Logo de la Universitat de València Logo Delegació per a la Incorporació a la Universitat Logo del portal

OBJECTIUS PRINCIPALS: 

 

  1. Augmentar  la  interacció  i  col∙laboració  entre  diferents  etapes  educatives buscant l'enriquiment de totes elles.
  2. Desenvolupar materials i recursos didàctics per als cursos de primària.
  3. Fomentar en l'educació secundària el treball per projectes i l'ApS.
  4. Apropar  el  treball  que  es  fa  a  la  Universitat  a  les  escoles  i  els instituts,  per  tal d'augmentar  les  vocacions  de  caràcter  científic  en  les  àrees  de  Biologia  i Geologia.
  5. Introduir a l'estudiantat en l'exposició pública i divulgació del seu treball.

 

DESCRIPCIÓ: 

 

Els projectes seran duts a terme per estudiantat d´Educació Secundària dirigits per un equip de supervisió format per un professor/a universitari, un professor/a de secundària i un/una estudiant de grau, coordinador/a de l´equip i promotor/a del projecte emmarcat en el seu Treball Fi de Grau (TFG). Aquests projectes tenen com a finalitat desenvolupar una maqueta, model, taller, experiència manipulativa, eixida guiada, etc... per fer conèixer un  fenomen  o  concepte  de  ciències  naturals  (biologia  o  geologia)  a  alumnat  de  Primària. L´equip serà assessorat per un mestre/a de Primària, ja que aquest coneix de primera mà el nivell de l'alumnat que són els últims destinataris. 

 

ETAPES:

 

Els  projectes  es  desenvoluparan  al  llarg  d’un  curs  escolar  i  constaran  de  diferents  etapes  que  es  detallen  a  continuació  (la  duració  i  temporalització  de  les  etapes  és aproximada, dependrà de cada projecte concret): 

  • Planificació de la idea i la temàtica (Setembre-Desembre): En  aquesta  primera  etapa  es  tracta  de  determinar  quina  idea,  concepte  o  fenomen  va  a  ser  estudiat per part de l'alumnat de secundària i sobre el qual van a desenvolupar el “Projecte Natura”.  Un  cop  determinada  la  idea,  s’establiran  els  grups  de  treball  i  les  bases  de  la  col∙laboració. En aquest moment també s’haurà de decidir en quin curs de secundària es va a treballar i en quin curs de primària es durà a terme el projecte.  
    • Reunió inicial i formació d'equips.
    • Fitxa d’inscripció, que inclourà un resum de la idea del projecte i l’equip de treball.
       
  • Desenvolupament del projecte (Gener-Març): Al llarg d’aquests mesos l'alumnat de Secundària adquirirà els coneixements necessaris per poder  desenvolupar  el  projecte.  Per  poder  fer‐ho  s’establiran  reunions  o  visites  periòdiques  (virtuals o presencials). A més a més, en aquest moment es contarà amb l’assessorament del professor/a de Primària per adequar els conceptes al nivell de Primària on es va a dur a terme el projecte. Durant aquesta etapa es recolliran les primeres dades al voltant del desenvolupament del projecte i les primeres conclusions. Per últim, en aquesta etapa es descriuran els recursos materials, físics i de personal que es van a necessitar tant per poder dur a terme el projecte en les escoles o instituts com per a la fira final on s’exposaran els projectes.  
    • Reunió de seguiment
    • Informe sobre les necessitats de recursos materials per poder desenvolupar el projecte a la fira amb pressupost si cal. 
       
  • Aplicació del projecte a Primària (Abril-Maig): Un cop es tinguen els materials i el projecte estiga enllestit, es posarà en pràctica en les condicions establides per cada tàndem escola‐institut. Els/les alumnes i professors/es de la universitat podran ser convidats a participar en aquestes sessions i poder enriquir la jornada. 
    • Redacció de la fitxa del projecte 
       
  • Fira i concurs (Maig): L’última  de  les  etapes  del  projectes  serà  la  presentació  dels  mateixos  en  la  Fira.  Hi  haurà  un  jurat de professorat de secundària i universitaris que avaluaran els projectes i com s’han dut a terme, encarregats de fer l’entrega de diferents premis simbòlics als guardonats. Aquesta fira s'obrirà a què puguen vindre l'alumnat de primària de les diferents escoles participants en els projectes.  
    • Participació en la Fira a Expociència.
    • Reunió d'avaluació.

Descripció detallada de les etapes i el calendari [PDF]