Requisits titulació

Llicenciats o Graduats en Psicologia i Pedagogia; Diplomats o Graduats en Treball Social, Educació Social, Criminologia, Doble grau Dret-Criminologia que vulguen ampliar la seua formació i/o experiència professional en l'àmbit de la intervenció social

Criteris admissió

Complir amb els requisits d'accés.

Resultats d'aprenentatge

- L'alumnat ha de conéixer, descriure i identificar una panoràmica de contextualització general sobre l'adolescència i de la seua relació amb el fenomen de la globalització. A més, ha de saber establir les fases del procés d'elaboració, execució i posterior avaluació dels projectes socials.


- Ha de descriure i identificar una visió globalitzada de les polítiques públiques relacionades amb els menors d'edat, així com discriminar els factors de risc i protecció individuals i familiars que fan a l'adolescent relacionar amb el seu entorn pròxim.


- Ha de descriure i identificar una visió globalitzada del sistema de protecció de xiquets, xiquetes i adolescents, així com discriminar i avaluar els principals problemes que es detecten en l'àmbit familiar, el tema de les adopcions i els menors immigrants no acompanyats.


- Ha de distingir i identificar tots els aspectes rellevants del sistema penal juvenil espanyol, ja siga des dels seus antecedents legislatius i la normativa actual en matèria de reforma, fent un aclariment especial entre els sistemes de mig obert com les mesures judicials privatives de llibertat.


- Ha d'identificar i analitzar diferents tipus d'intervenció terapèutica que s'estan duent a terme amb cert èxit, en l'actualitat, com ara la intervenció familiar sistèmica, el counseling, la pedagogia amigoniana, intervencions específiques sobre violència entre els joves.


- Ha de descriure, analitzar i avaluar el fenomen de la violència filioparental així com una experiència professional d'èxit quant a la intervenció terapèutica.