En el Protocol d'avaluació: Seguiment de títols universitaris oficials de Grau i Màster en la Comunitat Valenciana es defineixen els criteris en els quals es basa aquesta avaluació i són els següents:
DIMENSIÓ 1. GESTIÓ DEL TÍTOL
1.- ORGANITZACIÓ I DESENVOLUPAMENT
El programa formatiu està centrat en l'estudiant, està actualitzat i s'ha implantat d'acord amb les condicions establides en la memòria verificada i/o les seues posteriors modificacions.
Directrius a valorar:
- La implantació del pla d'estudis i l'organització del programa formatiu són coherents amb el perfil de competències i objectius de la titulació recollits en la memòria de verificació i/o les seues posteriors modificacions, garantint l'aprenentatge centrat en l'estudiant.
- El títol compta amb mecanismes de coordinació docent (articulació horitzontal i vertical entre les diferents matèries/assignatures) que permeten tant una adequada assignació de la càrrega de treball de l'estudiant com una adequada planificació temporal, assegurant l'adquisició dels resultats d'aprenentatge.
- Els criteris d'admissió permeten que els estudiants tinguen el perfil d'ingrés adequat per a iniciar aquests estudis i en la seua aplicació es respecta el nombre de places oferides en la memòria verificada i/o les seues posteriors modificacions.
- L'aplicació de les diferents normatives acadèmiques (permanència, reconeixement, etc.) es realitza de manera adequada i permet millorar els valors dels indicadors de rendiment acadèmic.
2.- INFORMACIÓ I TRANSPARÈNCIA
Les institucions han de publicar informació clara, precisa, objectiva, actualitzada i fàcilment accessible sobre les seues activitats i programes.
Directrius a valorar:
- Els responsables de la titulació publiquen informació adequada i actualitzada sobre les característiques del programa formatiu, el seu desenvolupament i els seus resultats, incloent-hi la relativa als processos de seguiment i d'acreditació, facilitant l'accés a aquesta informació per a persones amb diversitat funcional.
- La informació necessària per a la presa de decisions dels estudiants i altres agents d'interés del sistema universitari d'àmbit nacional i internacional és fàcilment accessible.
- Els estudiants matriculats en el títol tenen accés en el moment oportú a la informació rellevant sobre el pla d'estudis i els resultats d'aprenentatge previstos.
3.- SISTEMA D'ASSEGURAMENT INTERN DE LA QUALITAT (SAIC)
La institució disposa d'un sistema d'assegurament intern de la qualitat formalment establit i implementat que assegura, de manera eficaç, la millora contínua del títol.
Directrius a valorar:
- El SAIC implementat garanteix la recollida i anàlisi contínua d'informació i dels resultats rellevants per a la gestió eficaç de les titulacions, especialment els resultats d'aprenentatge i satisfacció dels grups d'interés.
- El SAIC implementat facilita el procés de seguiment, modificació i acreditació del títol garantint la seua millora contínua a partir de l'anàlisi de dades objectives i verificables.
- El SAIC implementat disposa de procediments que faciliten l'avaluació i millora de la qualitat del procés d'ensenyament-aprenentatge.
DIMENSIÓ 2. RECURSOS
4.- PERSONAL ACADÈMIC
Les institucions han d'assegurar la competència dels seus professors. Així mateix, han d'utilitzar processos justos i transparents per a la contractació i el desenvolupament del seu personal.
Directrius a valorar:
- El personal acadèmic del títol reuneix el nivell de qualificació acadèmica requerit per al títol i disposa de l'adequada experiència professional, docent i investigadora.
- El personal acadèmic és suficient, disposa de la dedicació adequada per al desenvolupament de les seues funcions i fomenta la innovació en els mètodes d'ensenyament.
- La universitat posa a la disposició del professorat els mecanismes que permeten la seua actualització i formació contínua, tenint en compte les característiques del títol i el procés d'ensenyament-aprenentatge d'una manera adequada.
- La universitat ha fet efectius els compromisos inclosos en la memòria de verificació i les recomanacions definides en els informes de verificació, autorització, si és el cas, relatius a la contractació i millora de la qualificació docent i investigadora del professorat.
5.- RECURSOS MATERIALS I SERVEIS
Les institucions han de comptar amb un finançament suficient per a desenvolupar les activitats d'ensenyament i aprenentatge i assegurar-se que s'ofereix als estudiants secunde i recursos per a l'aprenentatge suficients i fàcilment accessibles.
Directrius a valorar:
- La institució compta amb personal de suport que participa en les activitats formatives és adequat en funció de la naturalesa, modalitat del títol, nombre d'estudiants matriculats i competències a adquirir per aquests.
- La institució compta amb recursos materials llocs a la disposició del desenvolupament del títol són adequats en funció de la naturalesa, modalitat del títol, nombre d'estudiants matriculats i competències a adquirir per aquests.
- La institució compta amb serveis de suport posats a la disposició del desenvolupament del títol són adequats en funció de la naturalesa, modalitat del títol, nombre d'estudiants matriculats i competències a adquirir per aquests.
DIMENSIÓ 3. RESULTATS
6.- RESULTATS D'APRENENTATGE
Els resultats d'aprenentatge aconseguits pels titulats són coherents amb el perfil de diplome i es corresponen amb el nivell del MECES (Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior) del títol.
Directrius a valorar:
- Les activitats formatives, les seues metodologies docents i els sistemes d'avaluació emprats són adequats i s'ajusten a l'objectiu de l'adquisició dels resultats d'aprenentatge previstos.
- Els resultats d'aprenentatge aconseguits satisfan els objectius del programa formatiu i s'adeqüen al seu nivell en el MECES.
7.- INDICADORS DE SATISFACCIÓ I RENDIMENT
Els resultats dels indicadors del programa formatiu són congruents amb el disseny, la gestió i els recursos posats a la disposició del títol i satisfan les demandes socials del seu entorn mitjançant l'avaluació periòdica.
Directrius a valorar:
- L'evolució de les principals dades i indicadors del títol (nombre d'estudiants de nou ingrés per curs acadèmic, taxa de matriculació, taxa de graduació, taxa d'abandonament, taxa d'eficiència, taxa de rendiment i taxa d'èxit), és adequada, d'acord amb l'àmbit temàtic i l'entorn en el qual s'insereix el títol, i és coherent amb les característiques dels estudiants de nou ingrés i amb les previsions establides en la memòria verificada.
- La satisfacció dels estudiants, del professorat, dels egressats i de la resta de grups d'interés és adequada.