Grup d'investigació en màrqueting i innovació en comerç i serveis - INNOMARK

Referència del grup:

GIUV2013-033

 
Descripció de l'activitat investigadora:
INNOMARK, com a grup d'investigació de la UVEG, desenvolupa activitats en línia amb la innovació metodològica i temàtica d'estudi en màrqueting, tractant de comprendre dominis assenyalats com a preferents en la distribució comercial i els serveis. Els treballs del grup atenen anomenades d'investigació en aquests camps, mobilitzant coneixement des d'escenaris de treball més tradicionals de l'equip com el comportament del consumidor, la marca, la creació valor, les relacions entre empreses, la innovació i el turisme. Aquests tòpics configuren les seues principals línies d'investigació. L'experiència d'INNOMARK i la seua consolidació com a equip, és avalada per la participació dels seus membres en diferents projectes d'I+D finançats en convocatòries públiques, més de 30, així com de contractes I+D d'especial rellevància amb Empreses i/o Administracions en els quals s'han analitzat realitats econòmiques o problemàtiques empresarials relacionades amb les TIC, el comerç minorista, l'empresa turística, la segmentació o la satisfacció. La qualitat de la investigació i la importància dels resultats del grup, es constata en les seues múltiples contribucions a congressos (més de 100 treballs...INNOMARK, com a grup d'investigació de la UVEG, desenvolupa activitats en línia amb la innovació metodològica i temàtica d'estudi en màrqueting, tractant de comprendre dominis assenyalats com a preferents en la distribució comercial i els serveis. Els treballs del grup atenen anomenades d'investigació en aquests camps, mobilitzant coneixement des d'escenaris de treball més tradicionals de l'equip com el comportament del consumidor, la marca, la creació valor, les relacions entre empreses, la innovació i el turisme. Aquests tòpics configuren les seues principals línies d'investigació. L'experiència d'INNOMARK i la seua consolidació com a equip, és avalada per la participació dels seus membres en diferents projectes d'I+D finançats en convocatòries públiques, més de 30, així com de contractes I+D d'especial rellevància amb Empreses i/o Administracions en els quals s'han analitzat realitats econòmiques o problemàtiques empresarials relacionades amb les TIC, el comerç minorista, l'empresa turística, la segmentació o la satisfacció. La qualitat de la investigació i la importància dels resultats del grup, es constata en les seues múltiples contribucions a congressos (més de 100 treballs presentats a fòrums internacionals) així com per les seues publicacions. Més de 80 investigacions han sigut publicades en revistes internacionals, moltes d'elles recollides en el JCR (p.e. Annals of Tourism Research, Tourism Management, Journal of Chemometrics, Industrial Management & Data Systems, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Industrial Màrqueting Management, Service Industries Journal, Journal of Consumer Behavior, International Journal of Hospitality Management, Journal of Business & Industrial Màrqueting, Journal of Services Màrqueting, etc.), en les bases de dades ISI, en el SJR o en bases de dades com ABI INFORM, EMERALD Reviews, etc. Els membres del grup han obtingut diferents reconeixements a la seua trajectòria investigadora. Així, entre els assoliments de l'equip cal destacar: 1 Awards for Excellence 2009 (Gallarza y Gil 2009), Tourism Review. 2 Best paper 2008 (Gil et al., 2008), Industrial Màrqueting Management. 3 Outstanding Paper Awards for Excellence 2010 (Gil et al., 2009) Industrial Management & Data Systens. 4 Premi AEMARK-ASEDAS 2011 (Ruiz-Molina et al., 2010). 5 Awards for Excellence 2013 (Gallarza et al., 2013), Tourism Review. 6. Premi AEMARK 2014, (Gallarza et al., 2013), Annals of Tourism Research. 7 Premi Millor Tesi Doctoral àrea de màrqueting 1994 (Dra. Gil), Congrés Nacional de Màrqueting. 8 Premi Millor Tesi Doctoral sobre Gestió de Qualitat Total 1995, Club Gestió de Qualitat (Dra. Gil). 9 Premi Investigació en Màrqueting ESIC-BANCAIXA 2000 (Dra. Moliner). 10 Premis Extraordinaris Doctorats Universitat de València 1995 i 2011 (Dra. Gil i Dra. Fonts). 11 Premi AEDEMO Investigació i Màrqueting 1994 (Dra. Gil). 12 Premi MK. Màrqueting i Vendes 1993 (Dra. Gil). 13 Premi Investigació Empresarial, Ajuntament de Torrent/Caixa Popular 2000 (Dra. Gil). 14 Premi "Turisme" Tesi Doctoral. AVT. Finalista 2003 (Dra. Gallarza). 15 Premi Júnior Investigació i Màrqueting AEDEMO 1999 (Dr. Servera). 16 Premis Extraordinaris Llicenciatures de la Universitat de València 1987 i 1995 (Dra. Gil i Dra. Ruiz). 17 Premi Jove Economia 2003 Fundació General de la Universitat Complutense de Madrid (Dra. Ruiz). Finalment destacar que fins hui, la Dra. Gil ha dirigit 8 tesis doctorals en les línies d'investigació nucli d'INNOMARK. Tot l'anterior acredita una tradició de treball en equip i una massa crítica suficient per a afrontar qualsevol desafiament en l'àmbit de la investigació acadèmica en màrqueting, donat el seu caràcter multidisciplinari, sent capaç de mobilitzar el coneixement cap a la solució de problemes en el s. XXI.
[Llegir més][Ocultar]
 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • General: Estudiar dominios preferentes en marketing aplicados a las empresas de servicios en general, y especialmente a las que actuan en los sectores de comercio y turismo, entroncando con la investigacion en comportamiento del consumidor, las relaciones entre empresas, la marca, la creacion de valor y la innovacion
  • Conceptuales: Generar marcos teoricos sobre topicos de estudio en marketing aplicados a las empresas de servicios
  • Metodologicos: Conocer mecanismos de percepcion y comprension de variables de marketing e identificar el orden y efectos en las empresas de servicios
  • Medicion: Elaborar y proponer escalas de medida coherentes con el desarrollo teorico y los modelos de base en las areas de estudio
  • Gestion: Estudiar el nivel de implantacion en empresas de servicios de la innovacion en marketing y la incorporacion de los avances en las TIC, y analizar sus efectos
 
