Logo de la Universitat de València Logo Unitat Web i Màrqueting Logo del portal

La UWM desenvolupa l'aplicació XatUV

  • 15 de desembre de 2020
Image de la noticia

La Unitat Web i Màrqueting (UWM) de la UV ha desenvolupat l’aplicació XatUV, una eina d’interactuació híbrida automatitzada amb intel·ligència artificial (bot) i agents en línia amb atenció en 3 idiomes (valencià, castellà i anglès), l’objectiu principal de la qual és generar un canal de comunicació síncrona per a l’atenció de l’estudiantat, futurs estudiants i titulats.

L’aplicació, conceptualitzada, dissenyada i elaborada per la UWM d’acord amb les línies estratègiques de Màrqueting i de Comunicació Institucional establertes per la Direcció del Gabinet de la Rectora, està operativa de fa poques setmanes. A la cantonada inferior dreta de la web corporativa UV i els portals dels serveis implicats, apareix una icona flotant amb accés a UVinformació. En clicar a la icona es desplega una finestra de conversa en la qual es possibilita la interacció. Si la resposta automàtica no és satisfactòria, hi ha l’opció "Vull parlar amb un o una agent", i automàticament s'assigna un / una agent en línia de l'àrea que ha triat prèviament l'usuari o la usuària . En aquest punt comença la interacció síncrona entre l’agent UV i l'usuari o la usuària que planteja els seus dubtes, i que a més pot interactuar el temps i les vegades que considere, les 24 h i tots els dies de la setmana . També poden tancar la finestra de conversa amb el bot i poden preguntar d'altres temes les vegades que consideren.

La Unitat Web i Màrqueting coordina les accions de suport tècnic als diferents serveis de la UV implicats, que per ara són Graus, Màsters, Doctorats, Suport informàtic, Erasmus i Programes Internacionals, Biblioteques, UVpràctiques, UVocupació + UVemprén i UVesports. Més endavant s’incorporaran de forma progressiva la resta d’àrees.