Competència número CE1: Establir relacions professionals a fi d’identificar i esbrinar la forma més adequada d’intervenció.

Competència número CE2: Intervenir amb persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats per ajudar-los a prendre decisions ben fonamentades sobre les seues necessitats, circumstàncies iriscos, opcions preferents i recursos.

Competència número CE3: Valorar les necessitats i opcions possibles per orientar una estratègia d’intervenció. 

Competència número CE4: Respondre a situacions de crisi valorant-ne la urgència, planificant i desenvolupant accions per fer-les front i revisant-ne els resultats.

Competència número CE5:  Interactuar amb persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats per aconseguir canvis −i promoure’n el desenvolupament− i millorar-ne les condiciones de vida per mitjà de la utilització dels mètodes i models del treball social, fent un seguiment regular dels canvis que es produïsquen per tal de preparar la finalització de la intervenció.

Competència número CE6: Preparar, produir, implementar i avaluar els plans d’intervenció amb persones i amb professionals, negociant el subministrament de serveis que s’hi ha d’utilitzar i revisant l’eficàcia dels plans d’intervenció amb les persones implicades per tal d’adaptar-los a les necessitats i a les circumstàncies canviants.

Competència número CE7: Donar suport al desenvolupament de xarxes per fer front a les necessitats i treballar a favor dels resultats planificats, examinant amb les persones les xarxes de suport a què puguen accedir i desenvolupar.

Competència número CE8: Promoure el creixement, el desenvolupament i la independència de les persones, identificant les oportunitats per formar i crear grups, utilitzant la programació i les dinàmiques de grups per al creixement personal i l’enfortiment de les habilitats de relació interpersonal.

Competència número CE9: Treballar amb els comportaments que representen un risc per a les persones, els grups i les comunitats, identificant i avaluant les situacions i les circumstàncies que configuren aquest comportament i elaborant estratègies de modificació d’aquests.

Competència número CE10:  Analitzar i sistematitzar la informació que proporciona el treball quotidià com a suport per revisar i millorar les estratègies professionals que han de donar resposta a les situacions socials emergents.

Competència número CE11:  Utilitzar la mediació com a estratègia d’intervenció destinada a la resolució alternativa de conflictes, en les circumstàncies que així ho requerisquen.

Competència número CE12: Dissenyar, implementar i avaluar projectes d’intervenció social.

Competència número CE13: Preparar i participar en les reunions de presa de decisions per tal de defensar millor els interessos de les persones, les famílies, els grups, les organitzacions i les comunitats.

Competència número CE14: Potenciar les persones, les famílies, els grups i les comunitats a fi que siguen capaços de resoldre les situacions en què es troben.

Competència número CE15: Establir i actuar per a la resolució de situacions de risc després d’identificar-ne i definir-ne la naturalesa.

Competència número CE16: Establir, minimitzar i gestionar el risc envers un mateix i els col·legues a través de la planificació, la revisió i el seguiment d’accions per limitar l’estrès i el risc.

Competència número CE17: Administrar i ser responsable del treball propi assignant prioritats, acomplint les obligacions professionals i avaluant l’eficàcia del programa de treball.

Competència número CE18: Contribuir a l’administració de recursos i serveis col·laborant amb els procediments implicats en la seua obtenció, supervisant-ne l’eficàcia i assegurant-ne la qualitat.

Competència número CE19: Gestionar, presentar i compartir històries i informes socials mantenint-los complets, fidels, accessibles i actualitzats com a ajuda en la presa de decisions i valoracions professionals.

Competència número CE20: Treballar de manera eficaç dins els sistemes, les xarxes i els equips interdisciplinaris i “multiorganitzacionals” amb el propòsit de col·laborar a establir-ne els fins, els objectius i el temps de durada, contribuint igualment a abordar de manera constructiva els possibles desacords existents.

Competència número CE21: Participar en la gestió i la  direcció d’entitats de benestar social.

Competència número CE22: Investigar, analitzar, avaluar i utilitzar el coneixement actual de les millors pràctiques del treball social per revisar i actualitzar els propis coneixements sobre els marcs de treball.