Màrqueting sostenible i digital
- Fonaments de màrqueting i orientació a la sostenibilitat
- Investigació de mercats
- Estratègies de màrqueting
- Màrqueting digital
- Anàlisi i visualització de dades
Gestió d'empreses digitals i sostenibles
- La direcció d'empreses
- Models de negoci sostenibles
- L'entorn de l'empresa
- L'evolució de l'empresa
- Activitats de generació de valor
Medi ambient, riscos psicosocials i impacte positiu
1. Medi ambient i desenvolupament sostenible
2. Desenvolupament sostenible en la indústria de la moda
3. Normatives internacionals
4. Anàlisi de l'impacte ambiental i estratègies de mitigació
5. Models de producció sostenible.
6. Disseny i implementació de solucions transformadores.
7. Riscos psicosocials aplicats a la indústria de la moda
Psicologia i Consum Responsable de Moda
- Introducció a la Psicologia
- Introducció a la gestió de #RH en la indústria de la moda
- Psicologia del consumidor
- Factors psicosocials implicats en la presa de decisions de consum
-Tendències de consum i estratègies de promoció de consum responsable.
Filosofia i Cultura Sostenible
- Fonaments filosòfics, ètics i culturals.
- Paradigmes contemporanis de sostenibilitat.
- Implicacions ètiques de la producció i el consum.
- Interseccions entre cultura, identitat i responsabilitat ambiental.
- Lideratge transformador cap a la sostenibilitat.
Tecnologia i Biomoda
- Avanç en Biomaterials
- Innovacions del sector
- Biodesign, Bioarte i Biotecnologia
- Reptes ambientals i socials
Eines digitals per al disseny
- Desenvolupament de competències avançades en dibuix i disseny digital.
- Organització de fluxos de treball digitals.
- Eficiència en processos co-creatius.
- Gestió col·laborativa en xarxa
Materials interactius
-Tecnologies digitals i eines creatives.
- Integració de UX/ UI, narrativa digital, realitat estesa (AR/VR).
- Ludificació.
- Wearables i accessoris tecnològics.
Prototipado i Entorn Digital de Moda en 3D
- Disseny i modelatge 3D de peces: Capacita als estudiants en l'ús de programari especialitzat per a crear i modelar peces de moda en tres dimensions, simulant amb precisió volums, detalls i característiques del disseny.
- Simulació de teixits i acabats: Els estudiants aprendran a treballar amb simuladors de materials, utilitzant textures i propietats físiques que repliquen el comportament real dels teixits en un entorn digital, permetent realitzar proves de fit, moviment i caiguda.
- Renderitzat i visualització realista: Desenvolupa habilitats en la creació d'imatges i vídeos renderitzats que permeten visualitzar de manera realista el disseny de moda, facilitant la presentació de col·leccions i l'avaluació dels productes abans de la producció física.
- Integració de la sostenibilitat en el procés de disseny: L'assignatura fomenta l'ús d'eines digitals com un mitjà per a optimitzar els recursos i reduir el desaprofitament en el procés de disseny i producció de moda, promovent pràctiques més sostenibles i eficients.
- Prototipado.
Projecte 1
-Enfocament experimental
-Complements innovadors
-Investigació en nous materials
-Disseny especulatiu
Projecte 2
- Enfocament sostenible i tecnològic
- Estratègies de Ecodiseño
- Residu Zero
- Optimització de processos creatius
Treball final de màster
En aquesta assignatura, de forma tutoritzada, l'alumnat durà a terme les següents activitats:
1. Planificació del desenvolupament del treball, incloent seguiment, resolució de dubtes, etc.
2. Cerques en la bibliografia professional i científica obtenció i anàlisi de dades primàries (treball de camp, incloent observació i/o mesurament rigorós dels fenòmens d'interés) i/o secundaris (consultes a bases de dades, registres, recopilació de bibliografia, etc.).
3. Redacció d'una memòria escrita incloent fonaments, justificació, objectius, mètodes, resultats, discussió, conclusions i bibliografia del seu treball.
4. Preparació i presentació de la defensa oral del seu treball.
5. Resolució de casos que requereixen una actuació professional, tant en l'àrea de l'avaluació com de la intervenció en centres de serveis socials.
6. Treballs empírics de casos propis de la professió.
7. Revisions teòriques clàssiques i/o revisions teòriques de meta-anàlisi que recullen els principals continguts del Màster.
Pràctiques en empresa
El mòdul de Pràctiques Externes proporciona a l'estudiant continguts formatius a través de l'experiència de treball en el camp de la moda digital i producció sostenible. També permet exercitar les habilitats professionals bàsiques i utilitzar les eines i tècniques de treball apropiades al camp de pràctica, de forma supervisada i avaluada. D'igual manera permet establir els elements necessaris perquè aquesta experiència siga una acció formativa dirigida a conéixer i participar en les dinàmiques del treball professional i del treball en equips interdisciplinaris en el camp de la moda. A aquest efecte, l'estudiant participarà en les activitats del centre que es proposen, coneixerà la gestió de les obligacions de documentació del centre i participarà en els procediments d'informació i comunicació que es duguen a terme.