ÀSIA ORIENTAL: PRESENTACIÓ CULTURAL i GEOESTRATÈGICA |
Inicialment i amb la desestructuració cultural d'Àsia Oriental partint de l'expansió de la cultura xinesa com a fenomen vertebrador i de sinización, es proposa aprendre nocions generals de geografia cultural d'aquest territori. A continuació, l'estudi de la rellevant aportació de l'assimilació d'una tradició cultural dictada per la civilització xinesa, permetrà comprendre la identitat social i política d'aquest territori. Posteriorment, les diàspores xineses i índies pel món serviran d'identificació de la migració dels seus culturals més enllà del continent asiàtic. |
|
RELACIONS UNIÓ EUROPEA i LA XINA |
Mostrar tant l'escenari internacional com el marc de negociacions i possibilitats de negoci entre la UE i la Xina. |
|
COMERÇ INTERNACIONAL: OMC, UE i la RPCH |
La Unió Europea ha sigut, i és, un paladí del lliure comerç en el seu sentit més ampli. La seua actitud oberta cap als intercanvis comercials internacionals s'acompanya d'una correlativa obertura cap als fluxos inversors. Aquesta actitud, no obstant això, s'està veient afectada per les posicions proteccionistes, creixentment en voga al llarg del planeta i per la creixent prevenció cap a les inversions provinents de determinats països, especialment la República Popular de la Xina.L'assignatura realitzarà una aproximació a aquesta problemàtica, analitzant la regulació internacional del comerç internacional i el règim del control dels fluxos inversors estrangers, amb una especial referència a la República Popular de la Xina, paradigma del capitalisme d'Estat. |
|
REPTES de les RELACIONS INTERNACIONALS a ÀSIA ORIENTAL: LA XINA |
L'assignatura aproximarà de manera rigorosa, amena i concisa; però breu, l'enorme complexitat de la Xina. Perquè la Xina és tan rellevant hui dia que és impossible comprendre el nostre temps sensemanejar algunes claus d'aquest país; entre elles: el seu impacte sobre les grans tendències macroeconòmiques, el canvi climàtic o la geopolítica mundial. Tant des d'estereotips molt consolidats com des d'unes narratives polititzades que distorsionen i polaritzen la visió de la Xina, l'assignatura presentarà una realitat molt més complexa, però accessible per a fer front a l'atribut principal de la sinidad que guia al país asiàtic: el seu dinamisme. |
|
ANTROPOLOGIA SOCIAL i ECONOMÍCA a LA XINA |
la Xina té una de les majors poblacions del món que actualment s'enfronta a un ràpid envelliment. Les claus de la societat xinesa es troben en la família i en la particularitat de les relacions socials a les quals afecten el canvi dels seus valors. A més, es caracteritza per la diversitat de pobles i cultures dins de les seues fronteres. L'estat reconeix a 56 nacionalitats diferents que conviuen en el seu interior. La gestió de la diversitat ètnica ha evolucionat amb el pas del temps, oscil·lant entra la seua protecció i la tendència a l'homogeneïtat i assimilació. A nivell econòmic els fenòmens recents més destacables són l'accelerat procés d'urbanització, la desigualtat econòmica malgrat l'augment de la classe mitjana i de l'última campanya per a erradicar la pobresa extrema (2013-2021). la Xina s'ha convertit en una societat de consum de masses al mateix temps que compta amb elevades taxes d'estalvi per les manques del sistema de benestar universal. |
|
LA XINA MODERNA: De la REPÚBLICA POPULAR de LA XINA a la POLÍTICA de la NOVA RUTA de la SEDA (1949-2049) |
