Relacions familiars. Psicologia familiar |
1.1. Estructura i funcionament de la família.1.2. Interaccions familiars i pautes de criança: Inclinació, estils i pràctiques de criança, coneixement parental. Instruments per a l'avaluació1.3. Les relacions entre germans i/o germanastres.1.4. Criteris disciplinaris en la família 1.5. Comunicació i conflicte en la família durant l'adolescència.1.6. Integració del desenvolupament individual i social.1.7. Estils d'educació familiar i les seues conseqüències motivacionals i emocionals.1.7. Prevenció i solució de problemes.1.8. Psicologia dels motius, afectes i emocions.1.9. La família i l'escola. Disciplina i funcionament escolar1.10. Referències bibliogràfiques |
|
Esport familiar |
2.1. Beneficis i riscos de l'exercici físic. Adaptacions orgàniques. 2.2. L'exercici físic com mig de promoció de la salut. 2.3. L'exercici físic com a rehabilitació de malalties cròniques i degeneratives. 2.4. La millora del rendiment i la prevenció de lesions en l'esport. 2.5. Característiques d'un programa d'exercicis físics. 2.6. Programa pràctic d'entrenament2.7. Referències bibliogràfiques |
|
Nutrició i alimentació. |
3.1. Introducció: Necessitat de mantindre una alimentació saludable i models socials. El paper de la família 3.2. Alimentació i dietètica. Alimentació equilibrada.3.3 Educació nutricional en la família.3.4. Pes corporal. El pes com a indicador global de salut.3.5. Alimentació, models socials i familiars3.6. Problemes derivats de la conducta alimentària Alimentació saludable. 3.7. Diagnòstic dels trastorns de la conducta alimentària 3.8. Tractament: Teràpies. 3.9. El circuit sanitari3.10. Prevenció davant els problemes de la conducta alimentària 3.11. Referències bibliogràfiques |
|
Medicina preventiva familiar |
1. Família i salut. Educació sanitària familiar. Estils de vida saludables.2. Promoció de la salut i prevenció de la malaltia en l'entorn familiar.3. Consum de substàncies tòxiques. Prevalença i efectes4. Classificació de les substàncies tòxiques5. Diagnòstic i Tractament. Programes d'intervenció 6. El rol de la família en la intervenció de les drogodependències7. Recursos institucionals per a la intervenció de les drogodependències8. Prevenció: Factors socials, familiars i personals9. Referències bibliogràfiques |
|
Ocupació del temps lliure, oci |
1. Introducció2. Principis bàsics d'oci, diversió i esplai.3. Desenvolupe personal i oci4. Educació de l'oci en la família: activitats adaptades a les diferents etapes evolutives (jocs, activitats esportives,.)5. Activitats com mig per a fomentar les relacions familiars i interpersonals.6. L'ús de les noves tecnologies en el temps d'oci. Necessitat de fomentar el bon ús de les noves tecnologies7. Problemes derivats de l'ús intensiu d'activitats per a l'oci: esport intensiu, noves tecnologies i activitats en línia intensives, xarxes socials.8. Esport intensiu, Xarxes socials, jocs en línia, apostes,9. Instruments d'avaluació10. Orientacions a les famílies per a fomentar l'ús racional de l'oci i de les noves tecnologies. 11. Referències bibliogràfiques |
|
Família i medi ambient |
1. Introducció2.. Conceptes generals3. Accions de la família generadores d'impacte ambiental4.. Principals impacte derivats de les accions de la família sobre els factors del mig socioeconòmic.5.. Mesures per a disminuir l'impacte ambiental de la família en la llar.6. L'educació ambiental7. La consciència ambiental8. L'actitud ambiental9.. Referències bibliogràfiques |
|
Economia General familiar |
1. L'home i la dona com a éssers econòmics.2. La família com a grup social/econòmic bàsic.3. Principis d'economia domèstica i administració familiar.4. Economia dels diners. 5. Retribució del Gestor Familiar.6. Economia d'afecte.7. Economia d'espai.8. Economia de temps.9. Legislació referent als drets i deures de cadascun dels membres de la família.10. Aspectes legals i repartiment proporcional de responsabilitats en la família11. Referències |
|
Educació familiar |
1. Introducció 2. La vida familiar. 3. Aprenentatge i desenvolupament.4. La família com a context bàsic del desenvolupament humà. La inclinació familiar.5. El desenvolupament de la competència emocional. 6. Pautes d'educació.7. Processos cognitius i desenvolupament intel·lectual. 8. El desenvolupament de la competència moral. 9. Creences, valors i actituds en la família. 10. Activitats familiars i educació.11. Referències bibliogràfiques |
|
La família com a ens socialitzador en un entorn social |
1. La participació dels pares i mares a l'escola2. Què és un APA? Organització i funcionament3 Activitats extraescolars. 4 Escola de pares. Legislació i normativa.5. Les relacions amb els parells. Inclinació cap als parells, 6. Els problemes derivats de les relacions amb els parells, assetjament, victimització, afiliació a parells rebels7. Referències bibliogràfiques |
|
Treball fi de màster |
Qualsevol temàtica relacionada amb el contingut de la Guia Docent del Màster pot ser tema d'estudi per a realitzar el Treball fi de màster. L'estudiant podrà triar el tema. Al costat del tutor es concretarà el mètode i la seua planificació. El *TFM presentarà dins del termini i en la forma corresponent davant el tutor/a. |
|