
La crisi econòmica i les seues conseqüències en el sector de la comunicació i la professió periodística. Aquest és l’assumpte que ha tractat el quart Congrés de Comunicació Digital a la Comunitat Valenciana, que s'ha celebrat aquest dimecres, 12 de desembre, en la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València.
La trobada s'ha centrat, en primer lloc, en mostrar l’experiència d’alguns projectes periodístics desenvolupats amb èxit en Internet. Es tracta d’iniciatives noves i originals en aspectes com la seua temàtica i enfocament, o el seu model de negoci. En una taula redona moderada per Guillermo López (Universitat de València), s'han presentat aquests mitjans, amb la participació d’alguns dels seus responsables, com Ximo Clemente (valenciaplaza.com), Ángel Fernández (jotdown.es) i Vicent Molins (checheche.net).
A continuació, s'ha oferit una anàlisi sobre l’impacte de la crisi econòmica en els mitjans de comunicació. El cas de Canal 9 i l’ERO que ja ha començat a executar-se ha rebut especial atenció en una taula redona moderada per Manuel de la Fuente (Universitat de València). Han participat José Cervera (Universidad Rey Juan Carlos de Madrid), Àlvar Peris (Universitat de València) i Sergi Pitarch (Unió de Periodistes Valencians).
El Congrés de Comunicació Digital és un dels fòrums anuals més rellevants per a debatre sobre el món de la comunicació valenciana. Al llarg de les seues tres anteriors edicions, han participat els més destacats experts i professionals de tota Espanya per a reflexionar sobre la deriva d’un sector que s’està veient especialment afectat per l’actual crisi. Com en les anteriors ocasions, la quarta edició està organitzada pel Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació de la Universitat de València.
Data d'actualització: 13 de de desembre de 2012 07:25.
Llista de notícies