
La cantant Ana Curra parla hui dijous, dia 22 d’octubre, sobre la relació entre el punk i el feminisme, al Centre Cultural La Nau. L’acte se celebra a les 19 hores a les Aules Seminari de l’edifici i està organitzat en format xarrada, coordinada pel periodista Rafa Cervera.
La trobada amb Ana Curra s’inscriu en la programació de Fòrum de Debats de la Universitat de València i té la col·laboració del diari d’informació musical ‘Efe Eme’.
Els inicis musicals d’Ana Curra estan lligats al punk, un moviment de gran importància per donar visibilitat a la dona en el context del rock i la música pop. El punk va ser un moviment que va propiciar l’aparició en escena d’una sèrie de dones com Patti Smith, Siouxsie, Poly Styrene, Chrissie Hynde, Debbie Harry i moltes altres, que van obrir portes per a les dones que arribaran a la música després. A més, esdevindran icones visibles a través dels mitjans de comunicació i ajudaran a enderrocar vells tòpics i prejudicis sexistes.
A Espanya, Ana Curra va formar part d’aquesta generació a través de grups com Alaska y los Pegamoides, Parálisis Permanente i Seres Vacíos. Treballs recents com ‘Digital 21 vs. Ana Curra’ i la revisió en directe del disc ‘El acto’, enregistrat originalment per Parálisis Permanente, revelen la vigència del seu paper com a pionera i transgressora.
Data d'actualització: 22 de d’octubre de 2015 08:00.
Llista de notícies