Gestió de recursos humans |
1. La gestió de recursos humans en les organitzacions: introducció2. Normativa laboral: drets i deures laborals bàsics en l'àmbit dels serveis socials3. Relacions laborals en centres de serveis socials i sociosanitaris4. Descripció de llocs de treball5. Planificació de #RH: càrregues, horaris, torns ràtios, perfils professionals i necessitats de personal6. El procés de selecció de personal i promoció professional7. Acolliment de noves incorporacions i socialització laboral8. El pla de formació. Formació contínua9. Gestió d'equips en la inclusió i diversitat10. Perspectives de gènere, plans d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones11. El clima laboral i la seua millora12.1. Innovació i noves metodologies. eines digitals en la gestió de persones12.2. Innovació i noves metodologies: coaching directiu |
|
Habilitats directives |
1. Funcions i responsabilitats de la direcció d'un centre de serveis socials i de l'equip directiu2. Estils de direcció i lideratge en equips de treball3. Desenvolupament d'habilitats directives4. Gestió d'equips i tècniques de treball en equip5. Planificació i establiment d'objectius. Anàlisi DAFO i CAME6. Motivació del personal i satisfacció laboral7. Informació i comunicació interna i externa8. Empatia, empowerment, resilencia i assertivitat |
|
Mediació i resolució de conflictes |
1. El conflicte i les organitzacions: models de conflicte, anàlisi i gestió del conflicte2. Habilitats socials: tècniques de resolució de problemes i de conflictes3. Intel·ligència emocional4. La mediació com a instrument de gestió de conflictes: la figura del mediador i ètica de la mediació5. Escoles de mediació i diagnòstic de mediabilidad6. Procediment i tècniques de mediació7. Anàlisi de casos pràctics i experiències de mediació |
|
Gestió economicofinancera |
1. Conceptes financers bàsics.2. Pressupostos i comptabilitat del centre, balanç i compte de resultats.3. Normativa mercantil i fiscal dels instruments financers.4. Provisió de serveis al centre (com contracta en un centre, com es proveeix de sevicios, contractació amb tercers), llei contracte sector públic5. Responsabilitat social empresarial.6. La gestió administrativa laboral: tipologia de contractes, nòmines i cotitzacions socials.7. Elaboració d'informes i memòries. |
|
Direcció tècnica |
Mòdul 5.A. Formació bàsica i transversal (75 hores)1. Llei 3/2019, de 18 de febrer, i els seus decrets (ètica, estatut discapacitat, mapa, ordenació, finançament, consell valencians d'inclusió, tipologies, acció concertada dels SS de la CV)2. Llei 26/2018, de 21 de desembre, dels drets i garanties de la infància i l'adolescència"3. Llei 39/2006, de 14 de desembre (promoció autonomia personal i atenció a persones situació dependència) i Decret autonòmicLlei 39/2006, de 14 de desembre (promoció autonomia personal i atenció a persones situació dependència) i Decret autonòmic"4. Llei 19/2017, del 20 de desembre, de renda valenciana d'inclusió i Decret autonòmic de desenvolupament.5. Llei 9/2018, del 24 d'abril, de modificació de la Llei 11/2003, del 10 d'abril, sobre l'estatut de les persones amb discapacitat.6. La intervenció social professional des dels serveis socials: Origen i evolució dels SS / Internvención comunitària7. Gestió i tractament de dades/informació usuaris: informàtiques, accessibilitat, interoperabilitat, protecció de dades i regulació de consentimentMòdul 5.B. Formació especialitzada: centres atenció primària bàsica, atenció primària específica, atenció secundària (50 hores)1. Atenció primària bàsica.2. Dones en situació de desigualtat o de violència de gènere.3. Persones menors d'edat.4. Problemes greus de salut mental.5. Discapacitat, intel·lectual i física.6. Persones majors.7. Altres grups vulnerables (sense llar, migrants, ). |
|
Ètica i qualitat en la prestació dels serveis |
