La Universitat aprova una política de seguretat sobre l'administració electrònica, que garanteix confidencialitat de les dades dels ciutadans

Imatge d'arxiu d'ordinadors.

El Consell de Govern de la Universitat de València ha aprovat aquest dimarts, 21 de gener, la seua política de seguretat en la utilització de mitjans electrònics. L’objectiu és garantir la confidencialitat de les dades que aporten els ciutadans de forma electrònica en el moment de formalitzar la matrícula, sol·licitar beca, presentar-se a unes oposicions, etc.

La política de seguretat electrònica ha estat presentada per Jesús Albert, delegat del Rector per a Processos de Gestió Acadèmica en la Universitat Digital; Ricard Martínez, tècnic de control de bases de dades de la Universitat; i Salvador Roca, cap del Servei d'Informàtica de la institució. 

Aquests responsables han explicat que, a més de la confidencialitat, es pretén aconseguir la integritat de les dades subministrades a la Universitat (la garantia de no manipulació de les mateixes), així com la disponibilitat dels mateixos, mitjançant còpies de seguretat. També s’estableixen els mecanismes per a realitzar un seguiment de l’itinerari d’aquestes dades (traçabilitat), amb indicació de quines persones autoritzades han anat gestionant les dades durant tot el seu recorregut administratiu. 

“Es tracta d’oferir la màxima confiança als ciutadans quan dipositen les seues dades en la Universitat en processos d’administració electrònica”, han assenyalat Albert i Martínez. 

El Reial decret 3/2010, pel qual es regula l’Esquema Nacional de Seguretat en l’àmbit de l’Administració Electrònica, obliga a totes les administracions a elaborar uns mecanismes propis per a garantir la seguretat. 

D’acord amb la normativa general aplicable, es concep la seguretat com un procés integral constituït per tots els elements tècnics, humans, materials i organitzatius relacionats amb el sistema. 

La Universitat de València constituirà un comité de seguretat electrònica que vetlarà pel compliment dels objectius de la política de seguretat electrònica. A la fi de 2014 s’efectuarà una auditoria per tal d’avaluar el grau de compliment, detectar errors i proposar solucions.

 

Data d'actualització: 21 de de gener de 2014 12:00.

Llista de notícies