
Analitzar la naturalesa de la banca electrònica i el seu impacte sobre el model de negoci bancari tradicional a Espanya i a Europa ha sigut l’objectiu del seminari ‘Situació i perspectives de la banca on line a Espanya i a Europa’ de la Universitat de València i la Càtedra de Finances Internacionals del Banc Santander, que ha acollit la seu de la Fundació Universitat-Empresa de la Universitat de València (ADEIT) aquest dijous.
Aquest seminari ha reunit a la seu d'ADEIT a experts de l’àrea financera-econòmica, com a Alexandre Momparler Pechuan, professor de la Universitat de València i expert en banca on line; i a Javier López d’Haro, directiu d’Openbank i que compta amb l’experiència pròpia de l’expert que viu la realitat de la banca on line cada dia.
Avantatges d’operar a través de la banca on line
Durant el seminari s'ha reflexionat sobre la possible convergència entre el model de negoci de la banca tradicional i el de la banca on line, una banca que, segons ha afirmat el director de la Càtedra de Finances Internacionals i catedràtic d’Economia Financera i Actuarial de la Universitat de València, Ángel Pardo, “ofereix condicions més favorables als seus clients que la banca tradicional multicanal: remuneració superior dels dipòsits, tipus d’interés inferiors en els crèdits, absència de comissions, etcètera”.
En concret, la banca on line espanyola té algunes característiques específiques que la distingeixen d’altres països. Com ha explicat Pardo, “les cinc entitats on line que romanen actives pertanyen, sense excepció, a grans grups financers nacionals i internacionals, el que pot representar aspectes positius, però també pot condicionar l’estratègia de negoci de les entitats on line”. En aquest sentit, Pardo ha indicat que, encara que les dimensions de l’entitat on line de major grandària són molt superiors a les de la resta d’entitats on line agregades, “la baixa rendibilitat d’aquesta entitat no garanteix la supervivència del seu singular model de negoci”.
Cada dia més, els usuaris que operen amb entitats on line han pogut comprovar, segons ha apuntat Pardo, que la fiabilitat i solidesa d’aquestes entitats és pràcticament la mateixa que la dels grups financers als quals pertanyen. No obstant això, ha afegit l’expert, “hi ha nombrosos clients d’entitats tradicionals que encara desconfien d’aquestes entitats, el principal inconvenient de les quals podria ser la falta de presència física pròxima al client i la incertesa que genera operar per Internet”.
Data d'actualització: 3 de de febrer de 2011 12:16.
Llista de notícies