Enquestes i sondejos
La Investigació Amb Enquestes
Tipus D'Enquestes
Disseny Mostral
Treball De Camp I Estratègies Per a Augmentar La Col·laboració
Errors En La Investigació Amb Enquesta I El seu Impacte En Els Resultats
Mitjans de comunicació
1. Sociologia de la comunicació de masses.
2. Indústries culturals i de la comunicació. Transformacions tecnològiques.
3. La batalla per l'hegemonia. Espai públic/interés privat.
4. El nou ordre: Liberalització, privatització i concentració.
5. Estructura de la comunicació en la societat de la informació. (Tecnologies, suports i xarxes emergents).
Noves tecnologies i opinió social
1. Noves tecnologies, opinió pública i investigació social.
2. L'enquesta telemàtica (programari, maquinari i biaix).
3. L'enquesta en internet (CAWI). De l'e-mailing al SMS: xarxes socials.
4. Xarxes socials i opinió pública (Web Social i Comunitats Virtuals).
5. Anàlisi semàntica, geolocalització, cool-hunting, sentiment de la xarxa.
6. Intel·ligència social, mercats d'informació i crowd-sourcing.
Anàlisi de dades i avaluació d'informació
1. Tabulació d'informació
2. Representació gràfica
3. Anàlisi exploratòria de dades
4. Mesures de tendència central
5. Mesures de variabilitat
6. Regressió i correlació
Opinió pública i empreses
1. Aplicacions Empresarials dels Estudis d'Opinió I: Estudis de Segmentació de Mercats.
2. Aplicacions Empresarials dels Estudis d'Opinió II: Estudis de Posicionament.
3. Aplicacions Empresarials dels Estudis d'Opinió III: Anàlisi de Satisfacció del Client i de Qualitat Percebuda del Servei.
4. Aplicacions Empresarials dels Estudis d'Opinió IV: Reducció de Dades o Avaluació de Factors Subjacents en la Presa de decisions del Client.
Opinió pública i política
1. El mesurament de l'opinió publica
2. Fuentes de l'opinió pública: grups, mitjans, campanyes.
3. Conseqüències: democràcia i opinió.
4. Els baròmetres del CIS i altres enquestes d'opinió a Espanya.
5. Informar sobre les enquestes d'opinió: professionals i periodistes
6. La projecció electoral
Interpretació i Presa de decisions
1. Probabilitat i atzar
2. Mesures d'incertesa
3. Estimació
4. Proves paramètriques
5. Proves no paramètriques
Tractament avançat de la informació
1. Regressió lineal múltiple
2. Models lineals generalitzats
3. Imputació
4. Simulació
Treball final de màster
L'alumne/a haurà de dedicar al TFM els següents temps:
1.- Exposició d'un cas pràctic: plantejament del problema
2.- Resolució: explicació del projecte de mediació realitzat per l'alumne en el cas exposat.