• G01: Conèixer i valorar de forma crítica les tècniques i els instruments d'avaluació i diagnòstic en logopèdia, així com els procediments de la intervenció logopèdica.
  • G02: Conèixer i valorar de forma crítica la terminologia i la metodologia pròpies de la investigació logopèdica.
  • G03: Comunicar de manera oral i escrita les seues observacions i conclusions al pacient, als seus familiars i a la resta de professionals que intervenen en la seua atenció adaptant-se a les característiques sociolingüístiques de l'entorn.
  • G04: Presentar una adequada producció de la parla, estructuració del llenguatge i qualitat de la veu.
  • G05: Manejar les tecnologies de la comunicació i la informació.
  • G06: Dissenyar, implantar i avaluar accions de prevenció dels trastorns de la comunicació i el llenguatge.
  • G07: Explorar, avaluar, diagnosticar i emetre pronòstic d'evolució dels trastorns de la comunicació i el llenguatge des d'una perspectiva multidisciplinària.
  • G08: Usar les tècniques i instruments d'exploració propis de la professió i registrar, sintetitzar i interpretar les dades aportades integrant-les en el conjunt de la informació.
  • G09: Dominar la terminologia que permeta interactuar eficaçment amb altres professionals.
  • G10: Seleccionar, implementar i facilitar l'aprenentatge de sistemes de comunicació augmentatius així com el disseny i l'ús de pròtesis i ajudes tècniques necessàries adaptats a les condicions físiques, psicològiques i socials dels seus pacients.
  • G11: Assessorar les famílies i l'entorn social dels usuaris, afavorint la seua participació i col·laboració en el tractament logopèdic, atenent les peculiaritats de cada cas i incloent-hi la perspectiva de gènere.
  • G12: Treballar en els entorns escolar, assistencial i sanitari formant part de l'equip professional. Assessorar en l'elaboració, execució de polítiques d'atenció i educació sobre temes relacionats amb logopèdia.
  • G13: Comprendre i valorar les produccions científiques que sustenten el desenvolupament professional del logopeda.
  • G14: Conèixer els límits de les seues competències i saber identificar si és necessari un tractament interdisciplinari.
  • G15: Explicar i argumentar el tractament seleccionat.
  • G16: Fomentar les habilitats comunicatives en la població general.
  • G17: Ser capaç de desenvolupar habilitats com regular el seu propi aprenentatge, resoldre problemes, raonar críticament i adaptar-se a situacions noves.
  • G18: Conèixer els trastorns de la comunicació, el llenguatge, la parla, l'audició, la veu i les funcions orals no verbals.
  • G19: Dissenyar i dur a terme els tractaments logopèdica, tant individuals com col·lectius, i establir objectius i etapes, amb els mètodes, tècniques i recursos més eficaços i adequats, i atenent les diferents etapes evolutives de l'ésser humà, incloent-hi la perspectiva de gènere.
  • G20: Elaborar i redactar informes d'exploració i diagnòstic, seguiment, finalització i derivació.
  • G21: Conèixer i ser capaç d'integrar els fonaments biològics (anatomia i fisiologia), psicològics (processos i desenvolupament evolutiu), lingüístics i pedagògics de la intervenció logopèdica en la comunicació, el llenguatge, la parla, l'audició, la veu i les funcions orals no verbals.