Requisits titulació

Qualsevol titulat en grau o formació professional de grau superior.

Criteris admissió

Titulació de grau màster o doctorat en qualsevol àmbit de la salut, metges, infermeres, farmacèutics, podòlegs, fisioterapeutes, etc., així com qualsevol altra titulació que estiga interessat a desenrotllar les seues habilitats comunicatives.

Resultats d'aprenentatge

Objectius d'aprenentatge
L'estudiant serà capaç de comunicar-se amb els pacients, les famílies, les comunitats i altres professionals de la salut d'una manera receptiva i responsable donant suport a un enfocament d'equip per a la promoció, prevenció, manteniment i recuperació de la salut.
L'estudiant serà capaç de triar les eines i tècniques de comunicació efectives, inclosa la utilització dels sistemes d'informació i les tecnologies de comunicació (Tics), per a facilitar les discussions i interaccions que milloren la funció de l'equip.
L'estudiant serà capaç d'organitzar i comunicar informació als pacients, les famílies i els membres de l'equip d'atenció sanitària d'una forma comprensible, evitant la terminologia específica de la disciplina en tot allò que siga possible.
L'estudiant serà capaç d'expressar els seus coneixements i opinions als membres de l'equip involucrats en l'atenció al pacient amb confiança, claredat i respecte, treballant per a garantir la comprensió comuna de la informació i les decisions de tractament i atenció.
L'estudiant serà capaç d'escoltar de manera activa i fomentar les idees i opinions d'altres membres de l'equip.
L'estudiant serà capaç de proporcionar retroalimentació oportuna, sensible i instructiva als altres sobre el seu acompliment en l'equip, responent respectuosament com a membre de l'equip als comentaris dels altres.
L'estudiant serà capaç d'usar un llenguatge respectuós i apropiat per a una situació difícil donada, una conversa crucial o un conflicte interprofessional.
L'estudiant serà capaç de reconèixer les peculiaritats dels membres de l'equip i els pacients; nivell d'experiència, cultura, poder i jerarquia contribuint a la comunicació efectiva, la resolució de conflictes i les relacions de treball interprofessionals positives.
L'estudiant serà capaç de comunicar constantment la importància del treball en equip en l'atenció centrada en el pacient i en la comunitat.
L'estudiant desenvoluparà estratègies d'aprenentatge conjunt per a comunicar i manejar informació difícil amb component emocionals amb i per als pacients i les seues famílies, com ara la informació sobre el final de la vida o la divulgació d'errors, la qual cosa requereix obertura, comprensió i capacitat de transmetre missatges de manera sensible i respectuosa.