Educar des del museu |
- Presentació del curs i característiques de cada apartat destacant la necessitat dels gabinets didàctics als museus- Estat actual de la situació dels gabinets didàctics- Defensar la presència de professionals específics a l'equip del museu- El museu d'art com a eina de treball per a l'educació artística- El paper social i cultural del professional de la mediació educativa a museus- Conceptes i teories al voltant del museu com a institució- Els museus d'art i la seva evolució com a entitats amb característiques pròpies definitòries- La recepció de la cultura a través del museu |
|
El fet artístic |
- Les teories estètiques i el coneixement del fet artístic- La creativitat com a argument estimulant de l'art- Els processos de lectura artística dels diferents públics- La crítica d'art i els mecanismes que la regeixen- Les funcions del curador d'exposicions i les responsabilitats del promotor artístic- Dinàmiques de la creativitat a les manifestacions artístiques- Els plantejaments estètics a les col·leccions de museus- La mirada de l'historiador i la mirada del creador |
|
Gestió i comunicació a les indústries culturals |
- La indústria cultural i el màrqueting de les institucions culturals. Teories de la comunicació i seducció comunicativa.- Les xarxes socials i el potencial de difusió. Tecnologies digitals al servei de les estratègies dels museus.- Accessibilitat i qualitat a les visites a museus.- Publicitat de les activitats que sorganitzen. Organització de les accions educatives. Restauració del patrimoni. Una eina que també educa. |
|
Nous models de museus i educació en línia |
- Processos dadequació entre accions educatives en museus presencials i online.- Transmetre les realitats socials i culturals als públics del museu.- Utilitzar els recursos digitals per atraure nous públics al museu.- Les possibilitats de lacció educativa a les xarxes socials del museu.- Organització d'estratègies educatives en línia a museus i entorns patrimonials. Connexions internacionals entre museus i institucions.- Publicitar i gestionar format en línia de les activitats educatives del museu.- Museologia crítica i noves museologies per adequar la mediació educativa a les necessitats actuals. |
|
Treball final |
-Educar la sensibilitat artística i la percepció visual en làmbit de leducació no formal.Coneixement dels llenguatges artístics i aprofitament a l'educació en museus.-Els continguts extracurriculars com a base de la mediació i l'educació als museus.-Revisió comparativa entre metodologies tradicionals i propostes actuals.-Ser conscient del paper del mediador als entorns culturals.Posada en pràctica propostes didàctiques i activitats als museus i entorns patrimonials.Establir criteris per a treballar en equip en un entorn cultural o patrimonial.Aprendre a gestionar de manera col·laborativa un entorn cultural, un museu o un entorn patrimonial. |
|