Requisits titulació

El títol és obert a qualsevol llicenciat o graduat, sense que s'hi exigeixin requisits addicionals. No cal haver cursat un títol de postgrau prèviament.
Estudiants a qui els quedi menys d'un 10% per obtenir el títol de grau, condicionats a l'obtenció del títol el mateix any acadèmic.

Perfil d'ingrés recomanat:
- Formació prèvia:
Graduats o llicenciats en Dret, Ciències Polítiques, Administració Pública, Informàtica o altres àrees professionals relacionades directament o indirectament amb la temàtica del màster.
Professionals de làmbit públic o privat amb experiència en sectors professionals que requereixin adquirir competències específiques sobre IA amb titulació universitària
- Interessos acadèmics i professionals:
Interès per la regulació de tecnologies disruptives, especialment en làmbit de lAdministració Pública i la Justícia.
Motivació per comprendre els desafiaments ètics, socials i legals de la IA.
- Competències requerides:
Coneixements bàsics en dret i/o tecnologia.
Capacitat analítica, esperit crític i habilitats per a laprenentatge autònom.
- Altres requisits valorables:
Experiència professional a l'administració pública, el sector legal o el tecnològic.
Coneixements d´idiomes, especialment anglès, per treballar amb textos normatius internacionals.

Criteris admissió

En cas que el nombre de sol·licituds superi el nombre màxim de places ofertes, l'admissió tindrà en compte els criteris següents, amb el pes indicat i donant prioritat en l'avaluació d'aquests CV segons els criteris següents:
- Formació acadèmica prèvia (50%)
Prioritat 1: Titulats en Dret, Ciències Polítiques, Administració Pública o Informàtica (per la connexió directa amb la regulació jurídica i tecnològica).
Prioritat 2: Graduats en enginyeries, filosofia, sociologia, comunicació o àrees STEM (si justifiquen vinculació amb la IA o ètica tecnològica).
Valoració addicional: Cursos previs o formació complementària en ètica, governança tecnològica, dret digital o programació (certificats o diplomes).
- Experiència professional (30%)
Sectors prioritaris: administració pública (regulació, polítiques tecnològiques), sector legal (despatxos, compliance, protecció de dades), indústria tecnològica (gestió de projectes d'IA, consultoria ètica).
Puntuació segons anys d'experiència:
+2 anys: Màxima puntuació.
1-2 anys: Puntuació mitjana.
Menys d'un any: Puntuació bàsica.
- Idiomes (20%)
Anglès nivell B2 o superior (certificat oficial o demostració de capacitat per llegir textos normatius en anglès) permet obtenir-ne el màxim en aquest punt.
Valor addicional: Altres idiomes rellevants per a contextos internacionals (ex. francès, alemany, xinès).

Resultats d'aprenentatge

1. Coneixements adquirits
- Comprendre el marc normatiu europeu i espanyol aplicable a l'ús de la intel·ligència artificial a l'administració pública i la justícia.
- Identificar els principals riscos jurídics, ètics i socials associats a la implementació de la IA en processos administratius i judicials.
- Analitzar els principis rectors de la regulació de la IA, com ara la transparència, la responsabilitat i el respecte als drets fonamentals.
- Reconèixer els usos actuals i potencials d'eines d'IA al sector públic, incloent-hi l'impacte que tenen en l'eficiència i en la protecció dels drets dels ciutadans.
- Conèixer els aspectes tècnics bàsics que determinen el funcionament de la IA, com ara els algoritmes, l'aprenentatge automàtic i els biaixos tecnològics.

2. Habilitats i destreses
- Aplicar criteris jurídics per avaluar el compliment normatiu d'eines d'IA a l'administració pública i la justícia.
- Dissenyar estratègies dimplementació dIA en organismes públics, conciliant la innovació tecnològica amb la protecció de drets fonamentals.
- Resoldre problemes complexos vinculats a l'ús d'IA, com ara la discriminació algorítmica, la manca de transparència i els conflictes de responsabilitat jurídica.
- Realitzar informes pericials, dictàmens jurídics o anàlisis normatives sobre casos relacionats amb lús de la IA en làmbit públic i judicial.
- Manejar eines tecnològiques bàsiques relacionades amb la IA per avaluar-ne la idoneïtat en contextos administratius i judicials.

3. Competències adquirides
- Competències conceptuals i metodològiques
Capacitat per interpretar i aplicar normativa en constant evolució relacionada amb la intel·ligència artificial, tant a nivell nacional com internacional.
Habilitat per integrar coneixements interdisciplinaris (dret, tecnologia i ètica) a la resolució de problemes pràctics.

Desenvolupament d'un pensament crític per identificar i mitigar riscos ètics, jurídics i
socials associats a la IA.
æ Competències socials i comunicatives
Capacitat per treballar en equips multidisciplinars, col·laborant amb professionals del
dret, tecnologia i ètica.
Habilitat per comunicar de manera clara i entenedora els resultats d'anàlisi
complexos, tant a audiències especialitzades com a no especialitzades.
Competència per liderar iniciatives i projectes relacionats amb la implementació i
regulació de la IA al sector públic.
æ Competències aplicades i professionals
Capacitat per supervisar la implantació de sistemes de IA en entorns administratius i
judicials, garantint-ne l'alineació amb principis ètics i legals.
Habilitat per participar en el disseny i la millora de polítiques públiques que n'involucrin l'ús
de tecnologies basades en IA.
Capacitat per anticipar i adaptar-se als canvis legislatius i tecnològics que impactin
en l'ús de la IA al dret i la justícia.
Els resultats daprenentatge són declaracions del que sespera que un
estudiant conegui, comprengui i/o sigui capaç de fer al final d'un procés
de formació i aprenentatge. Es concreten a:
" Coneixements o continguts que han estat compresos, mitjançant la
assimilació de teories, informació, dades, etc.:
" Habilitats o destreses, actituds i valors per aplicar coneixements i
utilitzar tècniques per tal de completar tasques i resoldre problemes.
" Competències o Capacitats demostrades per utilitzar coneixements,
destreses i habilitats personals, socials i metodològiques en situacions de
treball o estudi i en el desenvolupament professional i personal