Logo de la Universitat de València Logo Unitat de Qualitat Logo del portal

En el Protocol d'avaluació: Seguiment de títols universitaris oficials de Grau i Màster en la Comunitat Valenciana es defineixen els criteris en els quals es basa aquesta avaluació i són els següents:

DIMENSIÓ 1. GESTIÓ DEL TÍTOL

1.- ORGANITZACIÓ I DESENVOLUPAMENT
El programa formatiu està centrat en l'estudiant, està actualitzat i s'ha implantat d'acord amb les condicions establides en la memòria verificada i/o les seues posteriors modificacions.

Directrius a valorar:

  1. La implantació del pla d'estudis i l'organització del programa formatiu són coherents amb el perfil de competències i objectius de la titulació recollits en la memòria de verificació i/o les seues posteriors modificacions, garantint l'aprenentatge centrat en l'estudiant.
  2. El títol compta amb mecanismes de coordinació docent (articulació horitzontal i vertical entre les diferents matèries/assignatures) que permeten tant una adequada assignació de la càrrega de treball de l'estudiant com una adequada planificació temporal, assegurant l'adquisició dels resultats d'aprenentatge.
  3. Els criteris d'admissió permeten que els estudiants tinguen el perfil d'ingrés adequat per a iniciar aquests estudis i en la seua aplicació es respecta el nombre de places oferides en la memòria verificada i/o les seues posteriors modificacions.
  4. L'aplicació de les diferents normatives acadèmiques (permanència, reconeixement, etc.) es realitza de manera adequada i permet millorar els valors dels indicadors de rendiment acadèmic.

2.- INFORMACIÓ I TRANSPARÈNCIA
Les institucions han de publicar informació clara, precisa, objectiva, actualitzada i fàcilment accessible sobre les seues activitats i programes.

Directrius a valorar:

  1. Els responsables de la titulació publiquen informació adequada i actualitzada sobre les característiques del programa formatiu, el seu desenvolupament i els seus resultats, incloent-hi la relativa als processos de seguiment i d'acreditació, facilitant l'accés a aquesta informació per a persones amb diversitat funcional.
  2. La informació necessària per a la presa de decisions dels estudiants i altres agents d'interés del sistema universitari d'àmbit nacional i internacional és fàcilment accessible.
  3. Els estudiants matriculats en el títol tenen accés en el moment oportú a la informació rellevant sobre el pla d'estudis i els resultats d'aprenentatge previstos.

3.- SISTEMA D'ASSEGURAMENT INTERN DE LA QUALITAT (SAIC)
La institució disposa d'un sistema d'assegurament intern de la qualitat formalment establit i implementat que assegura, de manera eficaç, la millora contínua del títol.

Directrius a valorar:

  1. El SAIC implementat garanteix la recollida i anàlisi contínua d'informació i dels resultats rellevants per a la gestió eficaç de les titulacions, especialment els resultats d'aprenentatge i satisfacció dels grups d'interés.
  2. El SAIC implementat facilita el procés de seguiment, modificació i acreditació del títol garantint la seua millora contínua a partir de l'anàlisi de dades objectives i verificables.
  3. El SAIC implementat disposa de procediments que faciliten l'avaluació i millora de la qualitat del procés d'ensenyament-aprenentatge.

DIMENSIÓ 2. RECURSOS

4.- PERSONAL ACADÈMIC
Les institucions han d'assegurar la competència dels seus professors. Així mateix, han d'utilitzar processos justos i transparents per a la contractació i el desenvolupament del seu personal.

Directrius a valorar:

  1. El personal acadèmic del títol reuneix el nivell de qualificació acadèmica requerit per al títol i disposa de l'adequada experiència professional, docent i investigadora.
  2. El personal acadèmic és suficient, disposa de la dedicació adequada per al desenvolupament de les seues funcions i fomenta la innovació en els mètodes d'ensenyament.
  3. La universitat posa a la disposició del professorat els mecanismes que permeten la seua actualització i formació contínua, tenint en compte les característiques del títol i el procés d'ensenyament-aprenentatge d'una manera adequada.
  4. La universitat ha fet efectius els compromisos inclosos en la memòria de verificació i les recomanacions definides en els informes de verificació, autorització, si és el cas, relatius a la contractació i millora de la qualificació docent i investigadora del professorat.

5.- RECURSOS MATERIALS I SERVEIS
Les institucions han de comptar amb un finançament suficient per a desenvolupar les activitats d'ensenyament i aprenentatge i assegurar-se que s'ofereix als estudiants secunde i recursos per a l'aprenentatge suficients i fàcilment accessibles.

Directrius a valorar:

  1. La institució compta amb personal de suport que participa en les activitats formatives és adequat en funció de la naturalesa, modalitat del títol, nombre d'estudiants matriculats i competències a adquirir per aquests.
  2. La institució compta amb recursos materials llocs a la disposició del desenvolupament del títol són adequats en funció de la naturalesa, modalitat del títol, nombre d'estudiants matriculats i competències a adquirir per aquests.
  3. La institució compta amb serveis de suport posats a la disposició del desenvolupament del títol són adequats en funció de la naturalesa, modalitat del títol, nombre d'estudiants matriculats i competències a adquirir per aquests.

DIMENSIÓ 3. RESULTATS

6.- RESULTATS D'APRENENTATGE
Els resultats d'aprenentatge aconseguits pels titulats són coherents amb el perfil de diplome i es corresponen amb el nivell del MECES (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior) del títol.

Directrius a valorar:

  1. Les activitats formatives, les seues metodologies docents i els sistemes d'avaluació emprats són adequats i s'ajusten a l'objectiu de l'adquisició dels resultats d'aprenentatge previstos.
  2. Els resultats d'aprenentatge aconseguits satisfan els objectius del programa formatiu i s'adeqüen al seu nivell en el MECES.

7.- INDICADORS DE SATISFACCIÓ I RENDIMENT
Els resultats dels indicadors del programa formatiu són congruents amb el disseny, la gestió i els recursos posats a la disposició del títol i satisfan les demandes socials del seu entorn mitjançant l'avaluació periòdica.

Directrius a valorar:

  1. L'evolució de les principals dades i indicadors del títol (nombre d'estudiants de nou ingrés per curs acadèmic, taxa de matriculació, taxa de graduació, taxa d'abandonament, taxa d'eficiència, taxa de rendiment i taxa d'èxit), és adequada, d'acord amb l'àmbit temàtic i l'entorn en el qual s'insereix el títol, i és coherent amb les característiques dels estudiants de nou ingrés i amb les previsions establides en la memòria verificada.
  2. La satisfacció dels estudiants, del professorat, dels egressats i de la resta de grups d'interés és adequada.