NOTA: Qualsevol consulta o incidència sobre els procediments de Reconeixement de Crèdits de la Facultat de Dret s'han de remetre a reconedret@uv.es des del correu institucional.
Informació general
Tenen l’opció de sol·licitar Reconeixement de crèdits tots els estudiants matriculats en les titulacions de grau i doble grau de la Facultat de Dret que acrediten estudis previs en:
- Altres titulacions universitàries oficials tant de la UV com d'altres universitats, finalitzats o no finalitzats.
- Estudis superiors no universitaris (Cicles Formatius de Grau Superior).
- Títols propis.
En aquesta mateixa pàgina es poden consultar les taules amb tots els precedents de reconeixement aprovats per les respectives comissions acadèmiques, ordenats per titulació.
Prèvia sol·licitud, a tots els estudiants que acrediten assignatures superades amb precedent favorable se'ls aplicarà directament el reconeixement . Ha de coincidir el nom de l'assignatura, el nom de la titulació, el pla d'estudis i la Universitat d'origen.
Les taules estan elaborades a partir de resolucions de cursos anteriors i no abarquen la totalitat d'assignatures de la titulació d'origen. Si les assignatures aportades no tenen precedent a les taules, la corresponent comissió acadèmica elaborarà l'informe preceptiu prenent en consideració el caràcter de l'assignatura:
- Matèries de formació bàsica: es reconeixen en funció dels crèdits superats. Si la titulació de destinació pertany a la mateixa branca que la d’origen, s'han de reconèixer almenys 36 crèdits de formació bàsica de la titulació de destí.
- Matèries obligatòries i optatives: s'obté el reconeixement quan l'assignatura aportada presenta almenys un 75% de coincidència de crèdits, continguts i competències.
Les assignatures amb precedent desfavorable no obtindran reconeixement en cap cas.
Procediment
- Una vegada matriculat, l'estudiant presentarà la sol·licitud de reconeixement en la Seu electrònica de la Universitat indicant-hi les assignatures superades i aquelles que es desitge reconèixer, adjuntant la documentació oportuna.
- Quan el reconeixement siga resolt (bé per aplicació de precedents, o bé per informe de la Comissió Acadèmica), els Serveis Administratius de la Facultat traslladaran a cada estudiant:
- Còpia de la resolució.
- En cas de resolució favorable: Rebut de taxes (25% del valor dels crèdits), amb l'aplicació de l'exempció si pertoca (família nombrosa, discapacitat…)
- La persona interessada ha d’abonar el rebut corresponent mitjançant les vies previstes (a través de Secretaria Virtual, de la Seu electrònica o en el caixer automàtic)
- Tan bon punt es reba la confirmació del pagament, es tancarà l’acta de reconeixement, i l’endemà s’incorporaran les assignatures a l’expedient.
Sol·licitud
Termini de presentació
Des del moment de la matrícula fins el 30 de setembre de 2024
Documentació
A la sol·licitud de reconeixement cal adjuntar la següent documentació:
- Certificació acadèmica personal (els estudiants que presenten estudis de la UV no cal que l’aporten)
- Còpia del pla d’estudis segellada pel centre (només en el cas d’estudis cursats en altres universitats)
- Còpia dels programes de les assignatures cursades segellades pel centre (en el cas d’assignatures amb precedent favorable no cal adjuntar els programes)