Màster Universitari en Investigació en Didàctiques Específiques

  • CE1: Dissenyar i validar instruments fiables per a la presa de dades en una investigació qualitativa o quantitativa en la pròpia didàctica específica.
  • CE2: Utilitzar les referències bibliogràfiques adequades que siguen antecedents científics pertinents de la investigació plantejada.
  • CE3: Dissenyar una investigació definint el problema i el seu camp científic, les preguntes de recerca, el marc teòric apropiat, les eines metodològiques necessàries, i explicitant les seues limitacions.
  • CE4: Avaluar els problemes actuals d'investigació sobre l'ensenyança o l'aprenentatge en els camps del saber característics de la pròpia Didàctica Específica.
  • CE5: Sintetitzar aspectes històrics, epistemològics i ontològics associats amb el sorgiment i l'evolució de la investigació en la pròpia Didàctica Específica.
  • CE6: Avaluar la rellevància d'una investigació, la seua qualitat i projecció futura, amb criteris científics adequats a estàndards internacionals propis de l'especialitat cursada.
  • CE7: Triar un marc teòric apropiat per a donar resposta de forma adequada a les preguntes d'investigació plantejades.
  • CE8: Sintetitzar els coneixements aportats per les línies d'investigació més importants de la pròpia Didàctica Específica.
  • CE9: Analitzar i avaluar investigacions sobre algun tema d'interés actual en la pròpia Didàctica Específica per a replicar-les totalment o parcialment.
  • CE10: Sap seleccionar i aplicar la tècnica més adequada segons el tipus de material a caracteritzar i l'objectiu a aconseguir.
  • CE11: Sintetitzar problemes d'investigació rellevants sobre aprenentatge o ensenyança en les disciplines pertanyents a la pròpia Didàctica Específica.
  • CE12: Valorar la importància social de la investigació en la pròpia Didàctica Específica i la necessitat d'aplicar els resultats de la investigació per a millorar la qualitat de l'educació i fer-la arribar a tots els ciutadans.
  • CE13: Buscar i sintetitzar informació sobre resultats d'investigació -en repertoris bibliogràfics, materials, virtuals, etc.- útils per a fonamentar un nou projecte d'investigació.
  • CE14: Analitzar críticament, des de l'òptica de la investigació en la pròpia Didàctica Específica, l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
  • CE15: Desenvolupar i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització en cada didàctica específica.
  • CE16: Comprendre i aplicar procediments especialitzats d'investigació en la pròpia Didàctica Específica.
  • CE17: Analitzar els instruments i mètodes actuals empleats en la investigació didàctica per a elaborar unitats didàctiques d'innovació i investigació en l'aula.
  • CE18: Identificar, analitzar i avaluar publicacions d'investigació nacionals o internacionals de la pròpia Didàctica Específica.
  • CE19: Ser capaç de dissenyar i desenrotllar projectes d'investigació en contextos educatius d'aula relacionats amb la pròpia Didàctica Específica.
  • CE20: Decidir, amb criteris objectius, que paradigma metodològic -quantitatiu, qualitatiu o mixt- s'ajusta millor als objectius d'una investigació pròpia.
  • CE21: Aplicar els recursos metodològics necessaris per a desenvolupar una investigació d'acord amb els criteris de qualitat, validesa i fiabilitat actuals de la pròpia Didàctica Específica.
  • CE22: Formular hipòtesis contrastables a partir de les preguntes d'investigació inicialment plantejades, en coherència amb els contextos teòric i metodològic triats.
  • CE23: Analitzar i avaluar de forma adequada els resultats parcials i finals de la pròpia investigació i contrastar, refutar o modificar les hipòtesis plantejades inicialment.
  • CE24: Generar un informe científic en què s'exposen públicament els resultats del treball d'investigació desenrotllat davant de membres de la comunitat investigadora de la pròpia Didàctica Específica.
  • CE25: Presentar les pròpies investigacions de manera rigorosa i adequada al context o mitjà de comunicació de la presentació (publicació científica o divulgativa, congrés, curs dirigit a investigadors o a professors, etc.) respectant els criteris de qualitat i validesa.
  • CE26: Utilitzar algun programa informàtic per al tractament adequat de les dades obtinguts en una investigació.
  • CE27: Dissenyar i desenrotllar una investigació, d'abast ajustat a les limitacions temporals del màster, a fi de posar en joc de forma cohesionada i coherent les competències investigadores adquirides en altres mòduls.
  • CE28: Triar un marc metodològic adequat per a generar respostes a les preguntes d'investigació i dominar l'ús de les tècniques metodològiques necessàries.