Marc normatiu aplicable als centres docents |
a) Ordenament jurídic espanyol. Normativa estatal i autonòmica.b) Procediment administratiu comú. Normativa autonòmica sobre procediment administratiu.c) Lleis i reglaments educatius.d) Règim jurídic aplicable al centre docent i els seus òrgans col·legiats.e) Normativa aplicable al personal funcionari i laboral.f) Normativa pressupostària, financera, de contractació pública i de responsabilitat civil.g) Normativa relativa al menor.h) Normativa de protecció de dades i la seua aplicació als centres docents. |
|
Organització i gestió de centres docents |
a) El centre docent com a organització: funció directiva i documentacióinstitucional.b) Gestió del centre per projectes.c) Imatge institucional, col·laboració i promoció externa del centre.d) Funcions i responsabilitats de la direcció i de l'equip directiu.e) Estructures de planificació i coordinació.f) Gestió del centre com a organització educativa: models curriculars, formació docent, innovació educativa, treball en xarxes.g) Avaluació de la pràctica docent.h) Convivència escolar. Prevenció de conflictes i programes de millora de laconvivència. Estratègies i bones pràctiques.i) La participació de la comunitat educativa. |
|
Gestió dels recursos del centre docent |
a) Gestió administrativa i econòmica.b) Gestió de recursos humans.c) Gestió de temps i espais.d) Serveis complementaris.e) Eines per a una gestió de qualitat. Especialització curricular delscentres i accions de qualitat.f) El paper de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació en el centre.Eines informàtiques. Desenvolupament de nous models d'ensenyament i aprenentatge.g) Serveis de suport als centres i programes institucionals. Programeseducatius europeus.h) Prevenció de riscos laborals i manual d'autoprotecció. |
|
Factors clau per a una direcció eficaç |
a) Lideratge educatiu per a la direcció. El lideratge com a influència.b) Competències essencials de lideratge. Què fan els líders eficaços?c) Models de lideratge.d) Tendències europees en lideratge educatiu. Plataformes de formació i bones pràctiques.e) Eines per a l'exercici del lideratge cap a la millora de l'aprenentatge.f) Habilitats socials en la gestió del centre docent.g) El procés de presa de decisions.h) Comunicació interpersonal i funcionament de grups. Habilitats emocionals.i) Resolució de conflictes. |
|
Rendició de comptes i qualitat educativa |
a) Gestió de qualitat i autoavaluació dels centres docents.b) Autonomia, transparència i rendició de comptes.c) Plans de millora. Planificació estratègica dels processos.d) Avaluació del sistema educatiu. Avaluació dels aprenentatges: Desenvolupament iaplicació de proves.e) Eines per a l'avaluació del centre docent. |
|
Projecte de direcció |
a) Anàlisi diagnòstica del centre docent.b) Àrees de millora.c) Objectius del projecte.d) Plans d'actuació i la seua temporalització.e) Recursos i organització del centre per a l'assoliment dels objectius.f) Seguiment i avaluació del projecte: indicadors d'assoliment. |
|
Model autonòmic. El sistema educatiu valencià. |
-Estructura de l'Administració Educativa Valenciana.-L'organització de la formació del professorat a la Comunitat Valenciana-L'organització escolar i el funcionament dels centres en el marc de la LOMCE. |
|