Mòdul 6.A. Qualitat en centres de serveis socials (25 hores)1. Gestió de qualitat, tècniques i eines bàsiques. Construcció del mapa, guia de processos i disseny d'implantació dels indicadors de qualitat2. El model d'atenció integral i centrada en la persona. 3.la Estratègia Europea de Cuiddos. L'Estratègia Estatal de Cures4. Models de gestió de qualitat i sistemes d'avaluació de la qualitat en serveis socials5. Sistemes d'avaluació de qualitat i la seua implementació en el centre.6. Planificació estratègica: Pla de qualitat dels serveis socials.7. Conceptes bàsics sobre qualitat en el Sistema Públic Valencià de Serveis Socials.Mòdul 6.B. Ètica aplicada als serveis socials (25 hores)1. Drets i deures de les persones ateses, els professionals i les famílies.2. Dimensió teòrica de l'ètica aplicada a la intervenció social: moral, ètica i deontologia professional.3. Dimensió pràctica de l'ètica aplicada a la intervenció en els serveis socials: dilemes ètics, deliberació i presa de decisions. Metodologia deliberativa.4. Anàlisi de casos pràctics en àmbits específics |
|
Prevenció de riscos laborals |
1. Marc normatiu en matèria de prevenció de riscos laborals: condicions de treball2. Gestió de la prevenció dels riscos laborals: protecció dels treballadors, participació en PRL3. Gestió de la seguretat en el treball: el pla de prevenció de riscos laborals4. Factors i riscos psicosocials en el treball: assetjament psicològic, assetjament sexual i per raó de sexe5. Higiene industrial: factors de risc físic i higiene vinculats al medi ambient de treball. Mesures preventives6. Seguretat i salut en el treball: danys derivats del treball i vigilància de la salut de els/as treballadors/as7. Riscos ergonòmics |
|
Treball fi de Màster |
En esta asignatura, de forma tutorizada, el alumnado llevará a cabo las siguientes actividades:1. Planificación del desarrollo del trabajo, incluyendo seguimiento, resolución de dudas, etc.2. Búsquedas en la bibliografía profesional y científica obtención y análisis de datos primarios (trabajo de campo, incluyendo observación y/o medición rigurosa de lozen fenómenos de interés) y/o secundarios (consultas a bases de datos, registros, recopilación de bibliografía, etc.).3. Redacción de una memoria escrita incluyendo fundamentos, justificación, objetivos, métodos, resultados, discusión, conclusiones y bibliografía de su trabajo.4. Preparación y presentación de la defensa oral de su trabajo.5. Resolución de casos que requieren una actuación profesional, tanto en el área de la evaluación como de la intervención en centros de servicios sociales.6. Trabajos empíricos de casos propios de la profesión.7. Revisiones teóricas clásicas y/o revisiones teóricas de meta-análisis que recojan lozen principales contenidos del Máster. |
|
Pràctiques externes |
El mòdul de Pràctiques Externes proporciona a l'estudiant continguts formatius a través de l'experiència de treball en un àmbit específic d'intervenció professional en matèria de serveis socials. També permet exercitar les habilitats professionals bàsiques i utilitzar les eines i tècniques de treball apropiades al camp de pràctica, de forma supervisada i avaluada. D'igual manera permet establir els elements necessaris perquè aquesta experiència siga una acció formativa dirigida a conéixer i participar en les dinàmiques del treball professional i del treball en equips interdisciplinaris en centres de serveis socials relacionats amb diferents àmbits especialitzats d'intervenció. A aquest efecte, l'estudiant participarà en les activitats directives i de gestió del centre que es proposen, coneixerà la gestió de les obligacions de documentació del centre i participarà en els procediments d'informació i comunicació que es duguen a terme. Els àmbits específics de referència a manera de descriptors són: atenció primària bàsica, dones en situació de desigualtat o de violència de gènere, persones menors d'edat, problemes greus de salut mental, discapacitat intel·lectual i física, persones majors, i altres grups vulnerables (sense llar, migrants...). |
|