Màster Universitari en Investigació en Didàctiques Específiques
- CE1: Dissenyar i validar instruments fiables per a la presa de dades en una investigació qualitativa o quantitativa en la pròpia didàctica específica.
- CE2: Utilitzar les referències bibliogràfiques adequades que siguen antecedents científics pertinents de la investigació plantejada.
- CE3: Dissenyar una investigació definint el problema i el seu camp científic, les preguntes de recerca, el marc teòric apropiat, les eines metodològiques necessàries, i explicitant les seues limitacions.
- CE4: Avaluar els problemes actuals d'investigació sobre l'ensenyança o l'aprenentatge en els camps del saber característics de la pròpia Didàctica Específica.
- CE5: Sintetitzar aspectes històrics, epistemològics i ontològics associats amb el sorgiment i l'evolució de la investigació en la pròpia Didàctica Específica.
- CE6: Avaluar la rellevància d'una investigació, la seua qualitat i projecció futura, amb criteris científics adequats a estàndards internacionals propis de l'especialitat cursada.
- CE7: Triar un marc teòric apropiat per a donar resposta de forma adequada a les preguntes d'investigació plantejades.
- CE8: Sintetitzar els coneixements aportats per les línies d'investigació més importants de la pròpia Didàctica Específica.
- CE9: Analitzar i avaluar investigacions sobre algun tema d'interés actual en la pròpia Didàctica Específica per a replicar-les totalment o parcialment.
- CE10: Sap seleccionar i aplicar la tècnica més adequada segons el tipus de material a caracteritzar i l'objectiu a aconseguir.
- CE11: Sintetitzar problemes d'investigació rellevants sobre aprenentatge o ensenyança en les disciplines pertanyents a la pròpia Didàctica Específica.
- CE12: Valorar la importància social de la investigació en la pròpia Didàctica Específica i la necessitat d'aplicar els resultats de la investigació per a millorar la qualitat de l'educació i fer-la arribar a tots els ciutadans.
- CE13: Buscar i sintetitzar informació sobre resultats d'investigació -en repertoris bibliogràfics, materials, virtuals, etc.- útils per a fonamentar un nou projecte d'investigació.
- CE14: Analitzar críticament, des de l'òptica de la investigació en la pròpia Didàctica Específica, l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
- CE15: Desenvolupar i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització en cada didàctica específica.
- CE16: Comprendre i aplicar procediments especialitzats d'investigació en la pròpia Didàctica Específica.
- CE17: Analitzar els instruments i mètodes actuals empleats en la investigació didàctica per a elaborar unitats didàctiques d'innovació i investigació en l'aula.
- CE18: Identificar, analitzar i avaluar publicacions d'investigació nacionals o internacionals de la pròpia Didàctica Específica.
- CE19: Ser capaç de dissenyar i desenrotllar projectes d'investigació en contextos educatius d'aula relacionats amb la pròpia Didàctica Específica.
- CE20: Decidir, amb criteris objectius, que paradigma metodològic -quantitatiu, qualitatiu o mixt- s'ajusta millor als objectius d'una investigació pròpia.
- CE21: Aplicar els recursos metodològics necessaris per a desenvolupar una investigació d'acord amb els criteris de qualitat, validesa i fiabilitat actuals de la pròpia Didàctica Específica.
- CE22: Formular hipòtesis contrastables a partir de les preguntes d'investigació inicialment plantejades, en coherència amb els contextos teòric i metodològic triats.
- CE23: Analitzar i avaluar de forma adequada els resultats parcials i finals de la pròpia investigació i contrastar, refutar o modificar les hipòtesis plantejades inicialment.
- CE24: Generar un informe científic en què s'exposen públicament els resultats del treball d'investigació desenrotllat davant de membres de la comunitat investigadora de la pròpia Didàctica Específica.
- CE25: Presentar les pròpies investigacions de manera rigorosa i adequada al context o mitjà de comunicació de la presentació (publicació científica o divulgativa, congrés, curs dirigit a investigadors o a professors, etc.) respectant els criteris de qualitat i validesa.
- CE26: Utilitzar algun programa informàtic per al tractament adequat de les dades obtinguts en una investigació.
- CE27: Dissenyar i desenrotllar una investigació, d'abast ajustat a les limitacions temporals del màster, a fi de posar en joc de forma cohesionada i coherent les competències investigadores adquirides en altres mòduls.
- CE28: Triar un marc metodològic adequat per a generar respostes a les preguntes d'investigació i dominar l'ús de les tècniques metodològiques necessàries.