Tema 1. La Salut Mental en Atenció Primària |
1. La Salut Mental i els Trastorns d'Ansietat i Depressió en Atenció Primària. 2. Programes d'Avaluació i Tractament Psicològic dels Trastorns d'Ansietat i Depressió en Atenció Primària. 2.1. El Programa IAPT d'Anglaterra.2.2. L'Assaig PsicAP - Psicologia d'Atenció Primària2.3. Experiències d'inclusió de la Psicologia en Atenció Primària. |
|
Tema 2. Avaluació psicològica dels trastorns d'ansietat i depressió en Atenció Primària. |
1. Avaluació psicològica dels trastorns d'ansietat i depressió en Atenció Primària.2. Qüestionaris de cribratge i diagnòstic per als trastorns d'ansietat i depressió en Atenció Primària. El PHQ-9 i el GAD-7.3. Entrevistes diagnòstiques per als trastorns d'ansietat i depressió en Atenció Primària.4. Sistemes d'avaluació amb noves tecnologies i intel·ligència artificial. |
|
Tema 3. Intervencions psicològiques basades en l'evidència dels trastorns d'ansietat i depressió en Atenció Primària. |
1. El Tractament escalonat dels trastorns d'Ansietat i Depressió en Atenció Primària. 2. El Manual del Terapeuta IAPT de Tractament Psicològic per a l'Ansietat i la Depressió en Atenció Primària. 3. El Manual del Terapeuta PsicAP de Tractament Psicològic per a l'Ansietat i la Depressió en Atenció Primària. 4. Suport mitjançant sistemes d'Intel·ligència Artificial al Tractament Psicològic per a l'Ansietat i la Depressió en Atenció Primària. |
|
Tema 4. Anàlisi de dades per a la millora de l'efectivitat terapèutica. |
1. Introducció a l'anàlisi de dades clíniques:1.1. Importància de l'anàlisi en la pràctica terapèutica.1.2. Principis d'ètica i maneig de dades en salut mental.2. Indicadors d'efectivitat terapèutica.2.1. Mètodes de seguiment i anàlisi longitudinal.2.2.Ferramentes i tècniques d'anàlisis de dades:3. Estadística bàsica i avançada aplicada a la psicologia.3.1. Ús de programari com SPSS, R o Python.3.2. Introducció a la intel·ligència artificial i aprenentatge automàtic.4. Mètodes mixtos per a l'avaluació de resultats.4.1. Tècniques de codificació i anàlisi temàtica.4.2. Optimització de l'efectivitat terapèutica:5. Personalització de tractaments basats en dades.5.1. Identificació de factors predictius d'èxit terapèutic.5.2. Disseny d'estratègies de millora contínua.5.3. Estudis de cas i aplicació pràctica: |
|
Tema 5. Competències específiques de treball pràctic en centres d'atenció primària |
1. Gestió de Casos en Atenció PrimàriaEls estudiants aprendran a identificar, avaluar i gestionar els casos clínics més comuns en atenció primària, prenent decisions fonamentades per al seu diagnòstic i tractament, amb un enfocament centrat en el pacient.2. Treball InterdisciplinariDesenrotllaran habilitats per a col·laborar eficaçment amb altres professionals de la salut (metges, infermers, treballadors socials, etc.), fomentant el treball en equip en el context d'atenció primària per a proporcionar així una atenció integral.3. Avaluació i Diagnòstic ClínicS'ensenyaran mètodes per a realitzar avaluacions de salut integral, incloent-hi diagnòstics diferencials, intervencions primerenques i la identificació de factors de risc en poblacions diverses, amb un enfocament preventiu i de promoció de la salut.4. Intervencions Psicològiques Basades en l'EvidènciaEls estudiants adquiriran competències en la detecció i maneig de trastorns mentals comuns de salut mental, promovent el benestar emocional dins del context de l'atenció primària, i aplicant tècniques breus i eficaces d'intervenció.5. Desenrotllament d'Habilitats de ComunicacióEs formaran en la comunicació efectiva amb pacients i les seues famílies, millorant la seua capacitat per a transmetre informació clínica de manera clara i empàtica, respectant les diferències culturals i personals.6. Gestió de Recursos i Temps en Atenció PrimàriaEls estudiants aprendran a treballar de manera eficient dins dels temps i recursos limitats típics dels centres de salut, prioritzant intervencions i gestionant el flux de pacients.7. Ètica i Confidencialitat en l'Atenció PrimàriaS'abordaran els principis ètics essencials en la pràctica diària, incloent-hi la confidencialitat de la informació del pacient, el consentiment informat i la presa de decisions ètiques en situacions complexes. |
|
Treball Final |
1. Disseny d'Intervencions Psicològiques en Atenció PrimàriaL'estudiant serà capaç de dissenyar una intervenció psicològica específica per a trastorns mentals comuns en atenció primària (com a ansietat, depressió, etc.), basant-se en enfocaments terapèutics validats per l'evidència científica, adaptats al context d'atenció primària.2. Aplicació de Ferramentes d'Avaluació PsicològicaL'estudiant seleccionarà i aplicarà ferramentes d'avaluació psicològica, com ara qüestionaris de cribratge (*PHQ-9, *GAD-7, o altres) i entrevistes diagnòstiques, per a avaluar de manera efectiva els trastorns psicològics en pacients d'atenció primària3. Reflexió Crítica sobre Desafiaments Ètics i PràcticsL'estudiant identificarà i reflexionarà sobre els reptes ètics, pràctics i organitzacionals associats amb la implementació d'intervencions psicològiques a l'entorn d'atenció primària, proposant solucions adaptades a estos desafiaments.4. Avaluació i Presentació de Casos d'IntervencióL'estudiant serà capaç d'avaluar els resultats de la intervenció proposada, desenrotllant plans de seguiment i avaluació, i presentant el seu projecte de manera clara i justificada, destacant la seua viabilitat, efectivitat i adequació al context d'atenció primària. |
|