Marc normatiu aplicable als centres docents
a) Ordenament jurídic espanyol. Normativa estatal i autonòmica.
b) Procediment administratiu comú. Normativa autonòmica sobre procediment administratiu.
c) Lleis i reglaments educatius.
d) Règim jurídic aplicable al centre docent i els seus òrgans col·legiats.
e) Normativa aplicable al personal funcionari i laboral.
f) Normativa pressupostària, financera, de contractació pública i de responsabilitat civil.
g) Normativa relativa al menor.
h) Normativa de protecció de dades i la seua aplicació als centres docents.
Organització i gestió de centres docents
a) El centre docent com a organització: funció directiva i documentació
institucional.
b) Gestió del centre per projectes.
c) Imatge institucional, col·laboració i promoció externa del centre.
d) Funcions i responsabilitats de la direcció i de l'equip directiu.
e) Estructures de planificació i coordinació.
f) Gestió del centre com a organització educativa: models curriculars, formació docent, innovació educativa, treball en xarxes.
g) Avaluació de la pràctica docent.
h) Convivència escolar. Prevenció de conflictes i programes de millora de la
convivència. Estratègies i bones pràctiques.
i) La participació de la comunitat educativa.
Gestió dels recursos del centre docent
a) Gestió administrativa i econòmica.
b) Gestió de recursos humans.
c) Gestió de temps i espais.
d) Serveis complementaris.
e) Eines per a una gestió de qualitat. Especialització curricular dels
centres i accions de qualitat.
f) El paper de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació en el centre.
Eines informàtiques. Desenvolupament de nous models d'ensenyament i aprenentatge.
g) Serveis de suport als centres i programes institucionals. Programes
educatius europeus.
h) Prevenció de riscos laborals i manual d'autoprotecció.
Factors clau per a una direcció eficaç
a) Lideratge educatiu per a la direcció. El lideratge com a influència.
b) Competències essencials de lideratge. Què fan els líders eficaços?
c) Models de lideratge.
d) Tendències europees en lideratge educatiu. Plataformes de formació i bones pràctiques.
e) Eines per a l'exercici del lideratge cap a la millora de l'aprenentatge.
f) Habilitats socials en la gestió del centre docent.
g) El procés de presa de decisions.
h) Comunicació interpersonal i funcionament de grups. Habilitats emocionals.
i) Resolució de conflictes.
Rendició de comptes i qualitat educativa
a) Gestió de qualitat i autoavaluació dels centres docents.
b) Autonomia, transparència i rendició de comptes.
c) Plans de millora. Planificació estratègica dels processos.
d) Avaluació del sistema educatiu. Avaluació dels aprenentatges: Desenvolupament i
aplicació de proves.
e) Eines per a l'avaluació del centre docent.
Projecte de direcció
a) Anàlisi diagnòstica del centre docent.
b) Àrees de millora.
c) Objectius del projecte.
d) Plans d'actuació i la seua temporalització.
e) Recursos i organització del centre per a l'assoliment dels objectius.
f) Seguiment i avaluació del projecte: indicadors d'assoliment.
Model autonòmic. El sistema educatiu valencià.
-Estructura de l'Administració Educativa Valenciana.
-L'organització de la formació del professorat a la Comunitat Valenciana
-L'organització escolar i el funcionament dels centres en el marc de la LOMCE.