Educar des del museu
- Presentació del curs i característiques de cada apartat destacant la necessitat dels gabinets didàctics als museus
- Estat actual de la situació dels gabinets didàctics
- Defensar la presència de professionals específics a l'equip del museu
- El museu d'art com a eina de treball per a l'educació artística
- El paper social i cultural del professional de la mediació educativa a museus
- Conceptes i teories al voltant del museu com a institució
- Els museus d'art i la seva evolució com a entitats amb característiques pròpies definitòries
- La recepció de la cultura a través del museu
El fet artístic
- Les teories estètiques i el coneixement del fet artístic
- La creativitat com a argument estimulant de l'art
- Els processos de lectura artística dels diferents públics
- La crítica d'art i els mecanismes que la regeixen
- Les funcions del curador d'exposicions i les responsabilitats del promotor artístic
- Dinàmiques de la creativitat a les manifestacions artístiques
- Els plantejaments estètics a les col·leccions de museus
- La mirada de l'historiador i la mirada del creador
Gestió i comunicació a les indústries culturals
- La indústria cultural i el màrqueting de les institucions culturals.
Teories de la comunicació i seducció comunicativa.
- Les xarxes socials i el potencial de difusió.
Tecnologies digitals al servei de les estratègies dels museus.
- Accessibilitat i qualitat a les visites a museus.
- Publicitat de les activitats que sorganitzen.
Organització de les accions educatives.
Restauració del patrimoni. Una eina que també educa.
Nous models de museus i educació en línia
- Processos dadequació entre accions educatives en museus presencials i online.
- Transmetre les realitats socials i culturals als públics del museu.
- Utilitzar els recursos digitals per atraure nous públics al museu.
- Les possibilitats de lacció educativa a les xarxes socials del museu.
- Organització d'estratègies educatives en línia a museus i entorns patrimonials.
Connexions internacionals entre museus i institucions.
- Publicitar i gestionar format en línia de les activitats educatives del museu.
- Museologia crítica i noves museologies per adequar la mediació educativa a les necessitats actuals.
Treball final
-Educar la sensibilitat artística i la percepció visual en làmbit de leducació no formal.
Coneixement dels llenguatges artístics i aprofitament a l'educació en museus.
-Els continguts extracurriculars com a base de la mediació i l'educació als museus.
-Revisió comparativa entre metodologies tradicionals i propostes actuals.
-Ser conscient del paper del mediador als entorns culturals.
Posada en pràctica propostes didàctiques i activitats als museus i entorns patrimonials.
Establir criteris per a treballar en equip en un entorn cultural o patrimonial.
Aprendre a gestionar de manera col·laborativa un entorn cultural, un museu o un entorn patrimonial.