La imatge pública de les Falles, a debat hui dimarts a la Universitat

Detall del cartell de les Converses.

Les converses Les Falles, a La Nau, organitzades pel Fòrum de Debats de la Universitat de València i l’Associació d’Estudis Fallers (ADEF), proposen enguany reflexionar sobre la imatge pública de les Falles, una festa amb una gran pluralitat d’aspectes, com ara la sociabilitat festiva, la construcció del monument, les expressions artístiques, el vessant social o el calendari festiu. Aquesta complexitat dificulta la representació d’una festa tan diversa que moltes voltes resulta impossible de representar en tota la seua extensió.

Sota el títol genèric ‘La imatge pública de les Falles’, l’onzena edició d’aquestes jornades se celebra els dies 14 i 15 de desembre, a les 19:30 hores, a l’edifici històric de la Universitat de València, al Centre Cultural La Nau, i es poden seguir per Twitter amb l’etiqueta #FallesNau.

En la primera sessió, ‘Impressions immediates. Disseny, publicitat i xarxes socials’ es va reflexionar, ahir dilluns, voltant de la imatge que dóna la festa de si mateixa, tant de manera general (quina és la imatge de la festa) com particular (quina és la imatge que construeixen les comissions falleres quan les xarxes socials donen la capacitat més gran de projecció i de control de la mateixa imatge que s’ha conegut mai).

Hi intervingueren tant dissenyadors i creatius publicitaris com gestors de continguts de comissions falleres. Moderats pel periodista Juanma Játiva, hi prendran part Xavi Calvo, dissenyador gràfic de l’estudi Menta; Olga García Salguero, responsable de les xarxes socials de la Falla de la Plaça del Pilar; Enrique Pernía, president de l’Associació d’Empreses de Comunicació Publicitària de la Comunitat Valenciana, i Laura Llopis, de l’empresa Publips. Es constituirà una fila zero amb Ibán Ramón, dissenyador gràfic; Xavi Serra, creador de malaltdefalles.com; Miguel Arraiz, arquitecte; Virginia Lorente, arquitecta i dissenyadora creadora de @typical valencia; Alberto Gay, responsable de les xarxes socials de la Falla Ripalda-Beneficència, i Alejandro Lagarda, guia turístic.

En la segona sessió, hui dimarts, ‘El repte de contar la festa. Falles i mitjans de comunicació’, es reflexionarà sobre la representació de les Falles que fan els mitjans de comunicació i sobre les seues implicacions comunicatives, imaginàries i ideològiques. És a dir, com els mitjans de comunicació creen i retroalimenten l’imaginari social al voltant de la festa.

Hi participaran periodistes i representants de mitjans de comunicació, tant dels històrics com dels provinents de nous mitjans emergents i de nous canals de comunicació. Moderats pel periodista Fernando Morales, hi participaran Ángeles Hernández, periodista; Quique Collado, periodista; Vicent Molins, periodista i responsable de l´agència de comunicació Abasedebē, i Alfons Llorenç, periodista i escriptor. A més, en la fila zero hi participaran: Joan Castelló, periodista de l’Agència Efe; Marcos Soriano, periodista; Lola Soriano, periodista de ‘Las Provincias’; Julio Tormo, periodista, i Juan Meneses, director de ‘Don Falleret’.

Aquesta onzena edició de les converses Les Falles, a la Nau compta mb la col·laboració de diverses institucions i entitats: la Junta Central Fallera, el Gremi Artesà d’Artistes Fallers, la Universitat Politècnica de València, el Museu Valencià d’Etnologia de la Diputació de València, la Interagrupació de Falles de València, la Federació de Falles de 1A, la Federació de Falles en Especial Ingeni i Gràcia i el grup de Falles Innovadores i Experimentals.

Data d'actualització: 15 de de desembre de 2015 08:00.

Llista de notícies