La intervenció en l'àmbit de la família i la infància des del paradigma dels bons tractes |
1. La família com a context per a la promoció del benestar de la infància i adolescència. La protecció infantil en la normativa vigent.2. Les competències parentals: funcions, capacitats i habilitats des del paradigma dels bons tractes.3. Inclinació, trauma complex i trastorns mentals com a conseqüència d'experiències primerenques adverses.4. Impacte dels maltractaments en el neurodesenvolupament en la infància i adolescència. 5. La dissociació infantil en els processos de traumatización en xiquets, xiquetes i adolescents. |
|
Eines, estratègies i tècniques per a la intervenció |
-Mètodes de recollida i anàlisi d'informació per a l'avaluació del cas.-El Pla d'intervenció socioeducatiu familiar. Elaboració i implementació.-Estratègies d'intervenció familiar I: Orientació.-Estratègies d'intervenció familiar II: Teràpia.-Estratègies d'intervenció familiar III: Mediació/Coparentalidad.-Tècniques d'intervenció en l'abordatge de problemàtiques en contextos familiars amb xiquets, xiquetes i adolescents. |
|
L'abordatge de problemàtiques específiques des de la pràctica del professional de la intervenció. |
-La intervenció amb NNA víctimes de maltractaments: trauma, inclinació i resiliència.-Infància i adolescència en risc: preservació familiar i criança terapèutica.-La violència de gènere i el seu impacte en els fills i filles.-L'acolliment familiar i l'adopció: reptes, orientacions i intervenció reparadora.-Orientacions educatives en contextos escolars amb NNA amb trastorns d'inclinació.-La intervenció grupal amb famílies en situació d'acolliment/adopció. |
|
Treball Fi de Màster: Intervenció especialitzada amb família, infància i adolescència en contextos de desprotecció. |
-Elaboració d'un treball fi de màster.-Tutorització com a procés d'aprenentatge.-Família, educació i processos evolutius.-Protecció al menor.-Maltractament infantil i abusos.-Trauma infantil.-Adolescència i processos educatius.-Intervenció especialitzada amb famílies, infància i adolescència.-Educador com a tutor de resiliència. |
|