- Metges especialistes o metges interns residents (MIR) de les Unitats d'Anestesiologia, Reanimació i Teràpia del Dolor, Vigilància intensiva (#UCI) metgesses i postquirúrgicas i Unitats de Vigilància intensiva/Intermèdia Cardiològica o Respiratoris- Metges especialistes o MIR que treballen en quiròfans on s'empra un maneig especialitzat de la via aèria- Metges especialistes o MIR d'Urgències, Emergències i Atenció extrahospitalària- Metges especialistes o MIR que puguen requerir el maneig de la via aèria i que no disposen prop d'especialistes experts en aquestes habilitats- Metges especialistes o MIR que treballen en sales hospitalització que requerisquen un major domini del maneig de la via aèria.- Metges especialistes o MIR que estiguen interessats en el maneig integral de la via aèria.- Estudiants als quals els quede menys del 10% per a obtindre el seu títol de grau, condicionats a l'obtenció del títol en el mateix any acadèmic.
La Comissió de Coordinació Acadèmica (CCA) del Màster acordarà la selecció de possibles candidats d'acord amb el següent criteri:EXPEDIENT ACADÈMIC: Només es comptarà el que corresponga a la titulació amb la qual s'accedeix; per a baremar es prendrà en consideració la nota mitjana de l'expedient i les obtingudes en les assignatures directament relacionades amb la matèria del Màster. Fins a un màxim 10 puntsTITULOS AFINS: Es computaran altres diplomatures, llicenciatures, doctorats en altres disciplines diferents a la que s'utilitza per a accedir al Màster i altres Masters. Fins a un màxim 5 punts.PERFIL: Cursos d'especialització diferents als anteriors (es tracta d'assistència a congressos, seminaris, cursos de títol propi, d'extensió, etc. Realitzats durant o després de la llicenciatura, relacionats amb el Màster). Fins a un màxim de 5 puntsBEQUES FPU o assimilades: Fins a un màxim de 5 punts.TREBALLS DE RECERCA: Tesi, tesines en altres titulacions afins; treballs de fi de carrera, publicacions relacionades amb el Màster o la llicenciatura d'accés a aquest, tasques desenvolupades en contractes i projectes I+D relacionats amb el Màster, etc. Fins a un màxim 5 punts.IDIOMES ACREDITATS: Fins a un màxim de 5 punts.HAVER FINALITZAT LA LLICENCIATURA D'ACCÉS AL MÀSTER EN ELS CINC ANYS ANTERIORS A LA INSCRIPCIÓ EN EL MÀSTER: L'objectiu últim d'aquest criteri és facilitar, buscant el lògic equilibri entre joventut i experiència i sempre atesa la capacitat professional, l'accés al títol de Doctor dels joves professionals que, per tal condició, compten objectivament amb un currículum més reduït que el que puga tindre persones amb més temps en l'exercici professional. Fins a un màxim de 5 punts.EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL EN MATÈRIA AFIN. Fins a un màxim de 5 puntsALTRES MÈRITS: premi extraordinari de llicenciatura (per la qual s'accedeix) o assimilats; altres premis de reconegut prestigi afins al Màster o a les titulacions computades, etc. Màxim de 5 punts.ENTREVISTA PERSONAL (cas de ser necessària). Màxim de 5 punts.Total: 50 punts màxim.
L'alumne deurà:- Conéixer l'anatomia i fisiologia de la via aèria normal i/o patològica, així com els algorismes per al maneig de la via aèria difícil (VAD) prevista o imprevista de l'adult, gestant i pacient pediàtric, tant en ventilació espontània com en ventilació assistida.- Conéixer, comprendre i saber aplicar els dispositius/maniobres per a obertura i neteja de via aèria, preoxigenación, ventilació mitjançant màscara facial, inducció de seqüència ràpida, riscos associats a la intubació traqueal i mesures de prevenció de l'aspiració pulmonar.- Conéixer , comprendre i saber aplicar les indicacions, ús bàsic i avançat dels dispositius supraglòtics, laringoscopis directes, videolaringoscopios i fibroscopios/videoscopios.- Conéixer, comprendre i saber aplicar l'ús dels diferents tipus de tubs per a intubació traqueal (orotraqueales, nasotraqueales, traqueostomia) i dispositius de suport a la intubació (pe guies facilitadores d'intubació, etc) en adults, pediatria i gestants.- Conéixer, comprendre i saber aplicar els mètodes d'abordatge de la via aèria quirúrgica (pe traqueostomia percutània i/o quirúrgica, cricotirotomía, punció cricotiroidea, etc).lobar en la cirurgia sobre el tòrax (tubs de doble llum i blocadors bronquials) i saber aplicar les tècniques de ventilació de protecció pulmonar en ventilació bipulmonar o unipulmonar.- Conéixer, comprendre i saber aplicar les indicacions i ús de tècniques d'oxigenació i intercanvi de gasos com ara ulleres d'alt flux d'oxigen , ventilació no invasiva, oxigenació per ECMO (ExtraCorporeal Membrane Oxigenation), jet ventilation, oxigenació apneica" i/o ventilació controlada per flux.- Conéixer, comprendre i saber aplicar els algorismes específics de VAD per a la cirurgia toràcica/ORL/cirurgia maxil·lofacial/pacients cremats.- Conéixer, comprendre i saber aplicar el maneig en situacions d'emergència (no intubació/no ventilació) mitjançant tècniques de traqueostomia percutània, cricotirotomía, ventilació amb jet ventilation i/o ventilació controlada per flux.- Conéixer, comprendre i saber aplicar el maneig de la via aèria en l'àrea de Quiròfans, àrea de Crítics(Reanimació i/o Vigilància intensiva), àrea d'Urgències/Emergències, àrea d'hospitalització, àrea extrahospitalària (p.e. #SAMU, SAMUR, &) i/o en situacions d'hostilitat (Conflicte bèl·lic i grans catàstrofes).- Conéixer, comprendre i saber aplicar els mètodes/models d'aprenentatge aplicables al maneig de la via aèria i mètodes d'investigació bàsica i avançada en maneig de via aèria.Els resultats d'aprenentatge són declaracions del que s'espera que un estudiant conega, comprenga i/o siga capaç de fer al final d'un procés de formació i aprenentatge. Es concreten en:- Coneixements o continguts que han sigut compresos, mitjançant l'assimilació de teories, informació, dades, etc.:- Habilitats o destreses, actituds i valors per a aplicar coneixements i utilitzar tècniques a fi de completar tasques i resoldre problemes.- Competències o Capacitats demostrades per a utilitzar coneixements, destreses i habilitats personals, socials i metodològiques en situacions de treball o estudi i en el desenvolupament professional i personal.