assegurant que l'accés, formació, avaluació, promoció i reconeixement dels mateixos, es realitza amb garantia per poder complir les funcions que tenen assignades.

Els procediments d'aquesta dimensió són:

Recursos Humans RH1 Procediment de definició i revisió de la politica del PDI
RH2 Procediment de captació i selecció del PDI
RH3 Procediment de avaluació, promoció i reconeixement i incentius del PDI
RH4 Procediment de formació del PDI
RH5 Procediment de definició i revisió de politiques del PTGAS
RH6 Procediment de captació i selecció del PTGAS
RH7 Procediment de avaluació, promoció i reconeixement i incentius del PTGAS
RH8 Procediment de formació del PTGAS

RM - Recursos Materials i Serveis

L'objecte d'aquesta dimensió és sistematitzar els mecanismes que disposa el Centre per gestionar de forma adequada els seus serveis i recursos materials, analitzant els resultats de la mateixa i aplicant la millora contínua de forma habitual i sistemàtica.

Els procediments són:

Recursos Materials i Serveis RM1 Procediment de gestió dels recursos materials
RM2 Procediment de gestió del serveis

DE - Desenvolupament de l'Ensenyament

Aquesta dimensió regula com els Centres/Titulacions orienten les seues activitats docents a l'aprenentatge de l'alumnat, partint d'una informació adequada per definir les seues necessitats, establint mecanismes i procediments que garanteixen el seu eficaç desenvolupament i millora contínua.

Els procediments que s'inclouen en aquesta dimensió són:

Desenvolupamnt de l'Ensenyament DE1 Procediment de orientació acadèmica i professional a l'estudiant
DE2 Procediment de mobilitat de l'estudiantat rebut
DE3 Procediment de mobilitat de l'estudiantat enviat
DE4 Procediment de gestió i revisió de les pràctiques externes curriculars
DE5 Procediment de gestió i revisió del Treball Fi d'Estudis
DE6 Procediment de desenvolupament del procés d'ensenyament-aprenentatge
DE7 Procediment de avaluació d'ensenyament-aprenentatge

RE - Resultats

L'objecte d'aquesta dimensió és sistematitzar com els Centres mesuren i analitzen els resultats considerats importants per garantir la qualitat del seu centre i de les seues titulacions. Els resultats/informes que es generen en aquesta dimensió a partir de les dades dels indicadors de rendiment i de les enquestes que es desenvolupen per conèixer la satisfacció dels grups d'interès, són informació d'entrada per a l'avaluació i millora de tots els procediments del SAIQ, així garanteix que per a la presa de decisions s'utilitzen dades objectives i mesurables.

Els procediments són:

Resultats RE1 Procediment d'anàlisi i mesurament dels resultats
RE2 Procediment d'anàlisi i mesurament de la satisfacció dels grups d'interés
RE3 Procediment per a la realització de les enquestes d'avaluació docent

SG - Sistema de Garantia de la Qualitat

L'objecte d'aquesta dimensió és garantir que s'implementen els procediments de garantia de qualitat dels centres i titulacions. El procediment més important del Sistema d'Assegurament Intern de Qualitat és el d'elaboració i revisió de la política i objectius de qualitat, ja que estableix la base per al desenvolupament de la resta de procediments del SAIQ.

Els procediments concrets d'aquesta dimensió són:

Sistema de Garantia de la Qualitat SG1 Procediment d'elaboració i revisió de la politica i objectius de qualitat
SG2 Procediment de auditoria interna de qualitat
SG3 Procediment d'informació pública
SG4 Procediment de gestió i revisió de les incidències
SG5 Procediment de disseny d'un plà d'estudis
SG6 Procediment de recomanacions i modificacions dels plans d'estudi
SG7 Procediment d'extinció d'un títol
SG8 Procediment de gestió de documents del SAIC

És important destacar que tots els procediments del SAIC conclouen amb un informe d'avaluació que analitza el desenvolupament d'aquest. El Comité de Qualitat del Centre ha de vetlar perquè s'avaluen els aspectes bàsics, contemplant tots els Centres la mateixa estructura de document, en el qual s'inclouen els aspectes a analitzar, el pla de millores del procés d'avaluació anterior, resultats dels indicadors i de les enquestes d'opinió. Es finalitza aquest informe amb la concreció del Pla d'Accions de Millora.