CONTEXTUALITZACIÓ TEÒRICA PSICO- SOCIAL DE LA INFÀNCIA I L'ADOLESCÈNCIA
1.- Globalització i adolescència. Nous canvis en l'estructura social.
- El trànsit de la modernitat a la postmodernitat.
- La postmodernidad en la societat actual.
- El declivi de l'estat de benestar.
- Les teories postmodernas del canvi social
- La percepció de l'adolescent en risc des de diferents òptiques científiques.
- Aproximació al perímetre dels adolescents: la globalització a escala micro social.

2.- La socialització de l'adolescent i agents socialitzadors.
- Evolució històrica.
- Concepte de socialització.
- Principals característiques de la socialització.
- Models i funcions de la socialització.
- Principals teories sobre la socialització.
- Agents socialitzadors.
- La socialització i el cicle vital.

3.- Elaboració, execució i avaluació de projectes socials.
- El projecte.
- Elaboració i estructura.
- Execució.
- Avaluació.
LA PREVENCIÓ EN EL CONTEXT DEL COL·LECTIU DE XIQUETS, XIQUETES, ADOLESCENTS I JOVES
1.- Àmbits de prevenció ( resiliència, regulació emocional, HHSS i empatia). Factors de risc i protecció individuals.
- La conducta prosocial. Concepte.
- Variables implicades en la conducta prosocial.

2.- Factors de risc i protecció en l'àmbit de la família.
- Família, necessitats i funcions.
- La importància de la prevenció des dels sistemes familiars.
- Famílies en situació de risc social.
- Factors de risc i protecció en la família.
- La inclinació com a factor protector.
- Les pautes de criança.

3.- Xarxes socials: pantalles i adolescents.
INTERVENCIONS ESPECÍFIQUES AMB FAMÍLIES I XIQUETS, XIQUETES, ADOLESCENTS I JOVES
1.- Intervenció familiar sistèmica. Experiències i intervencions efectives.
- El model sistèmic.
- La intervenció familiar des de la perspectiva sistèmica.
- Premisses d'actuació.
- La família i la seua complexitat.
- La cura de les i els professionals.

2.- Intervenció educativa. Comunicació, couselling, Intervenció i estratègies grupals. Pedagogia Amigoniana.
- Introducció.
- Comunicació.
- Assessorament/Couselling.
- Orientació. El model de #G. Egan.
- Introducció Pedagogia Amigoniana.
- La nostra Identitat.
- Les persones implicades.
- La nostra intervenció de l'i des del sentiment.
- Els mitjans.
- Les activitats.

3.- Intervenció sobre violència juvenil. Programes efectius.
- L'entrevista motivacional.
- Programes de competència Psicosocial.
- Programa informatiu- motivacional.
- Programa de conductes violentes.

4.- Assetjament escolar i ciberviolencia escolar.
- Característiques.
- Tipus d'assetjament.
- Factors de risc.
- El ciberassetjament.

5.- Prevenció en consum de drogues.
- Situació de partida.
- Fonament de prevenció.
- Tipus de programes preventius.
- Últimes consideracions a tindre en compte en un programa preventiu eficaç.
- Recursos documentals complementaris.

6.- Autolesions i conducta suïcida en adolescents: claus per a la seua comprensió i prevenció.
- Introducció.
- Conducta suïcida, un fenomen complex.
- Estrenyent el cércol.
- Valoració del risc i presa de decisions.
- Els professionals com a eina de prevenció.
- Menors i famílies.
- Recursos d'ajuda.

7.- Perspectiva de gènere en els i les adolescents. Violència en les relacions.
- La construcció del gènere
- Coeducació.
- Els mites.
- Violència de gènere en l'adolescència.
- Professionals com a agents de canvi.

8.- Agressors sexuals. Descripció, avaluació i tractament.
- Descripció.
- Avaluació.
- Tractament.

9.- Escales d'avaluació del risc amb format programari: DAP 360é
- Introducció: revisió dels instruments d'avaluació.
- Descripció i funcionalitats del DAP 360é.
VIOLÈNCIA FILIE PARENTAL
1. Trastorns relacionats amb les conductes delictives. Descripció, avaluació i tractament.
2. El funcionament de la conducta humana. Introducció al model cognitiu conductual.
3. Descripció de la VFP. Conceptualització del problema, prevalença i perfils.
4. Etiologia i Avaluació de la VFP. Anàlisi funcional de les conductes de maltractament.
5. Tractament de la VFP. Programa d'Intervenció. Treball individual amb fills/as i amb pares/mares.
6. Tractament de la VFP. Programa d'intervenció. Treball en grup amb Fills/as; Escola de Famílies i sessions conjuntes entre pares/mares i fills/as.
7. Correlació de la VFP amb altres problemes específics. (drogues, Tics, Bullying, etc).
TREBALLE FI DE MÀSTER
L'indicat pel professorat en cada cas.