Temàtiques a desenvolupar:1. Fonaments històrics2. Del Ruta de la Seda a la Nova Ruta de la Seda.3. Geopolítica, cables submarins i globalització.4. Liberalisme xinés, proteccionisme nord-americà.5. Democràcies, oclocracias i algocracias.6. Governança digital. |
|
ÀSIA i el MÓN HISPÀNIC: FILIPINES |
1- IMPORTÀNCIA ESTRATÈGICA DE FILIPINES EN UN MÓN GLOBAL.2- L'ARRIBADA DELS ESPANYOLS A ÀSIA I L'ASSENTAMENT A FILIPINES.3- ELS PRIMERS SEGLES.4- SINGULARITATS DE FILIPINES.5- EL GALEÓN DE MANILA I EL COMERÇ TRANSPACÍFIC.6- L'ÈPOCA DE LES REFORMES BORBÒNIQUES.7- LES TRANSFORMACIONS DEL SEGLE XIX.8- EL CAMÍ CAP A LA REVOLUCIÓ INDENPENDENTISTA.9- LA INGERÈNCIA ESTATUNIDENCA.10- LA PROJECCIÓ ESPANYOLA A ÀSIA, MÉS ENLLÀ DE FILIPINES: LA XINA, EL JAPÓ, SUD-EST ASIAÁTICO, segle XIX.11- FILIPINES A través DE LA FOTOGRAFIA. |
|
DIRECTRIUS SOCIOECONÒMIQUES de la Safor |
Des de la seua organització com un taller de treball es desenvoluparan les següents temàtiques: 1. Aproximació a la Comarca de La Safor. 2. El Territori. 3. El Teixit Empresarial. 4. Les Comunicacions. 5. Propostes de Futur. |
|
DIRECTRIUS sobreTURISMO XINÉS a ESPANYA (I) |
Desenvolupament dels temes indicats per a obtindre els següents coneixements:1. Evolució del turisme xinés cap a Espanya i positiva reactivació després de la pandèmia. Importància de la connectivitat i imatge actual d'Espanya a la Xina.2. Característiques del viatger xinés qui ha anat passant gradualment de ser un viatger en grup que realitza un itinerari molt compactat a ser un viatger individual més experimentat que busca experiències singulars. El paper dels turoperadors i les OTAs. 3. El turisme urbà i cultural, el turisme gastronòmic i les compres són les experiències triades pels turistes xinesos quan viatgen a Espanya.4. Caracterització del turista xinés com un turista altament digitalitzat. la Xina compta amb un univers digital propi que és imprescindible conéixer i que abasta des de xarxes socials i sistemes de pagament propis fins a eines de comunicació B2B singulars que cal conéixer per a atraure i prestar un bon servei al turista xinés. |
|
DIRECTRIUS sobre TURISME XINÉS a ESPANYA (II) |
Amb el propòsit d'assentar coneixements sobre: les particularitats del mercat turístic d'Hong Kong, el turisme de reunions i incentius (MICE) i les relacions de negoci amb la Xina, es propiciaren dades i reflexions per a:1- Destriar les característiques d'Hong Kong com a model i centre turístic per a descobrir i remarcar les diferències substancials com a mercat madur i culturalment diferencial de la realitat hongkonesa 2- La importància del turisme de reunions, incentius, conferències i exhibicions (MICE per les seues sigles en anglés) pel seu alt impacte econòmic i la seua utilitat a desestacionalizar i millorar la competitivitat de les destinacions turístiques. Demanda d'empreses de receptiu que adapten els seus serveis al turista MICE xinés. 3. Claus per a establir relacions de negoci amb el món xinés: La gran importància de la comunicació intercultural. |
|
DIRECTRIUS per a la INVESTIGACIÓ a ÀSIA ORIENTAL |
- Transculturalitat i Geoestrategía a Àsia Oriental: Geografia bàsica, la tradició cultural comuna i la sinización.- Comerç Internacional i Relacions Internacionals amb Àsia Oriental.- Economia i comerç amb la Xina.- Història de la Xina.- Realitat socioeconòmica de la comarca de la Safor.- la Xina com a exportadora/importadora de turisme internacional. |
|
PRESENTACIÓ i DEBAT d'INVESTIGACIONS |
Defensa i presentació de treballs de temàtica triada per l'alumnat. |
|