Requisits titulació

1. Personal docent funcionari de carrera, amb almenys 3 anys d'experiència docent, en centres sostinguts amb fons públics.
2. Personal docent funcionari de carrera en qualsevol centre públic, servei educatiu o en llocs tècnics de l'Administració Educativa relacionada amb els serveis educatius
3. Personal docent funcionari en pràctiques en centres sostinguts amb fons públics.
4. Personal inscrit en alguna de les bosses de personal docent de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.
5. Resta del professorat (De titularitat pública i privats concertats. Art. 108 LOE 2/2006).

Criteris admissió

Podrà participar en els cursos de formació tot el professorat funcionari dels centres docents públics que impartisquen ensenyaments regulats per la llei orgànica 2/2006, de 3 de maig. La Participació del personal funcionari de carrera tindrà en tot cas caràcter prioritari, si bé les places vacants en els cursos ja convocats, que no haja pogut cobrir-se per personal funcionari de carrera, podran ser ocupades, si és el cas, per personal funcionari interí.

Resultats d'aprenentatge

El curs de formació sobre el desenrotllament de la funció directiva proporcionarà les competències genèriques i específiques que, centrades i orientades cap a les activitats directives, tinguen utilitat pràctica en entorns educatius. Les competències genèriques (atribucions, habilitats i actituds més valorades i típiques en l'exercici de la funció directiva) permetran una formació integral i seran desenrotllades al llarg del procés de formació.
En particular, estes competències comprendran, entre altres, la capacitat de gestionar informació, d'analitzar, de raonar críticament, de comunicar de manera oral i escrita, així com de negociar, conciliar i prendre decisions. També es consideraran competències genèriques aquelles relacionades amb les habilitats que els membres d'un equip directiu han de dominar per a exercir el seu lloc amb eficàcia i eficiència, i que inclouen l'habilitat per a organitzar i gestionar un centre docent, així com la capacitat per a definir plans estratègics de millora de la qualitat educativa.
Les competències específiques estaran relacionades amb el conjunt de coneixements teòrics i pràctics necessaris per a poder exercir les funcions pròpies dels equips directius.
En finalitzar el curs, els participants seran capaços de:
-Dissenyar i implementar un projecte de direcció alineat amb la missió, visió i valors del centre educatiu.
-Conéixer els procediments, documents i la normativa aplicable en la gestió administrativa i econòmica d'un centre com a responsable unipersonal i dels diferents òrgans col·legiats de gestió.
-Aplicar models de lideratge per a fomentar una cultura de millora contínua.
-Reconéixer la importància de la imatge institucional i de la importància d'una bona comunicació interna i externa.
-Conéixer les funcions i competències de direcció i de qualsevol membre de l'equip directiu.
-Valorar la importància de l'avaluació de la pràctica docent com a factor clau en la millora de la qualitat educativa