Línies d'investigació:
  • Gestió de l'empresa turística i turisme.Estudiar les tendències clau per a la gestió estratègica i la investigació acadèmica en turisme: l'e-tourism i el valor percebut com a tòpic substancial en l'estudi del comportament de consum, aprofundint en els seus efectes (antecedents, mediadors o moderadors) sobre les relacions.
  • L'insatisfacció i la conducta de queixa.Estudiar la insatisfacció del consumidor a partir de la gestió de la queixa, la conducta de reclamació, el canvi de proveïdor i els diferents aspectes que s'encadenen d'una avaluació negativa de la prestació del servei per part del consumidor.
  • Comportament del consumidor.Analitzar els diferents aspectes que formen el comportament de consum i especialment la satisfacció, que se centra en l'estudi de la gestió de les expectatives del consumidor, l'anàlisi de les emocions que influeixen en el comportament de compra i la fidelització del consumidor.
  • Estratègia i gestió de la distribució comercial.Observar l'evolució dels canals de comercialització i estudiar en ells àmbits com la qualitat del servei, la imatge, el valor del servei, la logística i la gestió del punt de venda, tant referit a la gran distribució com al comerç tradicional.
  • Innovació relacional i TIC.Identificar els beneficis que a les empreses del sector de distribució comercial detallista en particular, i en les empreses de serveis en general, pot aportar la incorporació de les TIC, i amb elles de la innovació basada en la relació, tant entre empreses com entre empreses i consumidors.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
IRENE GIL SAURADirector-aUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
Equip d'investigació
GLORIA BERENGUER CONTRIMembreUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
MARTINA GONZALEZ-GALLARZA GRANIZOMembreUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
BEATRIZ MOLINER VELAZQUEZMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
MARIA EUGENIA RUIZ MOLINAMembreUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
ANTONIO MARIN GARCIAMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctora/Doctor
MIHAELA SIMONA MOISE -MembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctor/a
ALEJANDRO MANUEL MOLLA DESCALSCol·laborador-aUniversitat de ValènciaEmèrit/a Universitat
MARIA HAYDEE CALDERON GARCIACol·laborador-aUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
MARTA FRASQUET DEL TOROCol·laborador-aUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
DAVID SERVERA FRANCESCol·laborador-aUniversidad Católica de Valencia San Vicente Mártirprofessor-a contractat-da doctor-a
MAJA SERIC Col·laborador-aUniversitat de ValènciaCatedràtic/a d'Universitat
FRANCISCO ARTEAGA MORENOCol·laborador-aUniversidad Católica de Valencia San Vicente Mártirprofessor-a contractat-da doctor-a
MARIA FUENTES BLASCOCol·laborador-aUniversidad Pablo de Olavide (Sevilla)professor-a titular d'universitat
MARIIA BORDIAN Col·laborador-aUniversitat de ValènciaAyudante Doctor/a
ISRAEL JAVIER JUMA MICHILENACol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
 
Estructura associada:
  • Institut Interuniversitari d'Economia Internacional (IEI)
 
Paraules clau:
  • Reclamación, imagen negativa, cambio de proveedor, e-WOM, boca-oído, gestión de la queja, gestión de la expectativa, segmentación, heterogeneidad
  • Satisfaccion, expectativa, lealtad, beneficios y sacrificios percibidos, estudios de mercado, segmentación, heteregoneidad, servicios
  • Marketing del punto de venta, localización comercial, capital de marca, servicio al cliente, imagen y posicionamiento, canal de comercialización.
  • e-commerce, gestió de les relacions entre empreses, innovació en comerç i en l'empreses de serveis, grups empreses, diferenciació, logística
  • Valor percibido, paradigma de Holbrook, sacrificios monetarios, beneficios percibidos, hoteles, restaurantes, agencias de viajes, imagen de destino