CONTEXTUALITZACIÓ TEÒRICA PSICO- SOCIAL DE LA INFÀNCIA I L'ADOLESCÈNCIA |
1.- Globalització i adolescència. Nous canvis en l'estructura social.- El trànsit de la modernitat a la postmodernitat.- La postmodernidad en la societat actual.- El declivi de l'estat de benestar.- Les teories postmodernas del canvi social- La percepció de l'adolescent en risc des de diferents òptiques científiques.- Aproximació al perímetre dels adolescents: la globalització a escala micro social.2.- La socialització de l'adolescent i agents socialitzadors.- Evolució històrica.- Concepte de socialització.- Principals característiques de la socialització.- Models i funcions de la socialització.- Principals teories sobre la socialització.- Agents socialitzadors.- La socialització i el cicle vital.3.- Elaboració, execució i avaluació de projectes socials.- El projecte.- Elaboració i estructura.- Execució.- Avaluació. |
|
LA PREVENCIÓ EN EL CONTEXT DEL COL·LECTIU DE XIQUETS, XIQUETES, ADOLESCENTS I JOVES |
1.- Àmbits de prevenció ( resiliència, regulació emocional, HHSS i empatia). Factors de risc i protecció individuals.- La conducta prosocial. Concepte.- Variables implicades en la conducta prosocial.2.- Factors de risc i protecció en l'àmbit de la família.- Família, necessitats i funcions.- La importància de la prevenció des dels sistemes familiars.- Famílies en situació de risc social.- Factors de risc i protecció en la família.- La inclinació com a factor protector.- Les pautes de criança.3.- Xarxes socials: pantalles i adolescents. |
|
INTERVENCIONS ESPECÍFIQUES AMB FAMÍLIES I XIQUETS, XIQUETES, ADOLESCENTS I JOVES |
1.- Intervenció familiar sistèmica. Experiències i intervencions efectives.- El model sistèmic.- La intervenció familiar des de la perspectiva sistèmica.- Premisses d'actuació.- La família i la seua complexitat.- La cura de les i els professionals.2.- Intervenció educativa. Comunicació, couselling, Intervenció i estratègies grupals. Pedagogia Amigoniana.- Introducció.- Comunicació.- Assessorament/Couselling.- Orientació. El model de #G. Egan.- Introducció Pedagogia Amigoniana.- La nostra Identitat.- Les persones implicades.- La nostra intervenció de l'i des del sentiment.- Els mitjans.- Les activitats.3.- Intervenció sobre violència juvenil. Programes efectius.- L'entrevista motivacional.- Programes de competència Psicosocial.- Programa informatiu- motivacional.- Programa de conductes violentes.4.- Assetjament escolar i ciberviolencia escolar.- Característiques.- Tipus d'assetjament.- Factors de risc.- El ciberassetjament.5.- Prevenció en consum de drogues.- Situació de partida.- Fonament de prevenció.- Tipus de programes preventius.- Últimes consideracions a tindre en compte en un programa preventiu eficaç.- Recursos documentals complementaris.6.- Autolesions i conducta suïcida en adolescents: claus per a la seua comprensió i prevenció.- Introducció.- Conducta suïcida, un fenomen complex.- Estrenyent el cércol.- Valoració del risc i presa de decisions.- Els professionals com a eina de prevenció.- Menors i famílies.- Recursos d'ajuda.7.- Perspectiva de gènere en els i les adolescents. Violència en les relacions.- La construcció del gènere- Coeducació.- Els mites.- Violència de gènere en l'adolescència.- Professionals com a agents de canvi.8.- Agressors sexuals. Descripció, avaluació i tractament.- Descripció.- Avaluació.- Tractament.9.- Escales d'avaluació del risc amb format programari: DAP 360é- Introducció: revisió dels instruments d'avaluació.- Descripció i funcionalitats del DAP 360é. |
|
VIOLÈNCIA FILIE PARENTAL |
1. Trastorns relacionats amb les conductes delictives. Descripció, avaluació i tractament.2. El funcionament de la conducta humana. Introducció al model cognitiu conductual.3. Descripció de la VFP. Conceptualització del problema, prevalença i perfils.4. Etiologia i Avaluació de la VFP. Anàlisi funcional de les conductes de maltractament.5. Tractament de la VFP. Programa d'Intervenció. Treball individual amb fills/as i amb pares/mares.6. Tractament de la VFP. Programa d'intervenció. Treball en grup amb Fills/as; Escola de Famílies i sessions conjuntes entre pares/mares i fills/as.7. Correlació de la VFP amb altres problemes específics. (drogues, Tics, Bullying, etc). |
|
TREBALLE FI DE MÀSTER |
L'indicat pel professorat en cada cas. |
|