Educació lectora i literària
La matèria s'estructura al voltant dels següents mòduls o nuclis temàtics, que al seu torn es concreten en unitats:

1. Lectura, literatura i la seua didàctica en contextos multiculturals i plurilingües.
En el context actual, caracteritzat per la diversitat cultural i lingüística, resulta essencial començar un postgrau d'aquestes característiques amb la reflexió entorn de la lectura i les implicacions de l'ensenyament de la lectura i especialment la lectura literària en contextos multiculturals i multilingües, sense perdre de vista la rellevància de les noves tecnologies en la lectura i el perfil del lector actual.
Amb aquest objectiu es revisaran de manera crítica les diferents competències implicades en la lectura i les estratègies més adequades per a la seua adquisició i desenvolupament en contextos caracteritzats per la diversitat cultural i lingüística. Com també es reflexionarà sobre les fronteres i censures de la lectura i la lectura literària d'acord amb els valors educatius, la ideologia i els hàbits de lectura de la població, interpretats juntament amb altres productes culturals de consum per a poder emmarcar el seu ensenyament en les actuals coordenades sociohistóricas.

2. L'ensenyament de la literatura i l'aprenentatge de la lectura en l'educació formal.
El segon mòdul es construeix entorn de l'interrogant clau de la didàctica de la literatura i la lectura en el segle XXI, això és: com afrontar l'ensenyament de la literatura i l'aprenentatge de la lectura en totes les etapes de l'escolaritat obligatòria; des d'educació infantil, passant per primària, fins a arribar a educació secundària amb la finalitat de mostrar com generar els vincles adequats entre les diferents etapes educatives. Les tècniques, estratègies, metodologies i textos difereixen amb escreix en funció de l'edat i els interessos; per aquest motiu, el mòdul planteja diferents possibilitats metodològiques en didàctica de la literatura i aprofundeix en la seua aplicació a les aules.
amb el text literari, la socialització i la cohesió com a referents clau per a les etapes educatives que ha de recórrer el xiquet, dissenyen una educació lectora i literària capaç de promoure el pensament crític des de la motivació, el constructivisme i l'aprenentatge significatiu.

5. La il·lustració en l'educació lectora i literària.
Aquest mòdul pretén explorar la importància de la il·lustració en l'ensenyament de la lectura i la lectura literària, això és, com la imatge i el seu atractiu es converteix en una eina clau per a desenvolupar les diferents competències implicades en la didàctica de la lectura i la literatura. En aquest sentit, s'estudien l'àlbum il·lustrat i el còmic com a productes de gran potencial per a l'alfabetització, el desenvolupament de l'hàbit lector i l'adquisició de diferents competències bàsiques des de la fonamental implicació del receptor com a lector actiu en la descodificació de signes de diferents tipus fins a la construcció del significat. Les possibilitats del llenguatge del còmic i l'àlbum com a productes multimodals permetran aprofundir en el desenvolupament de les múltiples alfabetitzacions necessàries en les societats contemporànies, tant des de la perspectiva del docent com del receptor model.

6. Escriptura literària, creativitat i currículum.
Malgrat la seua interrelació amb l'educació lectora i literària, en les aplicacions curriculars i dinàmiques d'aula, observem com amb molta freqüència es relega l'escriptura creativa literària. A partir d'aquest lloc comú entre la crítica especialitzada i els professionals de l'ensenyament, el mòdul aprofundeix en l'estreta vinculació entre escriptura i lectura en el currículum i proposa un acostament a l'escriptura creativa, amb especial atenció als tallers literaris.

7. L'alfabetització i el descobriment de la lectura i la literatura en el marc legislatiu educatiu.
Aquest mòdul permetrà a l'alumnat aprofundir en temàtiques actuals i compromeses amb les transformacions de l'actual entorn sociohistórico com la diversitat afectiu-sexual i en les possibilitats de l'alfabetització en les diferents etapes educatives, sense #oblidar del vessant fruïtiva que la lectura i la lectura literària ofereixen a tots els seus receptors. D'acord amb el seu caràcter teoricopràctic, el mòdul contempla la combinació entre l'acostament als gèneres més "marginals" de l'educació lectora i literària, com la poesia i el teatre i la dramatització, però també a temàtiques clau com la representació de la diversitat en el text literari destinat a xiquets i joves en edat escolar.
Treball final de postgrau
El Treball final de postgrau permetrà concretar tot el procés d'aprenentatge desenvolupat per l'estudiant al llarg del Diploma en una proposta en la qual es vinculen diferents aspectes de l'educació lectora i literària i, al temps, responga als seus interessos formatius, investigadors, professionals i personals en el marc de la didàctica específica (didàctica de la literatura).